کشتی با قهرمانانش چه می‌کند؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , کشتی

انتخابات فدراسیون کشتی به شمارش معکوس رسیده و چهارشنبه انتخابات برگزار می شود تا تکلیف رئیس این فدراسیون بعد از 9 ماه مشخص شود اما هنوز یک سوال مهم وجود دارد، صندلی ریاست به چه کسی می‌رسد؟

 

 بعد از مدت‌ها کش و قوس وزارت ورزش و جوانان اسامی نفراتی که صلاحیت آن‌ها برای حضور در انتخابات احراز شده است را اعلام کرد. نام شش تن از کاندیداها از سوی وزارت ورزش اعلام شده که باید در انتخابات روز چهارشنبه حضور داشته باشند تا تکلیف رئیس فدراسیون کشتی را بعد از 9 ماه بلاتکلیفی مشخص کنند.

 

تا به این‌جای کار یک نفر از بین این شش نفر را باید اعضای مجمع انتخاب کنند تا سکان هدایت فدراسیون کشتی را به آن‌ بسپارند که به نظر کار بسیار سختی در انتظار آن‌ها هست. بسیاری از این کاندیداها اصلا سابقه مدیریتی در عرصه ورزش را ندارند و همین تصمیم گیری را برای مجمع سخت می‌کند که چطور باید اداره فدراسیون مهمی را که در بازی‌های المپیک باید بار مدال آوری کشتی را به دوش بکشد را به این افراد بسپارد؟ شش نفری که از بین 21 نفر و با حساسیت‌های زیادی انتخاب شده‌اند اما واقعا کدام یک از این جمع می‌توانند با رای مجمع خیال کشتی را از مشکلاتی که دارد، راحت کنند؟

 

علی اصغر آزوره، جاسم امیری، حمید بنی تمیم، عبدالمهدی نصیرزاده، علی اکبر جیره سرایی و محمد رضا صالحی افرادی هستند که برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی احراز صلاحیت شده‌اند. از این جمع فقط حمید بنی تمیم شش ماه سرپرست فدراسیون کشتی بوده و چند سالی هم در کنار رسول خادم به عنوان دبیر و نایب رئیس فدراسیون فعالیت کرده و می‌توان او را شریک و رفیق اصلی رسول خادم قلمداد کرد اما بقیه کمترین فعالیت مدیریت در عرصه کشتی را داشته‌اند.

 

بقیه افراد حتی ریاست یک کمیته را هم در فدراسیون در اختیار نداشته‌اند و حالا شرایطی برای آن‌ها به وجود آمده که شانس حضور در فدراسیون را به عنوان رئیس فدراسیون به دست بیاورند. البته این جمع شش نفره از افراد متفاوتی تشکیل شده است؛ از افرادی‌که در پست‌های نظامی فعالیت کرده‌اند گرفته تا فرد دانشگاهی و عضو سابق شورای شهر و البته فردی که دارای سابقه درگیری را هم در کارنامه دارد، نامشان در این فهرست شش نفره دیده می‌شود. در این بین تنها کارنامه و رزومه‌ای که برای این افراد وجود ندارد، داشتن مدال جهانی و المپیک است و در نهایت مدال آسیایی در کارنامه یکی دو نفر از این جمع شش نفره پیدا می‌شود.

 

احراز صلاحیت شش نفر از جمع 21 نفره ابتدا این تصور را به وجود می‌آورد که وزارت ورزش و همچنین دستگاه‌های نظارتی به دنبال دقت حداکثری بوده‌اند اما واقعا چنین نیتی وجود داشته است؟ یعنی تمام تلاش دستگاه‌های نظارتی این بوده که به هر شکل ممکن بهترین‌‌ گزینش را داشته باشند اما واقعا تصمیم دستگاه‌های نظارتی همین بوده که بهترین‌ها باشند یا این‌که نمی‌خواستند یک سری از قهرمانان وارد عرصه انتخابات شوند؟

 

اسامی برخی از چهره‌هایی که بنا به هر دلیلی احراز صلاحیت‌ها آن‌ها برای حضور در انتخابات نیامده است را باید مرور کرد. علیرضا دبیر، امیررضا خادم، عباس جدیدی، سید هادی حسینی، مجید خدایی، محمد رضا توپچی و عیسی عابدی .... این‌ها تعدادی از افرادی هستند که صلاحیت آن‌ها از سوی نهاد‌های نظارتی تائید نشده است.

 

در این جمع هم افرادی با رزومه و کارنامه مشخصی حضور دارند. دو معاون وزیر یعنی امیررضا خادم که بعدها جای خود را به سید هادی حسینی داد اما هیچ کدام برای حضور در انتخابات فدراسین کشتی صلاحیت آن‌ها احراز نشد. هر دو سابقه حضور در مجلس را هم دارند اما با این تفاوت که امیررضا مدال جهان و المپیک را هم در کارنامه دارد اما با این‌حال ‌صلاحیت هیچ کدام احراز نشده است.

 

علیرضا دبیر و عباس جدیدی هر دو قهرمان نامی کشتی و هر دو عضو سابق شورای شهر تهران. صلاحیت هر دو نفر ، دو سال پیش برای انتخابات شورای شهر تهران احراز شد و حالا دو سال بعد بدون فعالیت در پست دولتی برای انتخابات ریاست فدراسیون کشتی احراز صلاحیت نمی‌شوند! مجید خدایی، محمد رضا توپچی هم که جای خود را در ورزش دارند اما واقعا چند نفر از بین آن شش نفر از این جمع شایستگی بیشتری برای اداره فدراسیون کشتی برخوردار هستند؟ آیا نباید به این انتخاب‌ها شک کرد و احیانا نباید ین برداشت را کرد که به دنبال مهندسی انتخابات هستند؟

 

انتخاب رئیس از این جمع شش نفره باعث می‌شد که بار مجمع هم پائین‌تر بیاید و شاید حتی مشروعیت انتخابات ریاست فدراسیون کشتی هم با احراز نشدن صلاحیت این همه قهرمان زیر سوال برود اما هر چه هست این نوع برگزاری انتخابات در آینده مشکلات بیشتری را می‌تواند متوجه کشتی کند.

 

ظاهرا دستگاه‌های نظارتی کار خود را کرده‌اند و حالا نوبت به اعضای مجمع رسیده است که تصمیم خود را بگیرند. در نهایت با تمامی تصمیماتی که تصمیم گیرندگان انجام داده‌اند این اعضای مجمع فدراسیون کشتی هستند که تعیین کننده هستند. آن‌ها هستند که باید انتخاب کنند که کشتی چه مسیری را در پیش بگیرد؟ سرنوشت کشتی به دست آن‌ها افتاده آیا آن‌ها برای باقی ماندن جایگاه کشتی و قهرمانانش عزم و اراده‌ای دارند یا نه؟  

 

 

 ایران /محسن وظیفه 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------