اسکوچیچ: انتظارات بیش از حد، مخرب تیم ملی می‌شود/ استیلی: دیگر دودستگی در تیم‌ملی نداریم



اسکوچیچ،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: انتظارات بیش از حد، مخرب تیم ملی می‌شود. نباید به خودمان فشار مضاعف بیاوریم ولی باید بدانیم که می‌توانیم مقابل همه بدرخشیم.

به گزارش تسنیم، دراگان اسکوچیچ که میهمان تلفنی برنامه «ورزشگاه» بود در مورد وضعیت سال گذشته تیم ملی اظهار داشت: باید اعتراف کنم که در مرحله مقدماتی در بحرین شرایط سختی داشتیم و حتی اجازه نداشتیم یک امتیاز از دست بدهیم. اینکه بخواهیم تمرکز‌مان را حفظ کنیم کار سختی بود. شرایط ویژه‌ای داشتیم و پیش از آن تجربه آن را نداشتیم.

 

وی درباره اینکه بازی با اروگوئه یا تیمی در این حد در فیفا‌دی بعدی قطعی شده است، گفت: 3 ماه پیش برنامه و دستور‌العملی 44 صفحه‌ای به فدراسیون داده بودیم و خواسته بویم که بهترین تیم‌ها را برای بازی دوستانه فراهم کند یا اینکه تیم‌هایی باشند که از لحاظ سبک بازی به حریفان ما شبیه باشند. ما الان نمی‌خواهیم به شایعات دامن بزنیم. به من گفتند که بازی با اروگوئه تقریبا قطعی شده است. امیدوارم بازی با تیم اروگوئه یا تیمی شبیه به آن نهایی شود. آن‌طور که به من گفتند این بازی در حال نهایی شدن است.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره اینکه آیا گزینه‌هایی برای انجام بازی تیم ملی پیشنهاد شده است، عنوان کرد: تیمی را پیشنهاد نداده‌ام. من در جایگاه سرمربی تیم ملی وظیفه‌ای برای پیشنهاد دادن حریف تدارکاتی ندارم، هر چند که می‌دانم در این باره محدودیت‌هایی وجود دارد.

 

اسکوچیچ درباره حواشی اخیر تیم ملی و اینکه گفته شد صبحانه را در اردوی قطر اختیاری کرده بود، یادآور شد: اگر الان فقط بهانه صبحانه را داریم، یعنی اینکه موضوعات دیگر به خوبی انجام شده است. می‌دانستم که فرهنگ ایران این‌طور است. الان فقط صحبت از صبحانه می‌شود اما ما در سخت‌ترین شرایط موفق‌ شدیم زودهنگام‌ترین صعود را به جام جهانی داشته باشیم.

 

وی درباره اینکه آیا او چنین آزادی عملی به بازیکنانش داده است، گفت: البته که این‌طور نیست. قطعا بازیکنان تصمیم نمی‌گیرند که زمان صبحانه کِی باشد. تمام مسائل مربوط به سازماندهی تیم چیزی نیست که بازیکنان درباره آن صحبت کنند. حوزه وظایف آنها این است که بهترین عملکردشان را در تمرینات و بازی‌ها داشته باشند.

 

سرمربی تیم ملی درباره دیدار با انگلیس در جام جهانی تصریح کرد: همه تیم‌هایی که به جام جهانی آمده‌اند، بهترین وضعیت را داشته‌اند. انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست و ارزش بازیکنان آنها چندین برابر بازیکنان ماست. باید در این بازی با ایمان و جنگندگی پا به زمین بگذاریم تا فاصله دو تیم را پوشش دهیم. ولز نیز خیلی شبیه به انگلیس است. بازیکنان ولزی و انگلیسی خیلی شبیه به هم هستند. ولز تیم خوبی دارد و با گذشته‌شان تفاوت دارند. ما باید در هر سه بازی نهایت توان و جنگندگی‌مان را نشان دهیم. قرار بر این است که با توانی که در زمین می‌گذاریم مقابل رقبای‌‌مان بازی کنیم.

