جنگ شفر و خطیر بالا گرفت/ اتهام معاون استقلال به سرمربی سابق



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
صحبتهای جنجالی معاون استقلال با واکنش صریح وینفرد شفر و تهدید او به شکایت همراه شد. 

به گزارش نود، علی خطیر معاون باشگاه استقلال روز گذشته در جمع هوادارانی که مقابل این باشگاه تجمع کرده بودند حاضر و در اظهارنظری جنجالی اعلام کرد افشاگری هایی در مورد دلالی وینفر شفر سرمربی پیشین استقلال انجام خواهد داد.

 

در ادامه او در صفحه شخصی اش در اینستاگرام، متن یکی از پیامهای شفر را در مورد الحاجی گرو منتشر کرد و اضافه کرد هواداران به خادمین خود (مدیریت و تمامی اعضای هیات مدیره) اطمینان کنند تا آنها بتوانند با شفاف سازی استقلال را برای فصل آتی حاضر کنند.

 

 صحبتهای جنجالی روز گذشته خطیر از سوی شفر بی پاسخ نماند تا سرمربی پیشین استقلال در دفاع از خود در گفتگویی بگوید: «واقعا شوکه شدم، اما از دروغ آشکاری که امروز شنیدم متعجب نیستم؛ پیش از این هم بیانیه‌ای دادم و در مورد بی‌احترامی‌ای که ماه گذشته به من شده بود، صحبت کردم. در ۵۰ سال گذشته که در فوتبال حضور دارم، هرگز چنین صحبت‌ها و اتفاقاتی ندیده بودم، اما حالا از راه قانونی با این توهین و افتراها مقابله خواهم کرد؛ این موضوع برای همه کسانی که در این ماجرا دخیل هستند، شرم‌آور است؛ برای استقلال، هواداران و برای همه؛ ناراحت هستم که موضوع به این نقطه رسیده است.»

 

احتمالا شفر به انتشار پیام ارسالی خود به خطیر درباره انتقال گرو هم واکنش تندی نشان خواهد داد.

 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

شفر به خطیر چه گفت؟

این گفت و گو درباره پیشنهاد مورد نظر گرو با عقد قرارداد با استقلال است. در این پیام وینفرد شفر خطاب به علی خطیر می گوید:

 

علی! من با گرو صحبت کردم و او گفت این موضوع حل و فصل شده است.

420000 + پاداش ها!

من با او مذاکره کردم، 400000 و 20000 دلار بعد از 20 مسابقه

پاداش ها برای بازی های آسیایی، گل و پاس گل.

لطفا ما این را بپذیریم و با او قرارداد امضا کنیم.

ما زمان کافی نداریم و برابر تراکتورسازی به او نیاز داریم."

 

 شفر در پیام بعدی خود آورده است:

"گرو اعتماد به نفس زیادی دارد. او پاداش گل و پاس گل می خواهد با محدودیت 20000 دلار و نه 15000 دلار."

 

معاون ورزشی استقلالی ها البته ترجیح داده تا پیام خود که فی ما بین این دو پیام منتشر شده را پاک کند و آنگونه که در تصاویر مشخص است، پیام دوم شفر در جواب پیام علی خطیر بوده است و با کلمه (OK) آغاز شده است. این رفتار باعث می شود تا ابهامات بیشتری در این باره ایجاد شود و مشخص نیست چه دیالوگی از سوی خطیر مطرح شده که او تصمیم به پاک کردن آن گرفته است.

 

علی خطیر با انتشار این دو پیام شفر در ماجرای قرارداد گرو با استقلال که در زمان حضور او در استقلال ثبت شده، مدعی شده که تا جایی که بتواند اسناد را منتشر می کند و خواهان اعتماد هواداران به او و دیگر مدیران شده است.

 

یک سند و چند سوال

با انتشار این سند حالا سوال های زیادی درباره آن ایجاد شده که بهتر است مدیریت استقلال که مدعی دلالی از سوی شفر شده است، پیرامون آن توضیحاتی را ارائه کند.

 

سوال اول؛ چرا از اساس یک مربی اجازه گفت و گو با بازیکنان را پیدا کرده و مدیریت باشگاه شخصا برای این کار وارد عمل نشده است؟ البته این موضوع که برخی مربیان با بازیکنان در مسیر انتقال صحبت می کنند امری بدیهی و متداول در فوتبال است و مشخص نیست که چرا مدیریت استقلال با وجود اشتباه دانستن این فرض، اجازه چنین اقدامی را به شفر دادند؟

 

سوال دوم؛ اگر مدیران استقلال این عمل شفر را موضوعی اشتباه و نادرست می دانستند چرا اجازه دادند این سرمربی آلمانی تا یک سال در استقلال باقی بماند؟ اگر شفر می توانست با پیروزی در دربی و یا دیدار با پدیده قهرمان لیگ شود، باز هم با یک "دلال" به کار خود ادامه می داد؟

 

سوال سوم؛ شاید بهتر بود علی خطیر که مدتهای زیادی است این اتهام را به شفر می زند، برای شروع انتشار اسناد به سراغ اسناد دیگری می رفت. شفر بر اساس این سند تنها 20 هزار دلار برای استقلال تخفیف گرفته است و موضوع قابل استنادی برای مطرح شدن این اتهام وجود ندارد.

 

البته سوال های بسیار دیگری درباره این مشی مدیران استقلال وجود دارد اما سوال کلیدی این است؛ درست در شرایطی که استقلال نیاز به تعامل با شفر دارد تا از میزان دین خود به او بکاهد و بتواند از بدهی 1.2 میلیون دلاری خود، مقداری را پس انداز کند، ایجاد چالش و اتهام زنی به او چه فایده ای دارد؟ حتی اگر تمام و کمال بپذیریم که حق با علی خطیر است و شفر در استقلال تخلفاتی داشته، طرح این موضوع در این مقطع زمانی آن هم به صورت عصبی و در میان هوادارانی که سوال کردند چرا شفر به صورت غیر محترمانه اخراج شد، چه فایده ای برای استقلال دارد؟

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------