بیرانوند: قهرمان آسیا شویم جام را به سیدجلال می دهیم/ هر بازیکنی هرچقدر پول می‌گیرد، نوش جانش!



بیرانوند و سیدجلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سنگربان پرسپولیس نسبت به خداحافظی سید جلال حسینی از مستطیل سبز واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، علیرضا بیرانوند درباره خداحافظی سید جلال حسینی از فوتبال اظهار داشت: او واقعا در این چند سال کاپیتان بزرگ پرسپولیس بوده و اگر اتفاق بزرگ قهرمانی آسیا برای ما بیفتد جام را به سید می‌دهیم تا آن را بالا ببرد. او هنوز کاپیتان ما است و به او خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم در ادامه موفق باشد.

 

وی درمورد هم تیمی بودن با حسینی در نفت تهران، پرسپولیس و تیم ملی و ویژگی بارز سید جلال توضیح داد: سید جلال تنها فردی بود که با صحبت‌های خود به آدم روحیه می‌داد. به بازیکنان تمرکز می‌داد. مثلا وقتی باران می‌آمد به من می‌گفت حواست باشد زمین لیز است، ریباند ندهی و مدام به من استرس می‌داد. بازی با السد که در دوحه یک بر صفر بردیم و در تهران یک - یک مساوی شدیم و به فینال رفتیم قبل از بازی می‌گفت اگر تا دقیقه ۲۰ دو گل بخوریم خوب است. به او گفتم آیا السد تا این اندازه تیم خطرناکی است؟ بعد از اینکه دقیقه ۲۰ را با نتیجه صفر بر صفر پشت سر گذاشتیم، گفت اگر تا دقیقه ۴۰ دو گل نخوریم‌ خوب است اما باز هم گل نخوردیم. این روند تا دقیقه ۹۰ ادامه داشت که در آن لحظه گل زدیم و یک بر صفر جلو افتادیم. باز هم گفت اگر تا دقیقه ۹۳، سه بر یک ببازیم عالی است تا بتوانیم در بازی برگشت برنده شویم!

 

دروازه بان تیم پرسپولیس افزود: سید جلال خیلی استرس می داد. دلم برایش تنگ می‌شود. خیلی خاطرات خیلی خوب و شیرینی از او در تیم ملی، پرسپولیس و نفت دارم. الان هم می‌خواهم این خاطرات را ادامه بدهم. برای او در کادرفنی پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم.

 

بیرانوند درمورد اینکه پس از چهار سال هم‌بازی بودن چگونه سید جلال را به عنوان مربی می‌پذیرد، عنوان کرد: همه باید به کسی که به کادرفنی اضافه می شود احترام بگذاریم. وقتی هم سید جلال بازیکن بود واقعا به او احترام می گذاشتم. در این چهار سالی که من در پرسپولیس بودم تمام اتفاقات داخل و بیرون رختکن، درون و بیرون زمین را سید جمع می‌کرد. الان هم وظیفه داریم به حسینی احترام بگذاریم، زیرا به کادرفنی اضافه شده است. او همچنان بزرگ ما است. هرچند من با او راحت تر هستم اما هیچ وقت به خودم اجازه نمی‌دهم جلوی فردی با او شوخی کنم. امیدوارم امسال سال خیلی خوبی داشته باشیم و باز هم موفق باشیم.

 

وی درمورد اینکه آیا در جام جهانی ۲۰۲۲ بار دیگر می‌تواند موفقیت‌هایش در جام جهانی ۲۰۱۸ را تکرار کند، توضیح داد: تمام سعی و تلاش خود را می‌کنم در خدمت تیم ملی باشم. همه بازیکنان آرزو دارند به اردو دعوت بشوند و بتوانند مقابل بزرگان جهان در جام جهانی بازی کنند. من هم مثل تمام بازیکنان آرزو دارم در لیست نهایی باشم و هنوز نمی دانم در این لیست هستم یا خیر. تمام تلاش خود را می‌کنم با جلب نظر کادرفنی، با آمادگی بیشتر بازهم بتوانم به تیم ملی کمک کنم.

 

دروازه بان تیم ملی در خصوص اعتراض برخی بازیکنان مثل مرتضی پورعلی گنجی به قانون سقف قرارداد گفت: نمی‌دانم سقف قرارداد چند است!

 

بیرانوند در پاسخ به اظهار نظر یک خبرنگار مبنی بر اینکه در زمینه مبلغ قرارداد اعلام نظر رسمی نشده اما به نظر می رسد بین هشت تا ۱۲ میلیارد خواهد بود و همچنین سقف ۲۵ درصدی افزایش قرارداد بازیکنان نسبت به فصل قبل، اظهار داشت: نمی‌توانم در مورد سقف قرارداد صحبت کنم اما تا جایی که قانون را می‌دانم هر بازیکنی که قرارداد ۴-۳ ساله دارد، هر سال باید بیست درصد به قرارداد قبلی اش اضافه شود اما درمورد بازیکن آزاد اطلاعی ندارم. الان بازیکنان آزادی وجود دارند که شاید پیشنهادات خیلی خوبی از قطر، امارات و کشورهای دیگر داشته باشند. این کشورها پول خوبی می‌دهند. بازیکنان خیلی خوبی هم داشتیم که به خاطر شرایط مالی خود ایران را ترک کرده و جای دیگری رفتند.

 

وی افزود: همه ما فوتبالیست ها وظیفه داریم مردم را خوشحال کنیم و با انجام دادن بازی‌های خیلی خوب به تیم ملی دعوت شویم اما باید آینده را هم ببینیم. فوتبالیست های بزرگی در ایران بودند که آن‌ها را می‌شناسید اما وقتی فوتبال شان تمام شد شرایط مالی و زندگی شان را هم دیدید. هر فوتبالیستی باید آینده خودش را ببیند. اتفاق خیلی بدی است که بخواهیم به سقف قرارداد نگاه کنیم و ببینیم بازیکن چه مقدار می‌گیرد‌. هر فوتبالیست یا ورزشکاری پول زیاد بگیرد، نوش جانش.

 

دروازه بان پرسپولیس درخصوص اینکه سازمان لیگ اعلام کرده قراردادهای خارج از سقف اعتباری ندارد و آیا در این وضعیت حاضر است با پرسپولیس روی بحث مبلغ قراردادی که سازمان لیگ مصوب می‌کند، صحبت کند، گفت: سازمان لیگ از خدایش است که چنین کارهایی انجام شود. هر سال از تمام بازیکنان مالیات می‌گیرد.

 

 بیرانوند تصریح کرد: بابت هر قرارداد ۱۰ میلیاردی ۳-۲ میلیارد بابت مالیات می‌رود. هم به سازمان لیگ مالیات می‌دهیم، هم بابت قراردادمان مالیات می‌دهیم و هم مالیات باشگاه را می دهیم! هر پولی می‌گیریم نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ درصدش برای مالیات می‌رود. دو سال در اروپا بودم و هیچ فرقی بین ایران و اروپا نیست. پول قرارداد بازیکنان به خاطر مالیات نصف می شود. این‌ها پولی نیست. هر ورزشکاری در هر رشته ای هر پولی می‌گیرد نوش جانش چون خیلی سختی و زحمت کشیده است. مخالف این هستم که شلوغ کنیم و درباره سقف قرارداد بگوییم.

 

وی درمورد حضور در بازی امروز به مناسبت سالروز مبارزه با مواد مخدر گفت: به عنوان یک ورزشکار همه جوانان را دعوت به ورزش می‌کنم و باعث افتخار است اینجا هستیم. خوشحالم برخی دوستان ورزشی را هم از نزدیک می‌بینم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------