رضا حسن‌زاده: از کرونا اژدها ساخته‌اند!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , رضا حسن‌زاده

 

این روزها لیگ تعطیل است (در تمام سطوح). آنچه بیش از هر چیزی باعث وحشت اهالی فوتبال شده، ویروس موذی و کشنده کرونا است. دیگر هیچ‌کس حواسش به اینکه قرار است چند روز لیگ تعطیل باشد، نیست. همه به این نکته فکر می‌کنند که این ویروس کشنده از سطح جامعه ریشه‌کن شده و دوباره همه چیز به شرایط عادی برگردد. 

 

تا اینجای کار سازمان لیگ تا 14 فروردین تمام فعالیت‌های فوتبالی را در تمام سطوح تعطیل کرده اما جامعه فوتبال معتقدند که باید لیگ تا زمانی تعطیل باشد که ویروس کرونا از بین برود. رضا حسن‌زاده مربی تیم امیدهای استقلال نیز اعتقاد دارد که حالا حالاها نباید لیگ آغاز به کار کند.

 

تعطیل هستید؟

 بله، باید تعطیل باشیم. در چنین شرایطی که نباید سرکار برویم و یا فعالیت فوتبالی داشته باشیم.

 

این روزها همه چیز تحت تأثیر ویروس موذی کرونا است و فوتبالی‌ها ‌از تصمیمات سازمان لیگ اصلاً راضی نیستند، نظر شما در این‌ خصوص چیست؟

 چیزی که از همه مهم‌تر است جان آدم‌ها است. هیچ چیز را نمی‌توان جایگزین جان آدم بکنید. فعلاً جامعه درگیر ویروس کرونا است، ویروسی که واگیر دارد و سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار داده است. باید لیگ کلاً تعطیل شود. خانواده‌ها نگران سلامت عزیزان خود هستند.

 

شما در نظر داشته باشید چند مسابقه بدون تماشاگر برگزار شد. اصلاً این مسابقات چه لطفی داشت؟ انگار چند تیم محلی با هم بازی می‌کنند. چه کسی دلش می‌خواهد در این شرایط بازی برگزار شود؟ سلامتی آدم‌ها از هر چیزی مهم‌تر است. باید کلاً لیگ تعطیل شود تا واکسنی برای این ویروس پیدا کنند و یا اینکه کلاً ریشه‌کن شود. باور کنید من به شخصه آنقدر دست‌هایم را شسته‌ام که پوست دستم رفته! الان از ویروس کرونا اژدها ساخته‌اند و همین باعث نگرانی خانواده‌ها است و نمی‌شود در این اضطراب و نگرانی فوتبال بازی کرد.

 

شما هم تمرین تیم‌تان را تعطیل کرده‌اید؟

 بله من همان روزهای اول به بازیکنان گفتم دیگر نمی‌خواهد سر تمرین بیایید. چه چیزی از سلامت بازیکن مهم‌تر است؟ اگر چند بازیکن بمیرند چه کسی جواب خانواده‌شان را می‌دهد؟ من می‌گویم تا زمانی که این ویروس ریشه‌کن نشده نباید تمرین کرد. چه اتفاقی می‌افتد مثلاً پنج، شش ماه فوتبال تعطیل باشد؟ فعلاً فقط جان آدم‌ها مهم است.

 

اما معلوم نیست تا چه زمانی این شرایط ادامه داشته باشد. یعنی لیگ تا باید همینطور تعطیل باشد؟

 بله، گفتم که از هر چیزی مهم‌تر جان آدم‌ها است. من که حاضر نیستم جان بازیکنانم را به خطر بیندازم. تا زمانی که این ویروس از بین نرود باید فوتبال را تعطیل کنند. در اینجا هم باید تشکر کنم از تمام جامعه پزشکی. از پرستاران و پزشکانی که در این شرایط جان‌شان را کف دست خود گرفته‌اند و به داد بیماران می‌رسند، حتی در فضای مجازی دیدم که بیماران در این شرایط روحیه می‌دهند. ‌ای‌کاش این جامعه بعد از از بین رفتن ویروس کرونا فراموش نشوند. یادمان باشد در این شرایط چقدر این عزیزان زحمت کشیدند اما در این شرایط فقط یک مشکل خیلی بزرگ وجود دارد.

 

چه مشکلی؟

 اطلاع‌رسانی دقیقی نمی‌شود. هرکس یک حرفی می‌زند و ما نمی‌دانیم کدام منبع درست است! ‌ای‌کاش یک منبع دقیق در اختیار مردم بود.

 

چون ویروس ناشناخته است نمی‌توانند خیلی در موردش اطلاع‌رسانی کنند.

 مشکل همین است. حالا در این شرایط هرکس می‌خواهد حرف خودش را بزند و مردم در این شرایط دچار سرگیجه شده‌اند.

 

 مهدیه دریابیگی    

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------