 

اسکوچیچ فوتبال اضافه کرد: صحبت‌هایی هست که درباره تعداد بازیکنان در اردو‌ها مطرح می‌شود. این موضوع برای اختلاف با برنامه‌ریزی سازمان لیگ رخ داد. برای اردوی پیش رو که قبل از 31 شهریور ماه برگزار می‌شود، ممکن است تعداد بازیکنان دعوت شده بیش از حد باشد. شرایط امسال با سال‌های قبل متفاوت است و بازیکنان لژیونر را فقط در فیفادی می‌توانیم داشته باشیم. می‌توانیم برای بازیکنان لیگ ایران بیشتر وقت بگذاریم و خواسته‌های‌مان را برآورده کنیم.

 

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما کمبود زمان است. مردم می‌گویند که چرا بیشتر بازی برگزار نمی‌کنید اما ما الان فقط باید در فیفا دی بازی کنیم و خارج از آن انجام بازی امکان‌پذیر نیست.

 

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا به دلیل زمان کم ترجیح می‌دهد با ترکیب ثابت در بازی‌های تدارکاتی ظاهر شود، یادآور شد: برنامه دارم به ترکیه بروم و بازی‌های تیم‌های ایرانی که در آنجا اردو زده‌اند را ببینم. همیشه گزینه‌ها را بررسی می‌کنم و بهترین بازیکن را در آن برهه به تیم ملی دعوت می‌کنم.

 

اسکوچیچ درباره اینکه اگر بازیکنی در یک ماه پیش از اردوی پیش رو بدرخشد، امکان دعوت شدن به تیم ملی را دارد یا خیر، گفت: قرار نیست کار‌مان را از صفر شروع کنیم و همه بازیکنان را از قبل تحت نظر داریم. اگر بازیکنی از قبل بهتر باشد، قطعا در‌های تیم ملی به روی او باز است.

 

وی درباره این انتقاد که چرا بازیکنان زیادی به تیم ملی دعوت می‌شوند، اشاره کرد: ابتدا باید خوشحال باشم که مورد نقد قرار می‌گیرم تا اینکه نادیده گرفته شوم. بازیکنان زیادی به تیم ملی دعوت شده‌اند اما خیلی از آنها نتوانستند به ترکیب برسند. من باید بازیکنان را از نزدیک ببینیم و نحوه حضور‌شان در تمرین مهم است.

 

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا این موضوع به هماهنگی تیم ملی صدمه نمی‌زند؟ تصریح کرد: این‌طور نخواهد بود. من به عنوان سرمربی تیم ملی، بازیکنان را می‌شناسم و هر بازیکنی  که به تیم ملی دعوت می‌شود، علتی دارد. این در حوزه وظایف من است و هر بازیکنی که بتواند به تیم ملی کمک کند را به اردو دعوت می‌کنم تا بیشتر او را بررسی کنم.

 

اسکوچیچ درباره اینکه به نظر می‌رسد پیش از این لبخند بیشتری به روی لب داشت، تصریح کرد: همه عمر من در فوتبال و مربیگری گذشت. من عاشق فوتبال هستم و سعی می‌کنم روحیه مثبت و لبخندم را همیشه حفظ کنم. دلیل ناراحت بودنم، شایعات اخیر است.

 

وی درباره این سؤال که در فوتبال ایران همیشه «دراگان» بودن شرط نیست و گاهی اوقات باید «دراگون» (به معنای اژدها) باشید، گفت: در راهی که داشتیم تیم‌های زیادی می‌خواستند ما را زمین بزنند اما مطمئن باشید که من یک اژدهای درون نیز دارم. وقتی که به تیم ملی آمدم و شرایط را دیدم، می‌توانید ببینید چند بار مدیریت فدراسیون تغییر کرد. در این 2 سال و نیم بی‌ثباتی وجود داشت و مشکلاتی پدید آمد. این شرایط را وقتی کنار موفقیت تیم ملی می‌گذارید، متوجه می‌شوید که من بُعد دیگری نیز دارم.

 

سرمربی تیم ملی در رابطه با جلسه‌ای که با کمیته فنی فدراسیون فوتبال داشت، تصریح کرد: جلسه‌ای با کمیته فنی نداشتم. این هم جزو موضوعاتی بود که برای من قابل پذیرش نبود. اگر اعضای کمیته فنی چیزی دیده بوده باشند، باید مرا بخواهند تا به ابهامات‌شان پاسخ دهم.

