شانس بالای سپاهان و تراکتور برای آخرین صدرنشینی!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,برانکو

 

برانکو، سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگوی دیروز با خبرنگاران در محل تمرین پرسپولیس به فشرده شدن رقابت بین مدعیان اشاره و از آن به عنوان ماراتن یاد کرده است. واقعیت این است که لیگ هجدهم بیشترین مدعی را دارد و 5 تیم سپاهان، پرسپولیس، پدیده، استقلال و تراکتورسازی رقابت نزدیک و فشرده‌ای برای کسب عنوان قهرمانی دارند. در حال حاضر سپاهان با 38 امتیاز و یک بازی کمتر در صدر جدول قرار دارد و تیم‌های پرسپولیس و پدیده هم با 19 بازی 38 امتیازی هستند و استقلال و تراکتورسازی هم با همین تعداد بازی 34 امتیاز دارند.

 

با برد پرگل استقلال مقابل ذوب‌آهن، آبی‌های پایتخت که با باخت مقابل تراکتورسازی به زعم برخی از کورس مدعیان بازمانده بودند دوباره به کورس برگشتند و حالا لیگ یک 5 ضلعی قهرمانی دارد. پیش‌بینی این‌که در این ماراتن چه تیمی فاتح جام می‌شود واقعا سخت است به خصوص این‌که سرخابی از اواسط ماه جاری درگیر لیگ قهرمانان خواهند شد و این مسئله می‌تواند به ضرر آن‌ها و به سود 3 رقیب‌شان باشد. با این حال برای فوتبال‌دوستان جالب است که حدس بزنند کدام تیم در پایان سال صدرنشین لیگ می‌شود، درست مثل قهرمانی نیم‌فصل که با این‌که عنوانی تشریفاتی است اما ارزش معنوی دارد!

 

مسابقات لیگ برتر در سال جاری تا هفته بیست‌ودوم پیگیری خواهد شد و این یعنی 5 تیم مدعی و بالانشین حداکثر 9 امتیاز می‌توانند به اندوخته‌شان اضافه کنند و شانس قهرمانی‌شان را افزایش دهند. با توجه به قرعه 5 تیم در 3 هفته پیش رو کار همه آن‌ها دشوار است و بازی‌های سختی دارند اما در این میان شاید تراکتورسازی به خاطر انجام 3 دیدار در تبریز خوش‌شانس‌تر باشد اما سپاهان به خاطر به تعویق افتادن یک دیدار و با در نظر گرفتن 12 امتیاز ممکن برای زردپوشان تا پایان سال، گزینه اصلی صدرنشینی در پایان سال هستند.

 

سپاهانی‌ها علاوه بر دیدار معوقه دربی اصفهان، دیدارشان با پارس هم در اصفهان است و 2 بازی هم باید مقابل فولاد در اهواز و تراکتورسازی در تبریز انجام دهند. کار شاگردان قلعه‌نویی به خاطر تقابل با تیم‌های قدرتمند سخت است. تراکتورسازی اگرچه با تیم‌های سپاهان و پدیده مدعی در هفته بیستم و بیست‌ودوم بازی دارد اما از آنجایی که در هفته بیست‌ویکم هم دربی تبریز را با ماشین‌سازی برگزار می‌کند عملا در 3 بازی میزبان است و با حمایت تماشاگران پرشورش می‌تواند 9 امتیاز ممکن را کسب و 43 امتیازی شود. استقلال تهران در هفته بیستم میهمان تیم فولاد است که با افشین قطبی متحول شده است. اما آبی‌ها پس از این دیدار سخت در اهواز 2 بازی متوالی خانگی مقابل تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران دارند که احتمال دارد حداقل 6 امتیاز از این 3 دیدار کسب کنند. این بدان معناست که استقلال می‌تواند تا پایان سال به امتیاز 40 برسد. پرسپولیس هم که این روزها به خاطر بازی‌های ضعیفش مورد انتقاد قرار گرفته ابتدا با نفت آبادان در ورزشگاه آزادی بازی می‌کند و سپس 2 بازی متوالی خارج از خانه با تیم‌های شمالی نساجی و سپیدرود برگزار خواهد کرد.

 

نیاز مبرم نساجی و سپیدرود به امتیاز بازی‌های خانگی و درگیر بودن سرخ‌پوشان در لیگ قهرمانان شاید باعث از دست رفتن امتیاز برای تیم برانکو شود. و اما پدیده مشهد پنجمین مدعی قهرمانی ابتدا باید با پیکان در تهران بازی کند و سپس در مشهد میزبان تیم بحران‌زده ذوب‌آهن باشد و در آخرین دیدارش در سال جاری هم به تبریز برود و با تراکتورسازی بازی کند. با توجه به حریفان مدعیان قهرمانی به نظر می‌رسد سپاهان و تراکتورسازی می‌توانند بیشترین جهش را داشته باشند به خصوص این‌که یک بازی مستقیم نیز با هم دارند و برنده این بازی معادلات صدرنشینی را رقم خواهد زد.

 

 خراسان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------