حمله تند سردار به یک بازیکن:مرد باش، به درد تیم ملی نمی‌خوری!



 سردار آزمون,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
سردار آزمون ستاره خط حمله تیم ملی ایران در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر به ماجراهای اخیر تیم ملی واکنش نشان داد. 

به گزارش  ورزش سه  ساعاتی پس از اعلام نظر کمیته فنی مبنی بر تصمیم بر برکناری دراگان اسکوچیچ، فوتبال برتر به استقبال این اتفاق رفت و در بخش اول برنامه‌اش در این خصوص گفت‌وگویی ویدیویی با سردار آزمون ترتیب داد.

 

سردار آزمون صحبت‌های خودش را این‌گونه آغاز کرد:"همیشه اختلاف نظر در اردوی تیم ملی بوده؛ چه در زمان قبل و چه در حال حاضر. اما دلیل نمی‌شود بازیکنان دو دسته شوند. باورتان نمی‌شود ولی من دیشب با مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد حرف زدم. مردم مطئمن باشند بچه‌ها تمام تلاش خودشان را در دیدارهای دوستانه و جام جهانی می‌کنند و برای این پرچم می‌جنگند تا آنها را خوشحال کنند."

 

سردار با تببین قصدش از استوری اینستاگرامی‌ منتشرشده گفت:"من به‌عنوان بازیکن تیم ملی وظیفه داشتم از کشورم در مواقع سخت حمایت کنم و این کار را کردم. بچه‌هایی هم که این کار را کردند، همین قصد را داشتند ولی در مورد استوری برخی از بچه‌ها که دوستان صمیمی‌ام هستند، بهتر است حرفی نزنم و خودمان بین بچه‌ها حل می‌کنیم."

 

سردار با قائل شدن حق برای خودش در خصوص حمایت از سرمربی تیم ملی به‌واسطه سابقه‌اش گفت:"خیلی از بچه‌ها ناراحت شدند و موقعی که با بچه‌ها مثل مهدی و کریم حرف زدم، موقعی نوشتند که خیلی عصبی بودند و جملات نادرستی گفتند. به ما که چاه نفت و خانه که در تیم ملی نمی‌دهند. وظیفه ماست که تا لحظه آخر از سرمربی خودمان دفاع کنیم و بچه‌ها نیز همین کار را باید انجام بدهند. من هشت سال است در تیم ملی هستم و یکی از بزرگترها به حساب می‌آیم. وظیفه داشتم. "

 

مهاجم لورکوزن در مورد شایعات مبنی بر شراکتش با مدیربرنامه‌های اسکوچیچ گفت:"من اصلا ایجنت اسکوچیچ را نمی‌شناسم، اما اینکه می‌گویند قرارداد 7 میلیاردی برای یک بحث تبلیغاتی بستم، اصلا درست نیست."

 

سردار آزمون در ادامه با بیان اینکه ترسی از حرف‌هایی که در موردش می‌زنند، ندارد؛ گفت:"ته ته ماجرا بود و می‌دانم آنها از چه جایی خط می‌گیرند و برای چه این کارها را می‌کنند. من هیچ موقع از حرف نمی‌ترسم. در مورد اینکه درباره من چه چیزی بگویند، نمی‌ترسم. جایگاهی که بین مردم دارم را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنم. همیشه حرف منطقی و درست را گفته‌ام. بالاخره نباید به خودم دروغ بگویم. باید با خودم رو راست باشم. پدر و مادرم طوری من را بزرگ کردند که حرف حق را بزنم و نباید از چیزی بترسم."

سردار آزمون در خصوص صحبت‌هایی مبنی بر اختلاف احتمالی‌اش با کارلوس کی‌روش گفت:" من کسی هستم که مربی نوجوانانم را کمک می‌کنم. کی‌روش آدمی بود که من را به تیم ملی بزرگسالان آورد.