 

وی در مورد اینکه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کرده که نتایج تیم ملی با اسکوچیچ پای آنها خواهد بود و به نظر می‌رسد فشارها از روی او برداشته شده است، گفت: در این مدت که مسئولیت برعهده گرفته‌ام، ثابت کردم فشارها را به جان خریده‌ام. همه عمرم را در فشار فوتبالی گذراندم و به آن عادت دارم. همان‌طور که گفتم نتایج قبلی تیم ملی را به نام من بدانید، نتایج آینده را نیز به نام من بدانید.

 

اسکوچیچ در پاسخ به این سؤال که تیم ملی در جام جهانی دفاعی بازی خواهد کرد یا شناور تأکید کرد: مطمئن باشید کار بچه‌گانه‌ای از من سر نمی‌زند. ما هر بازی به زمین می‌رویم که نتیجه بگیریم. قرار نیست صد در صد فوتبال تهاجمی نشان دهیم و کاری به دفاع نداشته باشیم. کاری که می‌خواهیم انجام دهیم برقراری تعادل در تیم است. در فوتبال، دفاع، حمله و انتقال دفاع به حمله مهم است و می‌خواهیم در این بخش‌ها بهترین عملکرد را داشته باشیم. چیزی که دلم می‌خواهد، خلق موقعیت است و دفاع صرف نیست.

 

وی در رابطه با حمایت چهره‌هایی مثل علی کریمی، خداداد عزیزی و ... از او خاطرنشان کرد: من انسان هستم و این یک روحیه انسانی است که وقتی حمایت می‌شوید، حس خوبی پیدا کنید. درک می‌کنم که آدم‌ها می‌توانند احساس متفاوتی داشته باشند. می‌خواهم این فشارها را تحمل کنم تا بهترین اتفاق را برای تیم ملی ایران رقم بزنم. موضوع این نیست که تمرکز کنم چه کسی حمایت کرده یا انتقاد می‌کند، بحث این است برخی‌ها بدون هیچ استدلال و مدرکی به شایعات دامن می‌زنند که برای من قابل پذیرش نیست. از کسانی که حمایتم کردند و پشت من بودند، تشکر می‌کنم و اگر تعدادشان بیشتر شود، می‌توانیم نتایج شگفت‌انگیزی در جام جهانی رقم بزنیم.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به این سوال که انتخاب کاپیتان بر اساس سابقه است یا توانایی رهبری در داخل زمین، گفت: همان‌طور که می‌بینید، مدام درباره شایعات حرف می‌زنیم، چون صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود. این سنت تیم ملی بوده که بازیکن باسابقه در تیم ملی کاپیتان باشد اما موضوع این نیست که یک نفر کاپیتان باشد. هر کسی پیراهن تیم ملی را می‌پوشد باید حس کاپیتانی داشته باشد، چون نماینده یک ملت است. قطعا بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند، باید این ذهنیت را بسازند و بدانند یک جمعیت 85 میلیون نفری از آنها انتظار دارند.

 

اسکوچیچ در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسد کاپیتان تیم ملی در جام جهانی تغییر کند، تأکید کرد: من این را نگفتم. بازیکن باتجربه در تیم ملی کاپیتان است، کسی که راه را به بازیکنان کم‌تجربه و جوان‌تر نشان دهد. قصد ندارم بازیکن جوان را به عنوان کاپیتان تیم انتخاب کنم!

 

وی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد این ذهنیت بین مردم وجود دارد که تیم ملی توانایی نتیجه گرفتن در جام جهانی را نداشته باشد، گفت: ما باید واقع‌بین باشیم و یادآوری کنیم که با چه تیم‌هایی بازی داریم. منظورم این نیست که سقف آرزوهای‌مان را پایین بیاوریم اما انتظارات در جام جهانی مشخص است. ما نباید فشار [روانی] مضاعفی به خودمان بیاوریم و توقع داشته باشیم مقابل بهترین تیم‌ها نتایج فوق‌العاده بگیریم. اگر انتظارات را بالا ببریم، مخرب می‌شود اما خودم اولین کسی هستم که انتظاراتم از بازیکنان مشخص است.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چه چیزی در این مدت او را بیش از همه اذیت و ناراحت کرد، گفت: دروغ‌هایی بود که در خلال شایعات مطرح می‌شد. گروه‌های ذی‌نفعی وجود دارند که داستان‌هایی می‌سازند که هیچ انطباقی با واقعیت ندارد. این موضوع باعث می‌شود حس بدی داشته باشم. هر کسی نظر و انتقادی دارد، باید با احترام نقد کند.

