جنــگ قــدرت در پرسپولیس؛ قرار داد ترکمنچای با شرکت آتیه داده پرداز برای طلب برانکو!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,برانکو

۱۳درحالی که به نظر می رسید مهرداد هاشمی یکه تاز ماجرای باشگاه پرسپولیس است، ناگهان مهدی رسول پناه نظرش نسبت به این کارگزار عوض شد. وی در جلساتی که با ۲ عضو دیگر هیئت مدیره داشته، بر حفظ قرارداد با شرکت آتیه داده پرداز تاکید کرده که گویا مدعی شده تا پایان خرداد ۳۰ میلیارد تومان به این باشگاه تزریق می کند!

 روز گذشته شاهد علنی شدن جنگ قدرت در باشگاه پرسپولیس بودیم که نتیجه اولیه آن برکناری ابوالفضل امان ا... مشاور رسانه ای باشگاه بود. فردی که با انتشار یک پست در اینستاگرام و البته توئیتر پرده از اختلاف عمیق و شدید بین اعضای هیئت مدیره و تصمیم عجیب رسول پناه سرپرست باشگاه برداشت.

 

امان ا... که رابطه نزدیکی با مهرداد هاشمی عضو هیئت مدیره دارد، با اشاره به جلسه دوشنبه شب مسئولان باشگاه پرسپولیس با سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با موضوع تعیین تکلیف اسپانسری و کارگزار باشگاه آن هم در غیاب مهرداد هاشمی نوشت:« آقای سلطانی فر! بیش از ۲ روز است که یک قرارداد عالی روی میز پرسپولیس است. تضمین شده که با آن می توان بدهی برانکو را سریعا پرداخت کرد اما آقای رسول پناه اصرار دارد قرارداد ترکمانچای آتیه و به ضرر پرسپولیس را دوباره احیا کند. تا دیر نشده جلوی این کار او را بگیرید.» پاسخ این افشاگری هم برکناری بود. زمان زیادی طول نکشید که سرپرست پرسپولیس هم جواب این اقدام را داد و اعلام کرد امان ا... دیگر سمتی در باشگاه ندارد و وی را متهم به تفرقه افکنی کرد و تاکید داشت حق پیگیری قانونی به خاطر نشر اکاذیب برای باشگاه محفوظ است.

 

اما داستان چه بود که این گونه رسول پناه برآشفته شد و دست به برکناری مشاور رسانه ای زد که از قضا رابطه خوبی هم با هاشمی دارد؟ همه چیز از قرارداد جنجالی با یک کارگزار شروع شد؛ جایی که محمدحسن انصاری فرد در شرایط بحرانی باشگاه، ظاهرا بدون تحقیق و بررسی همه جوانب، قراردادی را با یک شرکت امضا می کند و در نهایت هم زمان با اختلافاتش با هیئت مدیره، با این شرکت هم دچار مشکل می شود. شرکت آتیه داده پرداز مدعی است تاکنون ۲۵ میلیارد تومان به پرسپولیس پول تزریق کرده که البته ۱۵ میلیارد آن به صورت قرض الحسنه بوده و باشگاه باید آن را پس دهد. از سویی، مهرداد هاشمی عضو هیئت مدیره سرخ پوشان به صوت علنی مطرح کرد که برخلاف تعهداتی که این شرکت داده، در ۶ ماه فعالیت، فقط ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان به باشگاه سود رسانده اند. چندی بعد، اختلاف بین پرسپولیس و کارگزار فراتر رفت و در نهایت  باشگاه اعلام کرد قرارداد فسخ شده است. جالب است که مهدی رسول پناه در جمع خبرنگاران و همچنین در سایت رسمی پرسپولیس در مورد این فسخ قرارداد، توضیحاتی داد. وی تاکید کرد که این قرارداد به نفع باشگاه نبوده و حتی از آن به عنوان قرارداد ترکمانچای گونه یاد شد.

 

بعد از فسخ قرارداد خبرهایی آمد که مهرداد هاشمی در حال مذاکره با ریحان فیلم است تا این شرکت بار دیگر به عنوان حامی مالی با باشگاه قرارداد امضا کند. عضو هیئت مدیره سرخ پوشان درحالی در تلاش هست که این شرکت بابت بلیت فروشی در ۲ سال گذشته به خاطر ۷ میلیارد تومان پولی که هزینه کرده، از این باشگاه شکایت کرده است . از سویی، برخی منابع خبر از بدهی ۳۵ میلیاردی به پرسپولیس داده اند که صحت آن هنوز تایید نشده است. درحالی که به نظر می رسید مهرداد هاشمی یکه تاز ماجرای این باشگاه است، ناگهان مهدی رسول پناه نظرش نسبت به این کارگزار عوض شد.

 

وی در جلساتی که با ۲ عضو دیگر هیئت مدیره داشته، بر حفظ قرارداد با شرکت آتیه داده پرداز تاکید کرده که گویا مدعی شده تا پایان خرداد ۳۰ میلیارد تومان به این باشگاه تزریق می کند! به نظر می رسد پایان مهلت پرداخت طلب برانکو و احتمال کسر امتیاز و محرومیت از انتقالات از یک سو و فرار از شکایت شرکت آتیه و دادن غرامت از سوی دیگر و البته مبلغ قابل توجه پیشنهادی این شرکت برای پرداخت به سرخ ها تا پایان خرداد، باعث شده رسول پناه بدون در نظر گرفتن نظر دیگر اعضای هیئت مدیره و اختلاف حساب هایی که با شرکت آتیه وجود داشته، تصمیم به ادامه همکاری بگیرد.