 

موقعی بود که وقتی به‌خاطر مادرم خداحافظی کردم، موافقت کرد. همین الان هم همینطور هستم. حاضرم همین حالا به‌خاطر آنها فوتبالم را کنار بگذارم. در آن زمان جز کی روش هیچ کسی از من حمایت نکرد. من چرا نباید از او حمایت کنم؟ او کسی بوده که من را آورد و همین الان با او در ارتباط هستم. در دو ماه اخیر با هم خیلی تماس داشتیم ولی من باید حرف حق را بزنم. خدایی ناکرده کی‌روش را بیاورند و زبانم لال تیم ملی نتیجه نگیرد، آن وقت می دانید حاشیه چقدر می‌شد؟ من وظیفه حمایت از تیم ملی را دارم و این کار را نیز ادامه می‌دهم. با این حال، امیدوارم شرایط درست شود. امیدوارم آقای اسکوچیچ از ما راضی باشد. اسکوچیچ آدم مهربانی است و امیدوارم در زندگی خود موفق باشد و به نظرم کار ما در حمایت از او اشتباه نبود."

 

نظر کمیته فنی مبنی بر برکناری اسکوچیچ مبحث دیگر صحبت‌های سردار بود:"این کار ته نامردی است. یک اردو مانده و این اتفاقات افتاده است. وقتی که کی‌روش هم خداحافظی کرد، چند نفر به فرودگاه رفتند؟ فقط یک راننده او به فرودگاه رفت. می‌خواهیم اخراج کنیم، دست او را بگیریم و قدرشناس باشیم. انقدر قدر نشناس نباشیم. اصلا بگوییم تاکتیک زیر صفر ولی بدون دردسر به جام جهانی رفتیم. تو را به قرآن، تو را به خدا با آدم‌هایی که از بیرون کشور می‌آیند، درست برخورد کنیم و خداحافظی درستی داشته باشیم. یک اردو مانده بود. چرا قبلا این کار را کرده‌اند؟ برای من سردار آزمون چه فرقی دارد؟ هر کسی بیاید، من هستم. گواردیولا در هشت روز چه کاری می‌تواند انجام بدهد؟ این کار ته نامردی است و درست نبود."

 

سردار آزمون در مورد اختلاف نظر احتمالی‌اش با طارمی و قرارگرفتن در دو سوی مختلف قضیه گفت:"من به مهدی خیلی احترام می گذارم و واقعا مرد است. او مثل خیلی ها ادا در نیاورده که راجع به اسکوچیچ نظر بدهد و دو هفته بعد نظرش را تغییر بدهد. مهدی را خیلی قبول دارم. کریم انصاری فرد سکوت کرده بود. من به اینطور آدم ها احترام می گذارم. ما مرد به دنیا آمدیم و باید کاری کنیم مرد از دنیا برویم. امیدوارم بازیکنان جوانی که استعداد دارند، وقتی به تیم ملی می رسند، با قلب پاک برسند. وقتی قلبتان پاک باشد، به همه جا می رسید. اگر قلبتان پاک نباشد، به هیچ جا نمی رسید. بازیکن نباید زیرآبی برود. من همیشه با مهدی در ارتباط هستم. من با آدم هایی که در لحظه حرفشان عوض می شد، مشکل دارم. حتی اگر خانواده و بستگانم باشند. به‌خاطر همین من سعی دارم از اینطور آدم ها دوری کنم."

 

آزمون با گریز به بازی با بحرین و شرایط سخت تیم ملی در مقطع واگذاری نیمکتش به اسکوچیچ گفت:"همیشه آدمی بودم که حرف زدم و عمل کردم. من گفتم بحرین را می بریم. من که نمی دوم؛ کاری کردم تا ببریم. من مردم و سر حرفم می مانم. پدر و مادرم طوری من را بار آوردند که به حرفم عمل کنم. بازیکن ایرانی 90 درصد ادعا می کند. بازیکنی که زمان کی روش بازی می کرده و آن وقت دعوت می شد، اما پس از آن دیگر دعوت نشده، الان استوری می گذارد. او باید بپذیرد که شرایط قبل را ندارد."

