استراماچونی در فکر فرار یا گرفتن امتیاز؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استراماچونی

 

برای دومین بار رسانه‌های ایتالیایی از لفظ ناشایست زندانی برای آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی استقلال استفاده کردند و این نشان‌دهنده پالس‌های منفی است که از این مربی یا اطرافیان او به هموطنانش ارسال شده یا می‌شود.

 

روز گذشته 2 رسانه ایتالیایی ادعای جدیدی را درباره استراماچونی مطرح کردند که البته واکنش باشگاه استقلال را هم در پی داشت. گازتا دلواسپورت که چند روز پیش هم از احتمال استعفا و جدایی استراماچونی خبر داده بود و از اصطلاح زندانی در ایران برای این مربی ایتالیایی استفاده کرده بود دوباره در گزارشی انتقادی که با چاشنی سیاه‌نمایی و کلمات منفی همراه بود به وضعیت سرمربی استقلال و سفر ناکام او به دوحه و رم پرداخت و نوشت: «سرمربی ایتالیایی از فیفادی بهره برد و از طریق پرواز تهران-دوحه-رم قصد بازگشت به ایتالیا را داشت اما نتوانست این کار را انجام دهد. او می‌خواست به همسر و فرزندانش که چند روز پیش به کشورشان برگشته بودند ملحق شود اما چون ویزای توریستی‌اش به پایان رسیده بود توسط پلیس فرودگاه متوقف شد.

 

این اتفاق عجیب است چون سرمربی ایتالیایی ۸۰ روز است که در ایران به سر می‌برد و تعهد کاری دارد.» به دنبال گزارش این نشریه معتبر و معروف ایتالیا، کوریره‌دلاسرا دیگر نشریه معروف این کشور هم در مطلبی مشابه گزارش گازتا و با تکرار لفظ زندانی برای استراماچونی نوشت: «استراماچونی در ایران زندانی شده و دیگر نمی‌‌تواند این کشور را ترک کند! استراماچونی اکنون واقعا احساس می‌کند که در خاک کشوری دیگر زندانی شده است. بعد از تنها یک ماه بهشت ایران برای استراماچونی به یک کابوس تبدیل شده است. خطیر، معاون ورزشی باشگاه استعفا کرده، زمین تمرینی هرگز آماده نشده و بازار هم دردسرهای خودش را برای او داشت اما دردسرهای او تمام نشده است.» 

  

در حالی که 2 نشریه ایتالیایی از مشکل استراماچونی برای خروج از ایران به دلیل مشکل روادید خبر داده بودند، باشگاه استقلال این خبر را تکذیب کرد. در مطلب منتشرشده توسط باشگاه استقلال آمده: «با توجه به حواشی ساخته‌شده علیه تیم استقلال، متاسفانه باز هم رد پای یک جریان مخرب علیه باشگاه استقلال مشهود است. آندره‌آ استراماچونی، سرمربی تیم استقلال پس از بازی مقابل فولاد نه تنها به فرودگاه نرفته بلکه درخواستی هم جهت مرخصی به باشگاه ارائه نداده است. طبق نظر سرمربی تیم استقلال، تمرینات این تیم به مدت 2 روز تعطیل است و از عصر امروز مجددا آغاز خواهد شد.»

  

2 گزارش مشابه و استفاده از کلمات منفی و مشابه و اشاره به اسم علی خطیر، معاون مستعفی باشگاه و مسبوق به سابقه بودن کار یکی از این رسانه‌ها در نامناسب نشان دادن اوضاع باشگاه استقلال و وضعیت استراماچونی حکایت از آن دارد که یک جای کار می‌لنگد و شاید کاسه‌ای زیر نیم کاسه باشد. این حجم از تخریب و سیاه‌نمایی برای محل کار یک مربی خارجی که با اختیار و تحقیق ایران و استقلال را برای کار انتخاب کرده و تکرار دائم کلمه زندانی برای استراماچونی که با علم به قوانین فیفا قراردادش را امضا کرده و پذیرفته در صورت قطع یک‌طرفه همکاری باید غرامت 3 میلیون یورویی بپردازد، بسیار عجیب و قابل تامل است.

 

در این مورد می‌توان چندین تحلیل داشت؛ اول این‌که این وضعیت نشان‌دهنده تغذیه خوب و البته غیرواقعی رسانه‌های ایتالیایی از داخل ایران و از سوی شخص استراماچونی یا برخی اطرافیان او و باشگاه است تا مسئولان استقلال را وادار به دادن امتیازاتی کند. تحلیل دوم می‌تواند بر این اساس استوار باشد که استراماچونی واقعا قصد داشته از ایران برود و دیگر برنگردد و مسئولان باشگاه پس از اطلاع از این موضوع با هماهنگی مسئولان فرودگاه به بهانه پایان ویزای کاری مانع خروج او شده‌اند. البته این مسئله چندان نمی‌تواند به واقعیت نزدیک باشد چراکه مسئولان فرودگاه فقط با حکم قضایی می‌توانند مانع ورود یا خروج فردی شوند حال آنکه وقتی ویزای توریستی فردی تمام شود اتفاقا برای خروج او از کشور ضرب‌الاجل می‌گذارند تا سریع‌تر کشور را ترک کند؛ ضمن این‌که باشگاه استقلال هم تاکید کرده استراماچونی در تهران است و درخواست مرخصی نکرده است.

 

بنابراین به نظر می‌رسد فرضیه اول که قصد این گزارش‌ها تحت فشار قرار دادن استقلالی‌ها بابت دادن امتیازات جدید به استراماچونی یا وادار کردن آن‌ها به فسخ قرارداد با او برای رهایی مرد ایتالیایی از پرداخت غرامت سنگین است، به واقعیت نزدیک‌تر باشد. اگر چنین باشد باید دید باشگاه استقلال چه تدبیری برای ادامه کار با مربی که دلش با تیم نیست می‌اندیشد. 

 

 خراسان  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------