دادستان‌ ویژه سوئیس از اینفانتینو بازجویی کرد



  اینفانتینو,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) در بحبوحه تحقیقات درباره جلسات مخفی که گفته می‌شود او با دادستان کل سوئیس داشته، با دادستان‌های ویژه ملاقات کرد و تحت بازجویی قرار گرفت. 

به گزارش ایرنا، یک دادستان ویژه در سال ۲۰۲۰، توصیه کرده بود که علیه جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا پرونده کیفری تشکیل شود اما این دادستان نیز در میان گمانه‌زنی‌ها درباره تحریکات احتمالی برای سوءاستفاده از مقام دولتی و نقض مقررات حفظ اسرار رسمی، از پرونده کنار گذاشته شد.

 

هانس مورِر، دادستان ویژه پرونده در گفت‌وگو با آسوشیتد پرس تایید کرد که «جلسه دادرسی در روند رسیدگی به پرونده مذکور» برگزار شده و در این جلسه علاوه بر او، اولریش وِدر، یک دادستان دیگر نیز حضور داشته است.

 

وی گفت: با این حال، هم‌اکنون درباره زمان، ابعاد و هدف این جلسه دادرسی اظهارنظری نمی‌کنم.

 

تحقیقات مذکور برای بررسی سه جلسه مخفی که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بین اینفانتینو و مایکل لوبر، دادستان کل وقت سوئیس برگزار شده بود، آغاز شده است. این جلسات بلافاصله پس از انتخاب اینفانتینو به عنوان رئیس فیفا برگزار شده بود.

 

هم اینفانتینو و هم لوبر در سال ۲۰۱۸ در واکنش به پرسشی درباره این جلسات مخفی، ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفتند که چیزی به یاد ندارند.

 

پس از اتهامات وارد شدن به لوبر درباره سنگ‌اندازی در مسیر دیگر دادستان‌ها که برای کشف اطلاعات بیشتری در مورد این جلسات مخفی تلاش می‌کردند، او از سمتش کنار گذاشته شد.

 

فیفا درباره تازه‌ترین تحولات در این پرونده اظهار نظری نکرده اما پیش‌تر هم فیفا و هم اینفانتینو اعلام کرده بودند که برای کمک به مقامات در رسیدگی به هر مساله‌ای، نهایت همکاری را خواهند کرده و کاملا در دسترس خواهند بود.

 

انتظار می‌رود اینفانتینو در ماه مارس سال جاری بار دیگر به‌عنوان رئیس فیفا انتخاب شود زیرا هیچ رقیبی ندارد البته انتخاب مجدد وی، به این بستگی دارد که به عنوان بخشی از فرآیند انتخاباتی، تایید صلاحیت شود و این موضوع تا اندازه زیادی به پروند جاری وی وابسته است. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------