 

سردار با انتقاد شدید از بازیکن سابق تیم ملی که خیلی وقت است به اردو دعوت نشده اما استوریِ مخالفتی گذاشته گفت:"تو باید با خودت رو راست باشی و بدانی که افت کردی . از همه جا بیرونت کردند و باید بجنگی تا به تیم ملی برسی. من زمان کی روش که روز آخر از جام جهانی برزیل خط خوردم، با خودم رو راست بودم و گفتم حقم نبود به جام جهانی بروم چون بد بازی کردم و گفتم باید تلاش کنم. با گریه مصاحبه کردم ولی گفتم باید تلاش کنم به این جایگاه برسم. شما هم نمی گویم مثل من، اما با خودتان رو راست باشید. اینکه هی از بدنتان عکس بگذارید فایده ندارد. بدوید، اگر مرد هستید، خودتان را نشان بدهید و برای جام جهانی کمک کنید. به شخصه همه کار می کنم تا در کنار هر مربی برای تیم ملی کشورم بجنگم."

 

بازیکن گنبدی فوتبال ایران در مورد اینکه اطلاعی از وضعیت تیم ملی ندارند گفت:"نه تنها من، بیشتر بازیکنان وظیفه دارند جستجو کنند تا در جریان اتفاقات فدراسیون قرار بگیرند ولی کمیته فنی این تصمیم را گرفته است(با خنده). الان یک اتفاقی افتاده که نمی دانم چه چیزی درست است و چه چیزی غلط . فقط من به شما قول می دهم دو دستگی ایجاد نمی کند.

 

این مسائل که عنوان شده، اختلاف نظر است و مردم فریب نخورند. ما دوستانِ صمیمی هم هستیم که این استوری را گذاشتیم. 9-8 سال است رفاقت داریم. هر کسی هم بخواهد از بازیکنان نظم تیم ملی را برهم بزند، ما بازیکنان جلوی او را می گیریم ولی امیدوارم شرایط درست شود. من به عنوان بازیکن نمی توانم حرفی بزنم و برای تیم ملی تصمیم گیری کنم. امیدوارم بزرگترها تصمیم گیری درستی به نفع تیم ملی باشند ولی هر کاری می کنند، با احترام کار را انجام بدهند."

 

 سردار آزمون,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

آزمون بار دیگر با خطاب قراردادن بعضی از بازیکنان تیم ملی گفت:"چهار ، پنج نفر در تیم ملی رک هستند. شما مرد باشید. وقتی به دنیا آمدید، مرد بودید و الان هم مرد باشید. شما الان رک بگویید چه اتفاقی افتاده این تصمیم را گرفتید که اسکوچیچ به درد تیم ملی نمی خورد؟ بگویید تا ما بازیکنان تیم ملی هم بدانیم."

 

سردار با پیش کشیدن موضوعی عجیب در مورد اینکه یکی از بازیکنان در جلسه با مسئولان از قول سایر ملی‌پوشان حرف‌هایی را مطرح کرده است، گفت:"من بعید می دانم آن دو بازیکن راجع به چیزی حرف زده باشند ولی بهتر است خودشان بگویند تا سوتفاهمی نشود.

 

من با یکی از آن دو نفر که به من دروغ نمی گوید حرف زدم که گفت اصلا راجع به این موضوع(تغییر سرمربی) حرف نزدم. اما کسانی بودند که از زبان ما حرف زدند که درست نبوده است. یک بازیکن از زبان ما گفته بازیکنان این سرمربی را نمی خواهند ولی ما در روی او حرف خودمان را می زنیم و این مسئله را حل می کنیم. اما باید به تیم ملی توجه کنیم. جام جهانی تورنمنت کوچکی نیست که با این شرایط به آنجا برویم و باید تلاش کنیم.

 

آقای خداداد عزیزی، علی کریمی و ... را از صمیم قلب دوست دارم چون بزرگ ما هستند و حرفشان همیشه برای ما حرف بوده است. من به عنوان سردار آزمون از شما خواهش می کنم از تیم ملی حمایت کنید. ما جام جهانی را پیش رو داریم و منِ نوعی در تیم ملی یک حرفی از شما می شنوم که موجب دلگرمی است و انگیزه می دهد. امیدوارم کمک کنید تا ما با حرف های شما انرژی بگیریم و حتما در اردوها حضور پیدا کنید."

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------