چراغپور: استیلی چند سال از مربیگری دور بود/25درصد شانس صعود داریم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,جلال چراغپور
کارشناس فوتبال گفت: حمید استیلی چند سال از مربیگری دور بود و احتمال موفقیتش از ابتدا هم کم به نظر می‌رسید. 

جلال چراغپور در گفت‌وگو با  فارس، در مورد وضعیت تیم امید ایران و شکست مقابل کره جنوبی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که من در تیم امید دیدم اشتباه فاحشی بود که استیلی کرد. او تلاش کرد با بازیکنانی که از باشگاه‌ها جذب کرده تیم جدیدی بسازد و بازیکنان را در پست‌های جدیدی به خدمت بگیرد. پست‌هایی که اساساً بازیکنان در آن بازی نکرده بودند یا کمتر در آن منطقه بازی کرده بودند.

 

وی افزود: مثلاً امید نورافکن در باشگاه سپاهان به عنوان هافبک بازی می‌کند یا دفاع وسط؟ یا مهدی قائدی در استقلال در چه پُستی بازی می‌کرد در تیم امید در چه پستی بازی کرد؟ استیلی حتماً دید که استراماچونی از قائدی به عنوان یک مهاجم سایه به خوبی در استقلال استفاده کرد و او هم درخشید اما در تیم امید قائدی کجا بود؟ 

 

چراغپور با اشاره به سوابق مربیگری حمید استیلی گفت: استیلی چند سال از مربیگری دور بوده بعد از استیل‌آذین مدتی در راه‌آهن و ملوان کار کرد به همین دلیل هم از ابتدا هم احتمال موفقیت در تیم امید کم بود. البته او با کرانچار و فرهاد مجیدی در تیم امید حضور داشت و فکر می‌کرد آشنایی کاملی به تیم دارد.

 

وی با اشاره به  نفرات تیم امید عنوان کرد: یکی از قوی‌ترین تیم‌های امید ایران را در این دوره داشتیم. تقریباً تمامی نفرات تیم امید جزو بازیکنان لیگ برتری محسوب می‌شدند حتی بین آنها لژیونر هم بود. در دوره‌های گذشته چنین چیزی را کمتر شاهد بودیم.

 

مربی اسبق تیم امید ایران ادامه داد: زمانی که حسن حبیبی سرمربی تیم امید بود و من دستیارش، فقط کریم باقری را در لیگ برتری داشتیم بقیه بازیکنان در تیم‌های جوانان بازی می‌کردند، مهدوی‌کیا در تیم جوانان بانک ملی بود، ادموند بزیک در تیم جوانان آرارات، مهدی پاشازاده در تیم جوانان بود اما این دوره همه بازیکنان لیگ برتری و حتی ملی‌پوش بودند. محمد محبی در تیم ملی بزرگسالان بازی می‌کند. قائدی در استقلال استراماچونی یکی از بهترین مهاجمان سایه ما شد. 

 

چراغپور در مورد اینکه چقدر شانس صعود برای تیم امید قائل هستید، گفت: ما فقط 25درصد شانس برای صعود داریم. کره جنوبی با 6 امتیاز صعودش را قطعی کرده و لزومی ندارد با تمام توان مقابل ازبک بازی کند. ازبکستان 4 امتیازی هم با یک مساوی از این گروه صعود می‌کند و در واقع 2 تیم در استراتژی بازی کاملاً  با هم موافق هستند.

 

وی افزود: از سوی دیگر اگر بتوانیم چین را یک بر صفر ببریم باز هم از این گروه صعود نمی‌کنیم زیرا تفاضل گل ازبکستان بهتر است تا اینجا 75درصد شانس برای صعود نداریم فقط 25 درصد شانس برای صعود از گروه داریم اینکه ازبکستان مقابل کره جنوبی شکست بخورد و ما هم با اختلاف 2 گل چین را شکست بدهیم که امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------