 

فرصت ۲۱ روزه فیفا به پرسپولیس برای پرداخت بدهی برانکو

مسئولان باشگاه پرسپولیس ۲۱ روز فرصت دارند تا طلب سرمربی پیشین خود را پرداخت کنند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی فوتبال در نامه ای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است تا ۲۱ روز فرصت دارد مطالبات برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین سرخپوشان را پرداخت کند.

 

پرسپولیس حدود یک میلیون دلار به سرمربی پیشین خود بدهکار است و باید در فرصت تعیین شده از سوی فیفا این پول را پرداخت کند در غیر این صورت با خطر کسر امتیاز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات مواجه خواهد شد.

 

رسول‌پناه: هیچ پرونده‌ای در فیفا پرسپولیس را تهدید نمی‌کند/ حضور پروین در هیات مدیره مطرح نیست

به گزارش فارس، مهدی رسول‌پناه پس از جلسه امروز در پرسپولیس در خصوص اتفاقات روزهای اخیر این باشگاه اظهار داشت: در ابتدا باید از ابوالفضل امان‌الله به خاطر زحماتی که برای باشگاه کشید تشکر کنم. او احساساتی شد، اخلاق حرفه‌ای را رعایت نکرد و باشگاه با او برخورد کرد. 

 

وی ادامه داد: در مورد بحث کارگزار جدید؛ در حال مذاکره هستیم. اگر به نتیجه برسیم از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم. 

 

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه گفته می‌شود روز گذشته در وزارت ورزش بین او و هاشمی درگیری به وجود آمده،‌گفت: نه اصلا چنین چیزی نیست. من نمی‌دانم چرا اینقدر حاشیه ایجاد می‌کنند. هاشمی و رغبتی جزو اعضای هیات مدیره هستند و با هم پیگیر امور قراردادها هستیم. اختلاف سلیقه وجود دارد اما با همدلی کار می‌کنیم. اصلا چنین چیزی نیست. من به شدت تکذیب می‌کنم و از زحمات هاشمی و رغبتی هم تشکر می‌کنم. 

 

وی در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس با این شرکت قراردادی داشته اما اعلام شد این قراداد فسخ شده و حالا که قرار است این این شرکت برگردد آیا آن‌ها قولی مبنی بر پرداخت ۳۰ میلیارد داده‌ا‌ند، گفت: ما فسخ کردیم تا شرایط بهتر شود. این قرارداد نه تضمینی داشت و نه کف درآمد. ما آن را فسخ کردیم تا با شرایط بهتری روبرو شویم. این شرکت هم مثل شرکت‌های دیگر پیشنهاد تازه‌ای داد، ما هم در حال بررسی هستیم و ان شاالله به نتیجه هم می‌رسیم. 

 

رسول‌پناه در مورد اینکه ماجرای ۷ میلیاردی که عرب به خاطر بلیت فروشی آن را از شرکتی گرفته بود و کارش به شکایت کشید، عنوان کرد: این موضوع مربوط به دوران ایرج عرب است و من زیاد در جریان آن نیستم. این ۷ میلیارد در زمان عرب پرداخت شده و  حالا هم دین ما است و باید آن را پرداخت کنیم. 

 

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص ناراحتی بازیکنان تیم، اظهار داشت: از تمام بازیکنان تشکر می‌کنم. صبوری و مردانگی کردند و مشکلات ما را درک کردند. هیچ اختلافی بین بازیکنان وجود ندارد و اینها حاشیه‌هایی است که برای باشگاه ایجاد می‌کنند. اولین دریافتی که از شرکت کارگزار داشتیم، به بازیکنان پرداخت می‌کنیم.

 

رسول‌پناه در مورد وضعیت بشار رسن عنوان کرد: منتظریم. امروز یک جلسه‌ای داشتیم و به دنبال این هستیم که با او قرارداد ببندیم.

 

وی در مورد اینکه گفته می‌شود در قرارداد بازیکنان بندی وجود دارد که اگر علیه مدیریت صحبت کنند جریمه می‌شوند، گفت: در بحث قرارداد اگر بخواهیم به صورت جزئی وارد شویم، چنین بندهایی وجود دارد اما تصمیم گیری در این مورد به کمیته انضباطی مربوط می‌شود.

 

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد پرونده برانکو و استوکس اظهار داشت: همین امروز گرندز حکم پرونده برانکو از طرف فیفا ابلاغ شد. ۲۱ روز فرصت داریم تا لایحه‌ای تنظیم کنیم و اعتراض خودمان را به فیفا ارسال کنیم. در مورد استوکس هم مدیر حقوقی ما برای شکایت در حال اقدام است. در مورد برانکو باید بگویم در این چند روز ما را در رسانه‌ها تهدید می‌کنند و می‌گویند زمان برای پرسپولیس گذشته، هیچ پرونده‌ای در فیفا ما را تهدید نمی‌کند. این را مطمئن باشید.

 

رسول‌پناه در مورد اینکه آیا حضور علی پروین در هیأت مدیره پرسپولیس مطرح شده است، گفت: چنین چیزی مطرح نیست.

 

وی در مورد سرنوشت لیگ نوزدهم، اظهار داشت: ما موافق برگزاری ادامه لیگ هستیم چون به نفع پرسپولیس است. مطمئنیم پرسپولیس قهرمان می شود و نظر خودم را رسما به سازمان لیگ اعلام کردم.

 

سرپرست پرسپولیس در مورد اینکه در قرارداد با شرکت آتیه‌پرداز آنها سه میلیارد کمک کردند و ۱۵ میلیارد قرض الحسنه بود و ماجرای قرض الحسنه چیست، گفت: این بحثی و ایرادی است که ما قبلا به این قرارداد می‌گرفتیم. ان شاالله این مسئله را حل می‌کنیم.

 

 خراسان 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------