AFC بیش از ۷۰۰ هزار دلار از یک میلیون پاداش ایران را کسر کرد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,کنفدراسیون فوتبال آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا از برخی پاداش‌ها بیش از ۷۰۰ هزار دلار کسر کرده است و در طلبی یک میلیون دلاری تنها ۲۸۰ هزار دلار ایران وصول شد. 

تحریم بانکی علیه ایران، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های فوتبال ایران است. از دردسرهایی که تیم‌های باشگاهی برای پرداخت دستمزد مربیان و بازیکنان خارجی خود باید به جان بخرند تا بلوکه شدن پاداش‌های جام‌ جهانی ایران در فیفا و ای‌اف‌سی، همه را باید به پای تحریم نوشت.

 

با اینکه بحث تحریم بانکی ایران چند سالی است که سخت‌تر از قبل اعمال می‌شود و مشکلات متعددی را برای ما به وجود آورده اما جالب است بدانید ایران در جام‌ جهانی ۲۰۱۰ آفریقا هم برای دریافت پاداش خود با مشکلی مشابه مواجه شده بود. یک‌ میلیون دلار پاداش تیم ملی فوتبال ایران برای جام‌ جهانی ۲۰۱۰ آفریقا بلوکه شد. در نهایت که با تلاش‌های متعدد حقوقی و بعد از ۷ سال این پول آزاد شد، ای‌اف‌سی بیش از ۷۰۰ هزار دلار از آن را بابت هزینه وکلایش و سایر هزینه‌ها برداشت و تنها حدود ۲۸۰ هزار دلار از مبلغ یک‌ میلیون دلار را به ایران داد! آن هم در شرایطی که اشتباه ای‌اف‌سی در بلوکه شدن این پول بی‌تأثیر نبوده است.

 

کسر بیش از ۶۰۰ هزار دلار از پاداش یک‌ میلیون دلاری فیفا برای پرداخت آن به وکلای ای‌اف‌سی موضوعی است که از نظر حقوقی هیچ توجیهی ندارد، بخصوص که شرکت حقوقی طرف قرارداد کنفدراسیون فوتبال آسیا که در آن سال مدعی پیگیری پاداش‌های تیم ملی فوتبال ایران بود، بعدها با اتهام‌های مالی مختلف روبه‌رو شد.

 

با همه اینها اما عجیب است که فدراسیون فوتبال ایران بابت کسر ۶۰۰ هزار دلار مربوط به وکلای ای‌اف‌سی حاضر به شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌شود و موضع مسوولان فدراسیون فوتبال مقابل این موضوع تنها سکوت بوده و سکوت!

 

در این گزارش سعی داریم به جزییات مراحلی که برای دریافت این پول طی شده و موضع منفعل فدراسیون فوتبال در برابر اقدام عجیب ای‌اف‌سی اشاره کنیم.

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------