بازنشسته‌ها نروند، سرمربی تیم ملی نمی‌آید



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی

 

فدراسیون فوتبال مربی خوب برای تیم ملی می‌خواهد اما با شرایطی که از نظر مالی دارد حتی نمی‌تواند برای مذاکره با آن‌ها پیش‌قدم شود.

  

سردرگمی بر سر گزینه‌های جانشینی کارلوس کی‌روش به اینجا رسیده که خبرها از گمانه‌زنی درباره انتخاب فان مارویک، هروه رنار و لوران بلان به گمانه زنی درباره انتخاب الکساندر نوری و برانکو ایوانکوویچ رسید. با اطمینانی کمرنگ‌تر از خبرهایی که در ابتدا درباره گزینه‌های مربیگری تیم ملی منتشر می‌شد و تردیدهای نگران‌کننده‌ای که نشان از ادامه سردرگمی‌های نیمکت تیم ملی دارد. حالا اما یک واقعیت برای مسوولان فدراسیون فوتبال روشن است و آن اینکه برای انتخاب سرمربی تیم ملی، تأمین هزینه‌های قرارداد و حساب کردن روی کمک‌های مالی وزارت ورزش، باید ابتدا مجمع برگزار و تکلیف مدیران بازنشسته مشخص شود.

 

فان مارویک هلندی، زلاتکو دالیچ کروات، هروه رنار و لوران بلان فرانسوی سه گزینه مطرحی هستند که نام‌شان به عنوان جانشین‌های کارلوس کی‌روش مطرح شد. با این حال اما هر یک از آن‌ها یا مثل فان مارویک با تیم باشگاهی به توافق رسیده و قرارداد بستند و یا خیلی زود در مصاحبه‌های خود مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران را به نوعی رد کردند و خلاصه هر یک از آن‌ها به نوعی دور شد از احتمال هدایت تیم ملی فوتبال ایران.

 

در کنار این گزینه‌ها البته در طول یکی، دو هفته اخیر نام‌های دیگری چون الکساندر نوری و برانکو ایوانکوویچ هم مطرح بوده اما هر یک از آن‌ها هم در مصاحبه‌های خود بعد از اعلام این خبر تأکید کرده‌اند که تصمیمی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران ندارند.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی

 

 درباره منتفی شدن مذاکرات فدراسیون فوتبال با گزینه‌های جانشینی کی‌روش اینجا بخوانید:

 

گزینه‌های تیم ملی، یکی یکی ‌پر!

 الکساندر نوری هم از تمایلش برای ماندن در بوندس‌لیگا گفته بود:

 

پایان شایعه‌ی حضور نوری در تیم ملی: می‌خواهم در بوندس‌لیگا بمانم

اعلام بی‌اطلاعی گزینه‌های مورد نظر به این معنی نیست که آن‌ها از اساس گزینه‌های فدراسیون فوتبال نبوده‌اند. بلکه گویای حقیقت ناراحت‌کننده‌تری است و آن اینکه فدراسیون مربی خوب برای تیم ملی می‌خواهد اما با شرایطی که دارد حتی نمی‌تواند برای مذاکره با آن‌ها پیش‌قدم شود.

 

در واقع از زمانی که کارلوس کی‌روش از ایران رفته و سرمربی‌گری کلمبیا را پذیرفته، فدراسیون فوتبال تمامی اساسی بالا را در لیست جانشین‌های کی‌روش داشته و تمایل دارد برای مذاکره با آن‌ها پیش‌قدم شود. به هر حال زمانش تنگ است و بهتر است تکلیف سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران را تا پیش از سال 98 روشن کند. فدراسیون اما برای مذاکره با هر یک از این اسامی یا حتی گزینه‌های سطح پایین‌تر، نیاز دارد تا خیالش بابت مسائل مالی آسوده باشد تا با گزینه بعدی سرمربی‌گری تیم ملی بر سر مبلغ قرارداد چانه‌ بزند.

 

مهدی تاج اما وقتی برای ماندن در سمت ریاست فدراسیون فوتبال، به هر دری می‌زد تا فدراسیون را نهادی غیردولتی معرفی کند، حساب دردسرهای مالی بعدی را نکرده بود یا تصور می‌کرد وزارت ورزش به وقتش که برسد باز هم برای کمک مالی به فدراسیون فوتبال کوتاه می‌آید و آن‌ها برای قرارداد بستن با سرمربی جدید تیم ملی مشکل خاصی نخواهند داشت.

 

گزارشی درباره لزوم تعیین تکلیف بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال را اینجا بخوانید:

 

پایان مماشات نهادهای نظارتی با فدراسیون فوتبال

وزارت ورزش و نهادهای نظارتی بر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اما این بار برخلاف آنچه مسوولان فدراسیون انتظار داشتند، انعطاف‌پذیر نبوده‌اند. مهم‌تر اینکه به شدت تلاش می‌‌کنند قانونی که اجرایش را به خاطر شرایط حساس تیم‌ملی و رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به تعویق انداخته بودند، هر چه زودتر اجرا کنند.

 

محمدرضا داورزنی، معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش اما در همین رابطه می‌گوید: «بعد از اتمام مهلت قانون که البته بین دیوان محاسبات و سازمان بازرسی اختلاف وجود دارد، نمی‌توانیم به فدراسیون‌هایی که بازنشسته دارند پول دهیم.»

 

بر همین اساس تا زمانی که مجمع سالانه فدراسیون فوتبال برگزار نشود و درباره اعضای بازنشسته هیأت رییسه تصمیم‌گیری نشود، فدراسیون تحت هیچ شرایطی از سوی وزارت ورزش و نهادهای دیگر کمک مالی دریافت نخواهد کرد. اتفاقی که می‌تواند فدراسیون را به طور جدی با مشکل مالی مواجه کند و طبیعی است که به دنبال همین موضوع تصمیم‌گیری درباره سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هم تحت تأثیر همین محدودیت‌های مالی قرار بگیرد.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی

 

مذاکره با گزینه‌های مدنظر فدراسیون برای هدابت تیم ملی مستلزم تعیین تکلیف مدیران بازنشسته است.

 

فدراسیون حتی اگر صدها نام دیگر هم از میان مربیان تراز اول دنیا ردیف کند، در نهایت می‌داند تا زمانی که تکلیف مدیران بازنشسته‌اش را مشخص نکرده باشد، نمی‌تواند با هیچ یک از آن‌ها وارد مذاکره شود و یکی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند چون پولی برای راضی کردن این گزینه‌ها ندارد.

 

با اینکه مهدی تاج هیچ واکنشی نسبت به این اتفاقات و ابهاماتی که درباره ادامه فعالیت مدیران بازنشسته مجموعه تحت مدیریتش نشان نمی دهد اما داورزنی، معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده که هیچ مشکلی در روند کار فدراسیون فوتبال وجود ندارد و تا پایان سال مجمع این فدراسیون هم برگزار خواهد شد: « قصد داریم تا پایان سال مجمع باید برگزار شود تا در مورد برنامه‌های آینده تصمیم گیری شود.»

 

رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی از خردادماه آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران برای شناخت سرمربی خود زمان زیادی ندارد. پروسه حساس و سخت انتخاب جانشین کی‌روش و انتخابی که بتواند موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در دوره بعدی جام جهانی را تضمین کند.  

 

 

ایران ورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------