گزارش رویترز از مشکلات تیم ایران



اخبار,اخبار ورزشی ,جام جهانی 2014 برزیل

 

اخبار ورزشی - گزارش رویترز از مشکلات تیم ایران

میلیون ها ایرانی مسابقات داخلی فوتبال را از تلویزیون تماشا می کنند و حتی حسن روحانی رییس جمهوری ایران نیز بعد از بازی ایران و نیجریه در جام جهانی، تصویری از خود در حال تماشای این مسابقه از تلویزیون بر روی توئیترش منتشر کرد.

 خبرگزاری رویترز در آستانه دیدار تیم ملی ایران مقابل بوسنی در آخرین مسابقه مرحله گروهی جام جهانی 2014 نوشت: تحسینی که از عملکرد ایران در جام جهانی می شود با مشکلات این تیم از تهیه لباس گرفته تا بازیهای تدارکاتی مغایرت دارد و نشان می دهد که یک بازیکن فوتبال در ایران بافراز و نشیب های منحصر به فردی روبرو است.
 
به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رویترز : ستاره های فوتبال در ایران مورد احترام هستند و مثل دیگر کشورها، علاقه زیادی به اتومبیل های گران قیمت دارند. بیشتر آنها قبل از جام جهانی در خارج از ایران شناخته شده نبودند، اما تساوی مقابل نیجریه و بعد هم شکست نزدیک یک بر صفر از آرژانتین، آنها را مشهور کرده است.
 
به نوشته رویترز، اما در اردوی تیم ایران همه چیز همیشه به همین سادگی نیست. تیم ملی به دلیل تحریم های بین المللی نتوانست مسابقات تدارکاتی خوبی را قبل از جام جهانی برگزار کند و مجبور شد با تیم هایی مثل آنگولا و ترینیداد و توباگو بازی کند. لباس های بازیکنان نیز از کیفیت خوبی برخودار نیستند و وضعیت زمین مسابقات در ایران نیز معمولا نامناسب است.
 
رحمان احمدی دروازه بان تیم ملی ایران در این باره به رویترز گفت: ما در ایران با وجود امکانات اندکی که داریم، از بازیکنان بسیار خوبی برخورداریم.
 
وی افزود: تفاوت زیادی بین آنها که در اروپا بازی می کنند و بازیکنان داخلی وجود دارد. آنها از همان ابتدا که فوتبال را آغاز کردند، از بهترین امکانات برخوردار بودند؛ امکاناتی که ما در کشورمان نداریم. این تفاوت های عمده موجب شده که آنها خیلی بیشتر از ما پیشرفت کنند.
 
رویترز در ادامه آورده است: میلیون ها ایرانی مسابقات داخلی فوتبال را از تلویزیون تماشا می کنند و حتی حسن روحانی رییس جمهوری ایران نیز بعد از بازی ایران و نیجریه در جام جهانی، تصویری از خود در حال تماشای این مسابقه از تلویزیون بر روی توئیترش منتشر کرد.
 
بر اساس این گزارش، از 23 بازیکن تیم ایران، 14 نفر در لیگ داخلی ایران بازی می کنند که به گفته کارلوس کی روش آماتور است و فقط شش نفر در اروپا توپ می زنند.
 
سرمربی تیم ایران نیز که خواستار بهبود امکانات فوتبال در ایران شده است، می گوید: فوتبال در خون ایرانی ها است. آنها عاشق و دیوانه فوتبال هستند.
 
رویترز ادامه داد: آندرانیک تیموریان که دو سال را در بولتون انگلیس بازی کرده است، با دستمزدی بیش از 700 هزار دلار در سال گران ترین بازیکن لیگ ایران است؛ در حالی که بیشتر بازیکنان ملی پوش این لیگ حداقل 400 هزار دلار دستمزد می گیرند.
 
** خالکوبی های غیر قانونی
رویترز در بخش دیگری از این گزارش به برخی دیگر از مشکلات تیم ایران پرداخته و نوشته است: تیم ملی ایران ویژگی های خاص خودش را دارد. رضا قوچان نژاد مهاجم کلیدی این تیم که برای چارلتون انگلیس بازی می کند، ویولن می زند و بختیار رحمانی خواننده است و یک موزیک ویدئو به زبان کردی منتشر کرده است.
 
برخی از بازیکنان که در خارج از ایران بزرگ شده اند، برای اینکه در تیم ملی پذیرفته شوند با مشکلاتی روبرو بودند. اشکان دژاگه یکی از شاخص ترین بازیکنان تیم ایران، بزرگ شده آلمان است. نظرهای مختلفی در مورد حضور او در تیم ایران وجود داشت و با اینکه بعد از ارایه بازی های خوب مورد تقدیر قرار گرفت، به خاطر خالکوبی های روی بدنش با انتقادهایی از سوی رسانه ها روبرو شد.
 
تیم ملی فوتبال ایران امشب (چهارشنبه) در حالی در آخرین دیدار مرحله گروهی خود به مصاف تیم بوسنی می رود که شانس اندکی برای صعود به دور دوم جام جهانی دارد. 

اخبار ورزشی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------