مقایسه عملکرد امتیازی مربی آلمانی با مربیان سال‌های اخیر استقلال



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

شکست مقابل پدیده به معنی پایان امید استقلال برای قهرمانی بود. این ناکامی به احتمال زیاد به دوران شفر در استقلال هم پایان می‌دهد، هرچند مربی آلمانی یک سال دیگر قرارداد دارد و برکناری‌اش برای باشگاه پرهزینه خواهد بود.

 

درباره عملکرد شفر در استقلال بحث‌های زیادی مطرح شده. هواداران از تیم شفر بازی‌ها و بردهای خوبی به خاطر دارند، ولی این مربی معمولا در بازی‌های بزرگ که می‌توانسته سرنوشت‌ساز باشد، کم آورده و در آستانه موفقیت متوقف شده.

 

 اگر همین هفته‌های گذشته را مرور کنیم، پیروزی در شهرآورد، بازی برگشت با الهلال یا پدیده هرکدام می‌توانست استقلال را به موقعیت خوبی برساند، ولی شفر از این سه بازی حساس دست خالی برگشت.

 

بررسی عملکرد شفر بحث مفصلی می‌طلبد، ولی در این گزارش عملکرد امتیازی او با مربیان چند فصل اخیر استقلال مقایسه شده. شفر در لیگ هفدهم متوسط امتیاز 09/2 را ثبت کرد که بهترین عملکرد استقلال در 7 فصل اخیر است، ولی امتیازات از دسته رفته شروع فصل اجازه نداد تیم به رتبه‌ای بهتر از سوم برسد.

 

استقلال در فصل جاری با شفر متوسط 85/1 امتیاز را کسب کرده که بعد از نتایج لیگ دوازدهم (قهرمانی با قلعه‌نویی) و لیگ شانزدهم (نایب‌قهرمانی با منصوریان) سومین نتیجه خوب سال‌های اخیر است.

انگیزه باشگاه از استخدام شفر این بود که با خروج از چرخه مربیان سنتی باشگاه، فاصله تا قله قهرمانی را کم کند، ولی این مربی آلمانی در این ماموریت موفق نبود و نتایجش با فصول اخیر تفاوت معناداری ندارد.

 

امیر قلعه‌نویی: فصل 92-91، متوسط 97/1 امتیاز، قهرمان

قهرمانی استقلال در لیگ دوازدهم آخرین قهرمانی این تیم در لیگ برتر محسوب می‌شود.

 

 استقلال در این فصل موفق شد 67 امتیاز جمع کند که با توجه به 18 تیمی بودن لیگ و انجام 34 بازی، متوسط 97/1 را ثبت کرده.

 

 امیر قلعه‌نویی: فصل 93-92، متوسط 8/1 امتیاز، پنجم

استقلال در لیگ سیزدهم نسبت به فصل قبل که به قهرمانی رسید، افت محسوسی داشت. در این دوره لیگ که با 16 تیم برگزار شد، استقلال 53 امتیاز (یک امتیاز هم از این تیم کسر شد) گرفت که با توجه به انجام 30 بازی به متوسط 8/‌1  می‌رسیم.

 

امیر قلعه‌نویی: فصل 94-93، متوسط 56/1، رتبه ششم

افت نتایج با قلعه‌نویی ادامه پیدا کرد و استقلال لیگ چهاردهم را با 47 امتیاز و ایستادن روی سکوی ششم به پایان برد. در این فصل متوسط 56/1 برای تیم ثبت شده.

 

پرویز مظلومی: فصل 95-94، متوسط 73/1 امتیاز، رتبه سوم

پس از دو فصلی که استقلال با قلعه‌نویی نتوانست روی سکو برود، هدایت تیم به مظلومی سپرده شد، ولی او تنها یک فصل روی نیمکت دوام آورد.

 

 او شروع نسبتا خوبی داشت، ولی تیمش در پایان لیگ افت کرد و در نهایت با 52 امتیاز در رده سوم ایستاد. برای این مربی متوسط امتیاز 73/1 ثبت شده.

 

علیرضا منصوریان: فصل 96-95، متوسط 9/1، نایب‌ قهرمان

سرمربی بعدی استقلال منصوریان بود که در لیگ شانزدهم با 57 امتیاز به نایب ‌قهرمانی رسید. برای این مربی متوسط امتیاز 9/1 ثبت شده.

 

 وینفرید شفر: فصل 97-96، متوسط 09/2، رتبه سوم

استقلال در لیگ هفدهم با منصوریان شروع ضعیفی داشت تا این مربی پس از تنها 7 بازی برکنار شود. شفر از هفته نهم روی نیمکت نشست و در پایان فصل استقلال با 54 امتیاز به رتبه سوم رسید.  اگر تنها 22 بازی مربی آلمانی را در نظر بگیریم، او توانسته متوسط 09/2 را ثبت کند که آمار خیلی خوبی است. شفر در این فصل جام حذفی را هم فتح کرد.به خاطر همین نتایج خوب، باشگاه از سوی هواداران تحت فشار قرار گرفت تا قرارداد شفر را تمدید کند و با مربی آلمانی قراردادی دو ساله بست.

 

وینفرید شفر: فصل 98-97، متوسط 85/1، سوم

اگر شفر می‌توانست با ریتم فصل گذشته پیش برود، استقلال پس از شش سال می‌توانست قهرمان لیگ شود، ولی نتایج مربی آلمانی افت کرد و استقلال در فاصله سه هفته به پایان مسابقات به متوسط 85/1 امتیاز در هر بازی رسیده است.

 

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

 ایران /آرمن ساروخانیان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------