چالش‌10‌میلیاردی ســـرخ‌ها



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , فوتبال

 

تا چند روز پیش رسانه‌های ورزشی با پرداختن به ادعای وکیل ایگور پروپئیچ بازیکن سابق و کروات استقلال که گفته بود این تیم به زودی به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند، باعث نگرانی هواداران و مسئولان این تیم شدند و در‌نهایت هم باشگاه استقلال با استعلام رسمی از فیفا و پاسخ شفاف و صریح فدراسیون جهانی فوتبال آب پاکی را روی دست وکیل پرحرف و شهرت‌طلب پروپئیچ و دوستان رسانه‌ای آن‌ها ریخت.

 

پرداختن به پروپئیچ و طلبش از باشگاه استقلال که ظاهرا به سرگرمی برخی سایت‌ها داخلی تبدیل شده در حالی صورت می‌گیرد که باشگاه پرسپولیس نیز اخیرا با یک پرونده خطرناک مواجه شده و آن شکایت ماریو بودیمیر مهاجم کروات و سابق پرسپولیس از این باشگاه به فیفاست.

 

مسئولان باشگاه پرسپولیس با وجود آن‌که در سال‌های اخیر با پرونده‌های خطرناکی بابت عدم‌تسویه با مربیان و بازیکنان خارجی مواجه بودند و در پرونده مانوئل ژوزه تاوان و غرامت سنگینی دادند ظاهرا عبرت نگرفته‌اند و داستان شکایت و لرزیدن تن و بدن هوادار و مسئولان باشگاه ادامه دارد. این بار بودیمیر که برانکو فصل گذشته او را به خدمت گرفت تیغ تیزش را روی گلوی پرسپولیس گذاشته و رقم بالایی هم طلب دارد و خواهان طلب سال دوم قراردادش هم هست.

 

اوایل هفته جاری بود که کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا از پرسپولیس خواست دفاعیه خود را مهیا کند تا در مواجهه با شکایت بودیمیر به این کمیته ارسال شود. دفاعیه ای که  10 روز پس از ابلاغ باید آماده باشد و ارسال شود. بودیمیر در ابتدای فصل جاری قراردادش را فسخ کرد آن هم طبق قانون جدید فیفا که می‌گوید: «بازیکن یا مربی وقتی در کشور دیگری فعالیت می‌کنند، اگر تا ۲ ماه به پول و مطالبات خود نرسند، می‌توانند بدون اجازه از باشگاه، به صورت یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کرده و به کشورشان برگردند.

 

البته گویا بازیکن کروات و گران قیمت پرسپولیس که قرارداد سال اولش‌500 هزار یورو بوده، در زمان مدیریت ایرج عرب چند بار به باشگاه بابت عدم پرداخت مطالباتش هشدار داده بود اما مدیریت وقت توجهی نکرد تا بودیمیر با دریافت تنها‌30 هزار یورو از‌500 هزار یورو یک‌طرفه قراردادش را فسخ کند و به کشورش برگردد. حالا شکایت او زودتر از شکایت برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس و دستیارانش به جریان افتاده و فیفا خواستار دفاعیه باشگاه پرسپولیس شده‌ و احتمالا باشگاه در این زمینه مثل موارد قبلی مدرک معتبر و مستندی ندارد و محکومیت پرسپولیس قابل پیش‌بینی است.

 

حالا پرسپولیس با 2 مشکل مواجه است. اول تهیه مبلغ‌470 هزار یورو طلب سال گذشته بودیمیر و در صورت محکومیت توسط فیفا پرداخت مابه‌التفاوت قرارداد فصل جاری‌اش که یک‌طرفه فسخ کرده و به‌جای دریافت‌500 هزار یورو با قرارداد‌150هزار یورویی به لوکوموتیو کرواسی پیوسته است. در واقع در صورت محکومیت پرسپولیس این باشگاه باید مبلغ 470 هزار یورو به اضافه 350 هزار یورو مابه‌التفاوت رقم قرارداد فصل جاری با پرسپولیس با مبلغ قرارداد‌150 هزار یورویی بودیمیر با لوکوموتیو تهیه و به حساب این بازیکن واریز کند. به عبارتی پرسپولیس باید‌820هزار یورو به بودیمیر بپردازد که با یورو 12450 هزار تومانی می‌شود، 10 میلیارد تومان ناقابل.

 

این تنها یک فقره از بدهی‌های حال حاضر باشگاه پرسپولیس به خارجی‌هایی است که بدون تسویه‌حساب از این باشگاه و ایران رفته‌اند و سریعا هم در فیفا پرونده تشکیل داده‌اند. فیفا هم نشان داده در مورد این‌گونه پرونده‌ها کوچک‌ترین گذشت و اغماضی ندارد و به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها ناچارند ظرف یکی، 2 ماه آینده مبلغ قابل‌توجهی ارز تهیه و با طلبکاران خارجی‌شان تسویه‌حساب کنند که البته پروسه تسویه‌حساب هم به خاطر بحث تحریم بانکی ایران خود حکایتی پیچیده و عجیب دارد که در ماجرای پروپئیچ و استقلال فوتبال‌دوستان کاملا با آن آشنا شده‌اند.

 

 

 

خراسان  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------