جزییات کاپ فینالیسیما؛ مسی به دنبال جامی دیگر



دیدار تیم ملی ایتالیا و آرژانتین،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
یوفا و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی برای دهان کجی به فیفا تصمیم گرفتند که مسابقه جدیدی را به نام "فینالیسیما" ایجاد کنند تا قهرمان اروپا و آمریکای جنوبی به مصاف هم بروند.

به گزارش فوتبالی، ایتالیا و آرژانتین چهارشنبه در حالی به مصاف هم می روند که البته حدود 40 سال پیش نیز برای اولین بار مسابقه مشابهی میان قهرمان دو قاره برگزار شده بود. یوفا تصمیم گرفته است که جزییاتی از کاپ ورزشی این مسابقه منتشر کند.

 

کاپ فینالیسما حدود 8.5 کیلوگرم وزن و 45 سانتی متر ارتفاع دارد و از جنس برنج با آبکاری نقره ساخته شده است. یوفا سعی کرده که ظاهر جام کمابیش شبیه اولین دوره مسابقات باشد که در سال 1985 با رویارویی فرانسه و اروگوئه در پاریس برگزار شد. برای مدرن کردن کاپ قدیمی از روکش نیکل خاکستری تیره نیز استفاده شده است. والنتینا لوسا طراحی کاپ جدید را به عهده داشته است.

 

دیدار تیم ملی ایتالیا و آرژانتین،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

استادیوم ومبلی چهارشنبه شب میزبان تقابل آرژانتین و ایتالیا در مسابقه فینالیسیما خواهد بود. ایتالیا هر چند که به جام جهانی نرسیده اما انگیزه بالایی برای تقابل با ارژانتین دارد. از طرفی مسی انگیزه ویژه ای برای قهرمانی دارد. ایتالیا  حدود یک سال پیش در ومبلی توانست قهرمان اروپا شود در حالی که آرژانتین سال گذشته به انتظار 28 ساله خود برای قهرمانی خاتمه بخشید و فاتح کوپا آمریکا شد.

 

این سومین دوره تقابل قهرمان اروپا و آمریکای جنوبی است. در سال 1985، فرانسه توانست اروگوئه را با نتیجه دو بر صفر در پاریس شکست بدهد و هشت سال بعد از آن دانمارک در ضربات پنالتی مقابل آرژانتین شکست خورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------