گاف پیروانی در ماجرای کلیپ رختکن و حمله به قلعه‌نویی!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,افشین پیروانی

 

در حالی که چندی پیش افشین پیروانی، سرپرست تیم پرسپولیس در یک مجادله لفظی با مالک تراکتور توصیه کرده بود اگر دوستان قادر به تلفظ نام پرسپولیس نیستند و نمی‌خواهند آن را به زبان بیاورند، از تاریخ، تمدن و افتخار به جای واژه پرسپولیس استفاده کنند، انتشار یک کلیپ جنجالی از افشین پیروانی در رختکن پرسپولیس که متعلق به اولین دوره لیگ برتر و بازی هفته پایانی بین پرسپولیس و فجرسپاسی شیراز است حواشی زیادی را برای سرپرست پرسپولیس به وجود آورد و واکنش‌های متعدد و مختلفی را در پی داشت.

 

او که کاپیتان پرسپولیس در آن زمان محسوب می‌شد خطاب به سایر بازیکنان در بین 2 نیمه توصیه‌هایی را مطرح می‌کند که ادعای قبلی او مبنی بر تاریخ، تمدن و افتخار را زیر سوال می‌برد و به نوعی روحیه پیروانی در برخورد با مسائل مختلف را بازگو می‌کند. پیروانی به عنوان بزرگتر پرسپولیس در بین 2 نیمه بازی با فجرسپاسی که از قضا همشهریان او هستند و سال‌ها هدایتش بر عهده برادر بزرگترش غلامحسین پیروانی بوده به صراحت از همبازیانش می‌خواهد طوری بازی کنند فجرسپاسی را ببرند و فاتح اولین جام قهرمانی لیگ برتر شوند! این‌که این کلیپ کجا بوده و چرا تا سال‌ها مخفی مانده و حالا رو شده داستان دیگری است اما برای پرسپولیس و پیروانی که این سال‌ها متهم به حمایت خاص دولتی و شخص وزیر ورزش هستند و برخی حتی قهرمانی‌های سرخ‌ها را مهندسی‌شده می‌دانند، گران تمام شد.

 

طبیعی بود که خیلی‌ها به این کلیپ واکنش نشان دهند و یکی از این افراد هم امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان بود که با اشاره به این کلیپ به پرسپولیس و پیروانی کنایه زد؛ کنایه‌ای که به نظر می‌رسید جبران جنگ لفظی آن‌ها بر سر بازی انجام‌نشده سپاهان و پرسپولیس بود.

 

قابل پیش‌بینی بود که پیروانی واکنش نشان بدهد اما او بدون آنکه بابت ادبیات زشت و غیرورزشی‌اش در آن کلیپ عذرخواهی کند، روز گذشته بی‌محابا به قلعه‌نویی حمله کرد و آنقدر هم هیجان‌زده و شتاب‌زده حرف زد که همه اشاره‌هایی که به استقلال در زمان سرمربیگری قلعه‌نویی داشت اشتباه بود! سرپرست تیم پرسپولیس ابتدا از فاز دفاع از مظلومیت پرسپولیس وارد شد و گفت: «علیه پرسپولیس هجمه ایجاد می‌کنند. یک‌سری تیم‌ها با هم متحد شده‌اند البته طبیعی است در آلمان خیلی از تیم‌ها علیه بایرن‌مونیخ متحد می‌شوند، در ایتالیا خیلی از تیم‌ها علیه یوونتوس اتحاد دارند، در ایران هم خیلی از آقایان و دوستان علیه پرسپولیس متحد شدند و می‌گویند همه چیز مهندسی‌شده است.

 

این‌که در زمین زورشان نمی‌رسد شاید آن‌ها واقعا نتوانستند. 10 امتیاز اختلاف واقعا دردآور است. می‌گویند جام اسنپی می‌گیریم مگر ما گفتیم بازی نمی‌کنیم.» در ادامه پیروانی با تاکتیک فرار رو به جلو با سوال گزارشگر رادیو برخورد کرد؛ جایی که از او درباره آن کلیپ و کنایه امیر قلعه‌نویی سوال شد: «این دوست عزیزمان که در مورد من صحبت کرده بهتر است یک فلش‌بک به رختکن‌های خودش بزند آیا او علیه‌سلام بوده؟ آیا صحبت‌های او منطقی بوده؟ ‌نمی‌توانید یک‌طرفه به قاضی بروید. شما زمانی می‌توانید صحبت کنید که خودتان حرفی نزده باشید. من هم حرف‌های خودم را تایید نمی‌کنم و آن حرف‌ها را تحت فشار زدم. وا... حاضرم جانم را بدهم تا پرسپولیس قهرمان شود.» وی ادامه داد: «این‌ دوستان عادت کردند به بیانیه نوشتن. اگر قرار است کسی را الگو کنیم بیاییم از ناصرخان حجازی الگو بگیریم. خدا او را رحمت کند. ببینید چه بلایی سر ناصرخان حجازی آوردید؟ پلاکارد آوردید، روزشمار آوردید. بیایید و ببینید روزهای آخر چه دل پری از این آقا داشت.»

 

پیروانی پس از استفاده از ترفند ایجاد تقابل بین قلعه‌نویی و حجازی و ایجاد شکاف و دودستگی بین هواداران استقلال برای فراموش شدن یا کمرنگ شدن کلیپ رختکن پرسپولیس، دست روی قرارداد مربی لیگ برتری مورد مواخذه می‌گذارد البته بدون آنکه اسمی از او بیاورد: «کسی که 8میلیارد قرارداد دارد و 2میلیارد آفر قراردادش است امسال 10میلیارد می‌گیرد و سال آینده 12میلیارد. وقتی نتیجه نمی‌گیرد معلوم است که می‌آید و هجمه وارد می‌کند. دوستی که می‌خواهی علیه من بیانیه بنویسی شما ببینید سال 88 چگونه قهرمان شدند. دروازه‌بان معروف خارجی شما که رفت چگونه قهرمان شدید؟» اشاره سرپرست پرسپولیس به نحوه قهرمانی استقلال در لیگ هشتم با اتفاقات آن دوره لیگ جور در نمی‌آید.

 

اولا استقلال دروازه‌بان خارجی نداشت و طالب‌لو و نامداری 2 دروازه‌بان استقلال در آن دوره بودند. ثانیا استقلال شانس کمی برای قهرمانی داشت و ذوب‌آهن شانس اول قهرمانی بود اما شکست ذوب‌آهن در اهواز مقابل فولاد و مجید جلالی و برد استقلال مقابل پیام مشهد باعث قهرمانی دراماتیک آبی‌ها شد و این قهرمانی هیچ شک و شبهه‌ای نداشت. استقلال در لیگ دوازدهم با لیام‌ردی، دروازه‌بان استرالیایی و در لیگ چهاردهم با داسیلوا دروازه‌بان برزیلی قرارداد بسته بود که آن‌ها دقایق بسیار کمی برای این تیم بازی کردند و جدا شدند. استقلال در لیگ دوازدهم که برای سومین بار قهرمان شد لیام‌ردی را در فهرست نفراتش داشت و آن موقع هنوز او از آبی‌ها جدا نشده بود. به نظر می‌رسد پیروانی برای دفاع از خود به شدت تحت فشار بوده و اشارات بی‌ربطی داشته تا شاید با فرافکنی کمی از آن فشارها را کم کند.

 

 

خراسان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------