نوری: نانی که صدا و سیما از استقلال می‌‎‌برد حلال نیست



 نوری ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

باشگاه استقلال و سازمان صداوسیما بر سر حق پخش تلویزیونی تبلیغات محیطی با هم جدالی ناتمام دارند و روشن نیست در بازی آینده استقلال که در ورزشگاه آزادی میزبان حریفش است، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و آیا این اختلاف وارد فاز تازه‌ای خواهد شد یا خیر؟! محمد نوری پیشکسوت باشگاه استقلال در واکنش به اتفاقات روزهای اخیر میان باشگاه استقلال و سازمان صدا و سیما حرف‌هایی به زبان می‌آورد که جالب توجه است.

 

رئیس کمیته پیشکسوتان استقلال در این باره می‌گوید: «شفاف می‌گویم که اقدام صداوسیما در مواجهه با حق واقعی باشگاه استقلال از پخش تلویزیونی کاملاً غیرقانونی است. کاری که آنها می‌کنند زشت است. سؤال من از سازمان صداوسیما این است که درآمد آنها از کجا است؟ آیا اگر استقلال نباشد می‌توانند این حجم عظیم از درآمدهای مالی را به دست آورند؟ سازمان صداوسیما کلی پول بابت تبلیغات می‌گیرد و قبل و بعد از برنامه‌های تلویزیونی که مختص به فوتبال است هم درآمد قابل توجهی دارد. آقایان مجری می‌روند و پشت تریبون می‌نشینند و برای سازمان خودشان با نام استقلال درآمد به دست می‌آورند بعد علیه ما صحبت‌هایی انجام می‌دهند که زیبنده نیست. چرا واقعیت‌ها را کتمان می‌کنند؟ استقلال نباشد سازمان صداوسیما هیچ وقت نمی‌تواند چنین درآمدهای میلیاردی به جیب بزند.»

 

نوری در ادامه صحبت‌هایش با ناراحتی فراوان گفت: «این پولی که از کیسه استقلال به جیب سازمان صداوسیما می‌رود حلال نیست. استقلال زحمت می‌کشد، صداوسیما پول تبلیغات را برمی‌دارد. ما در سال کلی هزینه داریم. هزینه جذب بازیکن، مربی، ترانسفر و مسائل دیگر. این چه رفتاری است با یک باشگاه مردمی و بزرگ می‌کنند؟»

 

پیشکسوت باشگاه استقلال به سازمان صداوسیما هشدار می‌دهد که رویه خود را نسبت به این باشگاه تغییر دهد: «ادامه این روند به سود سازمان صداوسیما نیست و قطعاً آنها ضرر خواهند کرد. اگر این کار ادامه داشته باشد در فضای مجازی و ورزشگاه‌ها با واکنش‌های هواداران‌مان علیه سازمان صداوسیما مواجه خواهیم شد. مدیران این سازمان باید عمق ناراحتی باشگاه استقلال و هوادارانش را درک کنند و سیاست خود را تغییر دهند.»

 

نوری درباره اینکه مدیران استقلال قصد داشتند در بازی با مس کرمان در نیمه دوم حاضر نشوند و تیم را بیرون بکشند نیز این جملات را به زبان آورد: «باور کنید اگر جای مدیران استقلال بودم پای این ماجرا می‌ایستادم و اجازه نمی‌دادم تیم در نیمه دوم وارد زمین شود. یک جا باید سفت و محکم ایستاد چون باشگاه استقلال فقط حق و حقوق خودش را می‌خواهد. نه چیزی کمتر و نه چیزی بیشتر. ما مطالبه عجیب و غریبی نداریم. فقط می‌گوییم از میلیاردها تومان درآمدی که از تبلیغات به دست می‌آید، چیزی هم دست باشگاه استقلال را بگیرد تا هزینه‌های سالانه خودش را که سربه فلک می‌کشد، جبران کند.»

 

نوری در پایان حرف‌هایش ابراز امیدواری کرد که این مشکل در آینده نه چندان دور با تعامل میان دو طرف برطرف شود تا بیش از این به باشگاه استقلال آسیب وارد نشود. نوری گفت: «من امیدوارم بزودی میان مدیران باشگاه استقلال و مدیران سازمان صداوسیما نشستی برگزار و این مشکل برای همیشه حل شود و حقوق استقلال در نظر گرفته شود. ادامه این وضعیت نه به سود صداوسیما است و نه به سود باشگاه استقلال. به اعتقاد من باید مسئولان ورزش کشور پا وسط بگذارند و درباره این موضوع به جمع‌بندی نهایی برسند تا حق استقلال داده شود.»

  

ایران 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------