 

اسکوچیچ در خصوص اینکه آیا این شایعات از خارج از تیم ملی و فدراسیون بوده یا داخل، تصریح کرد: البته بیرون از آن است. در این مدت اوضاع آشفته‌ای رقم زدند و اسم‌های مختلفی را در مطبوعات مطرح کردند اما باید بگویم با این موضوع مشکلی ندارم. این جایگاه صندلی داغ است و فشار زیادی به سرمربی تیم ملی خواهد آمد، اما امیدوارم کسانی که دنبال منافع شخصی هستند، منافع ملی را در نظر بگیرند.

 

وی درباره اینکه چه تاریخی قرار است در ایران حضور پیدا کند، عنوان کرد: هر زمان که ایران نبودم شایعات فراگیر وجود داشته است. برنامه سفرم به ترکیه را قطعاً باید زودتر انجام دهم باید تیم‌ها را ببینیم و با مربیان صحبت کنم. بعد از آن باید به ایران بیایم و برنامه‌های اردویی را پیش ببرم تا اشتباهات گذشته تکرار نشود.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه برای جام جهانی چه صحبتی با مردم ایران دارد، گفت: بعد از سال‌هایی که در ایران گذرانده‌‌ام مردم ایران و انتظارات آنها را به خوبی می‌شناسم. من خودم را یک ایرانی می‌دانم و همه تلاشم را برای موفقیت تیم ملی به کار می‌بندم و این کاری است که بازیکنان نیز انجام خواهند داد.

 

اسکوچیچ درباره اینکه تیم ملی نیاز به چه کمکی دارد، اشاره کرد: باید از فدراسیون بخواهم هرکاری که از دستش برمی‌آید برای تیم ملی انجام دهد و مردم هم حمایت کنند.

 

وی درباره اینکه کریم باقری یا کمک دیگری قرار است به تیم ملی اضافه شود، ابراز داشت: قطعاً هرکسی را که بتواند به تیم ملی کمک کند دعوت می‌کنیم. وقتی ببینیم کسی ارزش کار را متوجه می‌شود و می‌تواند تیم ما را به تیم بهتری تبدیل کند، ما از او استفاده می‌کنیم. مطمئنم افرادی هستند که این کار را به بهترین شکل انجام دهند. من رابطه خیلی خوبی با کریم باقری دارم و دوست دارم ایشان دوباره کنار ما باشد. از فدراسیون هم می‌خواهم مشکلات را در این زمینه برطرف کند.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خاتمه درباره اینکه آیا فکر‌ می‌کند بعد از جام جهانی نمایش تیم ملی در حدی بوده که او در جام ملت‌ها نیز روی نیمکت تیم ملی بنشیند، خاطرنشان کرد: قطعا فکرم را درگیر این موضوع نمی‌کنم که ترسی بابت از دست دادن جایگاهم داشته باشم. چیزی که همیشه به من انگیزه می‌داد، این بود که این تیم ملی فوتبال ایران موفق باشد و الان نیز با همین رویکرد به کارم ادامه دهم. سعی می‌کنم از این به بعد بیشتر بلخند بزنم.

 

***

 

استیلی: اجباری نبودن صبحانه تصمیم اسکوچیچ بود/ دیگر دودستگی در تیم‌ملی نداریم

مدیر تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که در فاصله کوتاه باقی‌مانده تا جام جهانی تیم ملی بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همدلی نیاز دارد.

 

استیلی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

حمید استیلی مدیر تیم ملی در خصوص اتفاقات هفته‌های گذشته پیرامون تیم ملی و موضوعات مطرح شده گفت: اصل اول شفافیت و صداقت همه ماست که باید حقیقت را به مردم بگوییم و هیچ چیزی برای ما مهم‌تر از منافع ملی نبوده و نیست. من زمانی پیراهن پرافتخار تیم ملی کشورم را بر تن داشتم و الان افتخار خدمت‌گزاری به تیم ملی در جایگاه دیگری را تجربه می کنم. با برخی تخریب ها و کم لطفی ها بیگانه نیستم اما اگر شما به هدفی که دارید باور داشته باشید اینگونه کم لطفی ها را هم تحمل می کنید.

