آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس | بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد

باشگاه پرسپولیس قصد دارد قرارداد اوسمار ویرا را برای فصل آینده تمدید کند که این موضوع با چراغ سبز این مربی برزیلی مواجه شده…

مشعل المپيک 2012



 

مشعل المپيک 2012

المپیک 2012 لندن

 

مشعل المپيک

مشعل بازی‌های المپیک، امروزه جزیی از بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان است.مشعل المپيک ده‌ها روز پیش از شروع هر دوره از بازی‌های المپیک، مسیری را طی كرده و ضمن این‌كه به مردم دنیا نوید می‌دهد « المپیک نزدیك است»، به نشانه‌ی « اتحاد»، « همبستگی»، « نظم»، « صلح» و « دوستی بین ملت‌ها»، از شهری به شهری و از كشوری به كشور دیگر می‌رود.

 

« تاریخچه‌ی» مشعل بازی‌های المپيک به سال 1936 در برلین بازمی‌گردد. جایی كه «كارل دیم» دبیركل ستاد برگزاری بازی‌ها پیشنهاد مشعل المپيک را داد و پس از موافقت، با به‌كارگیری ذره‌بین‌های بزرگ در دشت المپیا، مشعل المپيک روشن شد و پس از طی شهرهای آتن، دلفی، سالونیك، صوفیا، بلگراد، بوداپست، وین و پراگ، به برلین رسید.حمل مشعل المپیک را در آن زمان 3331 دونده در طول 13 روز انجام دادند.

 

پس از آن بود كه مشعل المپيک و حمل آن به جزیی از بازی‌ها بدل شد و پیش از آغاز هر دوره از بازی‌ها، این كار در دشت المپیا تكرار شده و شهرها و كشورهای مختلف را طی می‌كند. ادامه‌ی روند حمل مشعل المپيک در دوره‌های مختلف به جایی رسید كه برای بازی‌های المپیك آتن، 12102 نفر در طول 78 روز مشعل را در مسافت 78 هزار كیلومتر حمل كردند، تا مشعل المپیک پس از خروج از یونان دوباره به آتن بازگردد.

 

مشعل المپيک 2012

مشعل المپيک 2012

 

مشعل المپيک 2012 لندن

مشعل المپيک لندن توسط ادوارد بار بروجي اسگوربي طراحي شده است كه آنها معتقدند اين طرح از نظر فيزيكي سبك و از نظر بصري چشم نواز است، اين مشعل با آب طلا مزين شده است.به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛مشعل المپيک لندن که متشکل از 8 هزار حفره می باشد نمایانگر 8 هزار مایل مسافتی است که 8 هزار دواطلب آن را طی و حمل می نمایند.

منبع:tebyanT،yic

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------