تغییر سهام باشگاه استقلال از «خاص» به «عام»



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
.در راستای انجام اقدامات لازم برای واگذاری باشگاه استقلال به بخش خصوصی، سهام این باشگاه در اداره کل ثبت شرکت‎ها و موسسات تجاری از «خاص» به «عام» تغییر خواهد کرد. 

به گزارش مهر، یکی از پیش شرط های لازم برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، «عام» بودن سهام آنها است؛ مسئله ای که در ثبت اولیه باشگاه پرسپولیس اعمال شده اما در مورد باشگاه استقلال نیاز به تغییر دارد.

 

ثبت باشگاه استقلال به عنوان یک شرکت با «سهام خاص» انجام شده است. به همین منظور و برای مهیاتر شدن شرایط لازم جهت واگذاری این باشگاه، اقدامات لازم انجام شده تا سهام این باشگاه از «خاص» به «عام» تغییر کند.

 

مرتضی فلاح مدیرکل حقوقی وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید این خبر گفت: تغییر سهام استقلال کار پیچیده ای نیست. موضوعی است که از طرف وزارتخانه و با انجام مکاتبات لازم با اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات تجاری پیگیری شده و به زودی هم به نتیجه می رسد. این تغییر توسط این اداره و با هماهنگی وزارت دارایی انجام خواهد شد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: البته تغییر سهام استقلال عامل بازدارنده در راه خصوصی شدن استقلال نیست. یک کار فرعی است که انجام آن همزمان با انجام دیگر اقدامات لازم برای خصوصی سازی شدن سرخابی ها در وزارت ورزش پیگیری شد کمااینکه آقایان داورزنی و داوری در کمیته ویژه ای که برای خصوصی سازی شدن پرسپولیس و استقلال تشکیل شده، پیگیر دیگر اقدامات لازم برای این مهم هستند.

 

به گزارش مهر، باشگاه پرسپولیس به عنوان یک شرکت با «سهام عام» ثبت شده و به همین دلیل از این حیث این باشگاه برای خصوصی شدن نیازی به تغییر و تحول ندارد.

 

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و طبق آنچه در برنامه قانون بودجه سال ۹۸ هم به آن تاکید شده، باید تا شهریورماه مقدمات ورود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به فرا بورس فراهم شود تا این دو باشگاه از این طریق واگذار شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------