استقلال شاید تنها تیم سه دفاعه در لیگ برتر!



تیم استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
فوتبال سه دفاعه در لیگ برتر هنوز خیلی طرفدار پیدا نکرده است. با این حال فصل گذشته چند تیم در لیگ برتر بودند که سه دفاعه بازی می‌کردند.

به گزارش ورزش سه، به نظر می رسد استقلال این ذهنیت را تغییر داده باشد. چرا که فصل گذشته با فوتبال سه دفاعه قهرمان لیگ برتر و دارای بهترین خط دفاعی شد. با این حال می گویند در فوتبال این سیستم نیست که باعث موفقیت تیم‌ها می شود. عامل موفقیت تلاش بازیکنان در زمین است و با هر شیوه‌ای می‌توان موفق شد. دیگر تیمی که فصل گذشته بیشتر بازی هایش را با 3 دفاع بازی کرد نساجی با هدایت ساکت الهامی بود. تیمی که در لیگ برتر بر سکوی دوازدهم ایستاد اما در جام حذفی قهرمان شد. اشاره به این نکته هم لازم است که نساجی در لیگ برتر با دریافت 34 گل بعد از تیم های شهر خودرو و نفت مسجد سلیمان بیشتر گل خورده را داشت. هم چنین این تیم در 4 هفته پایانی بعد از جدایی ساکت الهامی شیوه بازی‌اش را به  1-3-2-4 تغییر داد.

 

استقلال شاید این فصل تنها تیم سه دفاعه لیگ برتر باشد. در بازی دوستانه استقلال در برابر هوادار تیم آبی با 3 دفاع بازی کرد اما تیم هوادار با هدایت ساکت الهامی که ارایه‌گر بازی خوبی در برابر آبی‌ها بود با 4 دفاع فوتبال کرد. این مسابقه در نهایت با نتیجه مساوی یک – یک به پایان رسید.

 

در لیگ های معتبر دنیا تیم‌هایی که با 3 دفاع بازی می‌کنند رو به افزایش است و این به خاطر برخورداری نفرات بیشتر در حمله است، اما تیم هایی که با 4 دفاع به زمین می‌روند هم بازی با سه دفاع مرکزی را ضرورت نمی‌بینند به این خاطر که بر این باورند با اضافه شدن یکی از مدافعان کناری در حمله در خط دفاع سه نفره خواهند شد اما همان مدافع در زمان دفاع باید به خط دفاع برگردد و این طور ضریب اطمینان در دفاع کردن بیشتر می شود. نمی‌توان منکر شد تیمی که با سه دفاع مرکزی بازی می کند در بازیسازی تیم بهتری است.

 

فوتبال سه دفاعه چه زمانی در فوتبال ایران جا می افتد؟ به نظر می رسد جا افتادن این شیوه در فوتبال ایران نیاز به زمان دارد.

 

ریکاردو ساپینتو در آخرین بازی تیمش در فصل گذشته شاگردانش را با شیوه 2-4-4 روانه میدان کرد اما او در بازی های دوستانه نشان داد با استقلال به فوتبال سه دفاعه روی آورده است. به این خاطر که آبی ها فصل گذشته با این شیوه قهرمان لیگ برتر شدند و دارای بهترین خط دفاعی بودند و با این شیوه ذهنیت خوبی دارند. بنابراین او اصلا تلاش نکرد شیوه بازی آبی‌ها را تغییر دهد که بدون شک این یک تصمیم حرفه‌ای است.

 

استقلال تنها تیم سه دفاعه فوتبال لیگ برتر خواهد بود یا تیم‌های دیگری هم تصمیم می گیرند با این شیوه بازی کنند؟ پاسخ این سوال با شروع لیگ برتر و با برگزاری بازی‌های هفته نخست مشخص خواهد شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------