واعظ آشتیانی: بازی زرد رسانه ای هدفمندی آغاز شده است/ چرا الان در مورد ویلموتس اظهار نظرهای خاص می شود؟



 واعظ آشتیانی,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
نامزد ریاست فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه در روزهای گذشته رفتارهای خوبی را از سوی برخی از دوستان شاهد نیستیم و این اقدام های زشت و به اصطلاح زرد نشان می دهد تفکر خاصی این موضوع را هدایت می کند. 

به گزارش ایرنا، امیررضا واعظ آشتیانی دوشنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی تصریح کرد: در این دوره ثبت نام به صورت مجازی بود و در گام نخست اطلاعات بارگزاری شد و در نهایت پیامی داده شد که این اطلاعات در فدراسیون فوتبال باید راستی آزمایی شود.

 

وی ادامه داد: من هم طبق روال قانونی پس از ارسال مدارک به فدراسیون رفتم، نکته قابل تامل این است که فردی که در دقایق ابتدایی مراجعه کرده و با فردی که در لحظات پایانی اقدام می کند از نظر قانونی تفاوتی ندارند و من برگه رسید ثبت نام را دارم، یعنی در زمان مناسب اقدام کرده ام.

 

این کاندیدای فدراسیون فوتبال تصریح کرد: متاسفانه سایت به شکلی طراحی شده بود که مشکلاتی داشت اما من به عنوان یک کاندید که نباید تاوان اشتباه دوستان را بدهم. وقتی از فدراسیون بیرون آمدم شایعه شد این افراد رد شده اند و باید پرسید این حرف ها از کجا بیرون آمده؟

 

او یادآور شد: وقتی سئوال کردم، گفتند از داخل فدراسیون به ما خط داده اند. این یک حرکت زرد و زشت است، هر انسانی برای خود احترام دارد و این بازی ها خوب نیست. یک روز شایعه می کنند فلانی رد و یک نفر دیگر تایید شده است و یک بازی رسانه ای راه انداخته اند.

 

آشتیانی یادآور شد: چرا در چنین شرایطی می گویند رای ویلموتس شکسته شد، این موضوع را یک نفر تایید می کند و یک نفر دیگر رد می کند. من هم خوشحال می شوم کشورم کمتر خسارت بدهد اما رفتارهای غیرحرفه ای برای رسیدن به یک هدف خاص کار درستی نیست و فراموش نکنیم که مردم حافظه قوی دارند و مسایل را فراموش نمی کنند.

 

واعظ آشتیانی یادآور شد: فلاحتی در صدا و سیما مصاحبه کرد و گفت ۲ روز به ثبت نام اضافه شده است اما دبیر کل فدراسیون این مساله را رد کرد. هیچ مقام مسئولی در فدراسیون حق نداشت این تصمیم را رد کند و در همین جا دخالت اجرایی را شاهد بودیم.

 

وی ادامه داد: در کمیته بدوی باید به قوانین توجه شود که نشد. فلاحتی پاسخ هایی را داد که تعارض منافع داشت و من و اسدی هم شکایت و اعتراض کردیم. وقتی کسی قرار است قضاوت کند نباید موضع شخصی خود را مطرح کند. 

 

او یادآور شد: کمیته انتخابات نمی تواند شرایطی که در اساسنامه فدراسیون ذکر نشده را با عنوان شرایط احراز صلاحیت تعیین کند. چه کسی گفته این ۵ موضوع جزو الزامات است. در ابتدا باید نام فرد روی سایت قرار بگیرد تا بعد ۵ نفر مجمع فرد را تایید کنند. به ما ظلم شده است، اطلاعات غلط را به رسانه ها می دهند تا بازی را به صورتی که می خواهند ادامه دهند.

 

آشتیانی گفت: اگر فیفا یا جای دیگر کاری می کنند که ما نباید دنبال رو باشیم. اگر این کار را نکنیم آیا فیفا ایراد می گیرد. چرا اجازه نمی دهیم افرادی که شایسته هستند بیایند؟ اگر مدیری ورزشی داریم چرا نباید بیاید؟ 

 

او به پوست اندازی مار اشاره کرد و گفت: مار وقتی پوست اندازی می کند با لطافت جلو می رود و با کمک خار پوست خود را عوض می کند، ما هم در فوتبال باید پوست اندازی کنیم و نباید فقط یک گروه خاصی مدیریت را در اختیار بگیرند.

 

وی گفت: از این که مدیریت ها جابجا می شود به معنای آن است که نگاه جدید و برنامه ای تازه در ورزش وارد شود. آیا در فوتبال تولید دانش داشته ایم. لیگ اول ما با لیگ امروز بدتر شده که بهتر نشده است. شاهد بی نظمی هایی هستیم که جای نگرانی دارد.

 

واعظ آشتیانی تصریح کرد: دنبال پست و مقام نیستم چرا که قبلا این پست ها تجربه کرده ام. من با خدای خودم بسته ام و یا هیچ فردی هم نمی بندم چرا که دلیلی برای این کار ندارم . به دنبال لابی نیستم و شخصیت خودم را لگدمال نمی کنم که روی صندلی فدراسیون فوتبال بنشینم.

 

من قرار است خادم ورزش باشم برای چی باید التماس کنم؟ اگر فردی که در یک سازمان حضور داشته چرا به فکر بازگشت به همان سازمان است؟ اگر قرار بود تحولی داشته باشم که انجام شده و بازگشت اشتباه است. تغییر و تحولات باید سود ساختاری و اجرایی به همراه داشته باشد اما باید دید قرار است سود بدهیم یا سود ببریم؟ 

 

برخی دایره ای را تنظیم کرده اند که فقط دور آن می چرخند. این زنجیره در سیاست و در دوره های قبلی ما دیده می شد اما این زنجیره پاره شد و امروز می بینیم مدیران تازه ای در کشور ظهور و بروز کرده اند.

 

وی به تاج اشاره کرد و گفت: بازگشت تاج به فوتبال ما قرار است چه برآوردی داشته باشد. من بخواهم به پست های قبلی خود بازگردم چه خواهد شد. باید فضا را در اختیار نیروهای کارآمد داد تا از دانش، تحصیلات و تجربه ای که دارد استفاده کند.

 

واعظ آشتیانی در پایان اظهار داشت: کاری که امروز انجام می دهم دوست دارم و به آن متعهد هستم اما اگر آمدیم برای این است که حرف های نو بزنیم و فضا را تغییر دهیم. اگر دوست ندارید حرف بزنیم، سکوت می کنیم. 

 

واقعیت این است که حال فوتبال زمانی خوب می شود که تحول و نگاه تازه ای در آن دیده شود. در صحبت های تاج متوجه یک موضوع شدم و آن این است که تاج خود را رئیس آینده فدراسیون فوتبال می بیند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------