 

او افزود: از زمان حضور در تیم امید تا همین امروز نزدیک به چهار سال در خدمت فدراسیون فوتبال بودم و یک ریال از دستمزد و حقوقم در تیم امید یا بزرگسالان دریافت نکردم. این بار هم برای کمک به میرشاد ماجدی که یک چهره فوتبالی است آمدم و وظایفم به سرپرستی تیم محدود نبود بلکه سعی کردم از هر ارتباط و ظرفیتی که در اختیار داشتم برای کمک به تیم ملی استفاده کنم. وقتی تیم ملی به پرواز اختصاصی نیاز دارد یا مشکلات پشتیبانی و تامین اعتبارات مطرح می شود احساس مسئولیت می کنم چون همه ما کنار یکدیگر هستیم و یک وظیفه مشترک داریم.

 

مدیر تیم ملی اضافه کرد: در بیش از سه دهه فوتبال حرفه ای با مربیان زیادی کار کردم و خودم سال ها در سطوح باشگاهی و ملی مربیگری کردم. هر مربی سبک و روش خاص خودش را در هر اردو دارد. با توجه به شرایط اردوی قطر سرمربی تیم برنامه مورد نظر خودش را تنظیم کرد، اجباری نبودن صبحانه یا عدم تعیین ساعت خواب ممکن است به نظر اسکوچیچ مناسب اردوی قطر و شرایط آب و هوایی آنجا بوده، خصوصا در زمانی که تیم ما در ساعات ابتدایی شب تمرین می کرد. کادر سرپرستی راسا در این خصوص قانون‌گذاری نمی کند بلکی مجری برنامه کادر فنی است. قرار نیست بر مبنای سلیقه و نظر شخصی خودمان در این مورد تصمیم گیری کنیم بلکه وظیفه داریم مجری برنامه سرمربی باشیم و این مساله هم موضوع تازه ای نیست. مساله پیچیده ای نیست و به شکل کاملا حرفه ای با نظر سرمربی تیم اجرا می شود. من حوزه وظایف خودم را می شناسم و تلاشم این است که تداخلی با تصمیمات سرمربی و کادر فنی در این حوزه ایجاد نشود.

 

استیلی همچنین گفت: در یک خانواده بدون شک اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد اما نباید این تفاوت ها به شکاف و تقابل منجر شود. متاسفانه بعد از اردوی قطر برخی اتفاقات نامطلوب رخ داد که فدراسیون و تیم ملی را به حاشیه برد و حالا در فاصله کوتاه باقی‌مانده تا جام جهانی به دنبال یافتن مقصر هستیم. من معتقدم که باید از این تجربه برای رفع مشکلات و یکدل شدن اعضای تیم استفاده کنیم. فوتبالی ها همانطور که اتفاقات و درگیری‌های فیزیکی داخل زمین را ساعتی بعد از مسابقه فراموش می کنند، یاد گرفته اند که دلخوری ها و گلایه ها را برای رسیدن به موفقیت کنار بگذارند و متحد و یکدل شوند.

 

او ادامه داد: درخواست من از همه اهالی فوتبال و رسانه ها این است که از اینجا به بعد همه موضوعات پیش آمده را پشت سر بگذارند. ما همه یک تیم هستیم؛ از کادر مدیریتی و فنی تیم ملی گرفته تا بازیکنان و فرد فرد اعضای تیم ملی و فدراسیون. ممکن است نظرات مختلف و متفاوتی داشته باشیم و برای همدلی و هماهنگی بیشتر به زمان بیشتری نیاز داشته باشیم. من معتقدم این اتفاق بین بچه های تیم روی داده و مسائل هفته های قبل را فراموش کرده‌اند. دیگر فاصله یا اختلاف و دو دستگی وجود ندارد. بین کادر سرپرستی و فنی تیم هم هماهنگی و اتحاد لازم شکل می گیرد تا در چارچوب وظایف خودمان یا حسن نیت عمل کنیم چرا که برای همه ما سربلندی و افتخارآفرینی ایران عزیز از هر چیزی مهم‌تر است و در این مسیر باید یکدل باشیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------