شهرام محمودی:خودمان را گول نزنیم،رفتن روی سکوی المپیک خیلی سخت است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,شهرام محمودی
شهرام محمودی سرعتی‌زن ملی پوش ،برگشت ولاسکو به نیمکت تیم ملی والیبال را بهترین اتفاق می‌داند. پیرمرد بداخلاق آرژانتینی که تجربه کار با او را دارد .

 محمودی هرچند این قصه را بعید می داند، آن هم به خاطر بازنشستگی ولاسکو اما باز هم آن را به فال نیک می گیرد. فال نیک برای اتفاقی بزرگتر در المپیک توکیوف با وجود همه سختی ها.

 

*حرف از برگشت خولیو ولاسکو به تیم ملی است. او می تواند در المپیک به تیم کمک کند؟

ولاسکو مربی بزرگی است و به والیبال ما هم خیلی کمک کرده است. نمی دانم فدراسیون قرار است چه تصمیمی بگیرد، اما شک نکنید صد درصد او می تواند به والیبال ما کمک کند. البته بستگی به شرایط دارد. هر چند بعید می دانم او پیشنهاد مربیگری ایران را قبول کند، چرا که از مربیگری خداحافظی کرده  اما اگر بیاید عالی است. به ویژه اینکه او جزو بهترین ها است و بهترین مربی قرن هم شده ،حضور کنار تیم ایران اتفاق  خوبی است.

 

*یعنی تیم والیبال با او در المپیک روی سکو می رود؟

ما نباید خودمان را گول بزنیم یا به مردم دروغ بگوییم، رفتن روی سکوی المپیک  خیلی سخت است،از صد درصد، 10 درصد شانس داریم.البته شدنی است اما  برنامه ریزی بلند مدت می خواهد تا تیم جفت و جوری بسازیم  با بهرتین شرایط.کار نشدنی نیست . بازیکنان ما کارهای بزرگ و عجیب و غریب زیادی کرده اند  اما روی کاغذ شانس ما برای سکوی المپیک خیلی کم است. ولی باید تلاش کنیم تا این اتفاق رقم بخورد. شک نکنید همه بچه ها هم تلاش می کنند  تا بهترین نتیجه را رقم بزنند، اما حرف منطقی نیست.چرا که پلی آف المپیک بازی تک حذفی است  وباید روز ما باشد و روز حریف نباشد تا به نیمه نهایی برویم. مثل دوره قبل که در پلی آف ایتالیا خوب نبود  اما زور ماهم به ان نرسید و باختیم. بنابراین نباید توقعات را بالا ببریم  چرا که المپیک با همه تورنمنت ها فرق دارد و همه تیم ها با بهترین شرایط و امادگی بالا می آیند.

 

 به نظرم کم کم باید سرمربی جدید انتخاب شود تا زودتر کارش را با تماشای فیلم بازیهای قدیمی بازیکنان ملی پوشی را ببیند  و بعد هم برنامه ریزی کند و تصمیم بگیرد چطور کار کند. هرچند شاکله تیم ملی مشخص است. یکسری بازیکنان اماده  از لیگ هم انتخاب می شوند  که اگر لیاقت داشته باشند جایشان را در  تیم  ملی باز می کنند.

 

*شما با سرمربی خارجی موافقید یا ایرانی؟

اگر بنا به انتخاب مربی خارجی درجه 2 باشیم بهتر است مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند. ما مربیان جوان  سصطح بالایی در لیگ داریم. از طرفی 5-6 مربی تاپ در دنیا هستند که می توانند به والیبال ما کمک کنند  و بقیه مربیان دریک سطح هستند . ما حتی می توانیم از ترکیب مربیان ایرانی استفاده کنیم.مربیانی مثل رحمان محمدی راد، پیمان اکبری ، رضا تندروان، ترکاشوند  و.... . در هر صورت امیدوارم هر چه زودتر فدراسیون سرمربی تیم ملی را انتخاب کند، با  توقع بالایی که مردم از والیبال دارند، تیم ملی در المپیک اتفاق خوبی رقم بزند.

 

*کار با کولاکوویچ چطور بود؟

 قرارداد کولاکوویچ تا 2020 بود و از طرفی با تعویق المپیک ،هیچ مسابقه ملی هم نداشتیم ، به همین خاطر فدراسیون تصمیم به فسخ قرارداد سرمربی گرفت.کولاکوویچ در این چند سال ،زحمت زیادی برای تیم ما کشید و  نتایج خوبی هم رقم زد. من به او خسته نباشید می گویدم. با اینکه یک ماه بیشتر با او کار نکردم  اما مربی باشخصیتی است که درک بالایی دارد. امیدوارم در آینده زندگی ورزشی اش موفق باشد.

 

*تعویق المپیک خوب بود یا بد؟

هم می تواند به ضرر باشد و هم به نفع.دوری از مسابقه به ورزشکار حرفه ای آسیب می زند. این روزها فقط می شود تمرین بدنسازی در خانه داشت و حضور در المپیک وقتی تمرین خوبی نداری ، فایده ندارد.چند ماه است که لیگ ما تعطیل شده و هنوز هم معلوم نیست چه اتفاقی می افتد. روزهای نبود تمرین جدی و مسابقه  به ضرر همه تیم های ملی دنیا است، اما از طرفی  ریکاوری خیلی خوبی برای بازیکنان است ، به ویژه آنهایی که مصدومیت های قدیمی دارند مثل سعید معروف، سید ، امیر غفور و میلاد که مدام در باشگاه و تیم ملی بازی می کردند  می توانند با استراحت وضعیت بهتری پیدا کنند.

 

*روزهای کرونایی چطور گذشت؟

همه این روزها قرنطینه خانگی بهترین گزینه بود . در این سه ماه تلافی نبودن هایم کنار خانواده درآمد. البته همه روزها به استراحت نگذشت ،بلکه کم و بیش تمرینات بدنسازی هم انجام می دهم.

 

 خبرانلاین 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------