شکایت یک میلیارد دلاری ستارگان ژیمناستیک آمریکا از FBI



ستارگان ژیمناستیک آمریکا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
ستارگان تیم‌ ژیمناستیک ایالات متحده، با شکایت از FBI به اتهام اهمال‌کاری در تحقیقات پرونده سوءاستفاده جنسی دکتر سابق فدراسیون از دختران ورزشکار، خواستار غرامتی میلیارد دلاری شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، تعدادی از زنان تیم ژیمناستیک آمریکا، پلیس فدرال این کشور را به علت سوء‌مدیریت در تحقیقات پزشک این تیم که متهم به آزار جنسی شده بود، تحت پیگرد قانونی قرار دادند. این ژیمناست‌ها با شکایت از FBI خواستار دریافت غرامتی بیش از یک میلیارد دلار شدند.

 

برخی از ستارگان ژیمناستیک آمریکا بهمراه بیش از ۹۰ ورزشکار، اداره تحقیقات فدرال یا اف‌بی‌‌آی را به سوءرسیدگی به شکایات آن‌ها، نادیده گرفتن شواهد تاییدشده در تابستان ۲۰۱۵ و عدم اقدام به موقع متهم کردند و‌ بر این باورند که انفعال اف‌بی‌آی به دکتر لری نصار اجازه داد تا به آزار و اذیت زنان و دختران جوان تا زمانی که در سال ۲۰۱۶ دستگیر شد، ادامه دهد.

 

یو اس نیوز گزارش داد، ماموران FBI در سال ۲۰۱۵ از اتهام آزار جنسی ژیمناست‌ها توسط لری نصار مطلع بودند، اما او را آزاد گذاشتند تا همچنان به آزار جنسی خود ادامه و شمار زیادی از زنان و دختران را مورد تعرض قرار دهد.

 

شرکت حقوقی مانلی، استوارت و فاینالدی کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرده سیمون بایلز، آلی رایزمن و مک‌کایلا مارونی دارندگان مدال طلای ژیمناستیک المپیک، از جمله ورزشکارانی بودند که علیه اف‌بی‌آی، شکایت و در مجموع بیش از یک میلیارد دلار طلب کردند.

 

در پاییز سال گذشته ژیمناست‌های برجسته المپیک از جمله بایلز و مارونی در برابر هیئتی از سنای ایالات متحده در مورد آزار جنسی که سال‌ها توسط دکتر نصار متحمل شدند، شهادت دادند. در آن جلسه، قهرمانان المپیک و‌ جهان، اف‌‌‌بی‌‌آی را به‌ دلیل سوءمدیریت در تحقیقات سرزنش کردند و سیمون بایلز این سازمان را متهم کرد که چشمان خود را بر روی همه قربانیان نصار بسته است.

 

گزارش ژوئیه ۲۰۲۱ بازرس کل وزارت دادگستری، اشتباهات گسترده و فاحش FBI را آشکار کرد؛ اشتباهاتی که به نصار اجازه ‌داد تا قبل از دستگیری، به سوءاستفاده از حداقل ۷۰ قربانی دیگر ادامه دهد.

 

دکتر لری نصار کارمند سابق دانشگاه ایالتی میشیگان و پزشک‌ فدراسیون ژیمناستیک آمریکا در سال ۲۰۱۸ به دلیل سوء استفاده جنسی از دختران ژیمناست به ۱۷۵ سال زندان محکوم شد. در پرونده نصار حدود ۹۰ شاکی وجود دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------