یوونتوس برای نهمین فصل متوالی قهرمان شد/ساری مسن‌ترین سرمربی فاتح سری A‌ شد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
پرافتخارترین تیم فوتبال ایتالیا با کسب یک پیروزی خانگی در هفته سی‌و‌ششم سری A نهمین اسکودتوی متوالی‌اش را قطعی کرد. 

به گزارش تسنیم، نهمین قسمت از سریال قهرمانی‌های متوالی‌ تیم فوتبال یوونتوس در سری A‌ بامداد امروز (دوشنبه) با پیروزی خانگی این تیم مقابل سامپدوریا رقم خورد.

 

بانوی پیر که برای مسجل کردن قهرمانی زودهنگامش به سه امتیاز این بازی نیاز داشت، مقابل میهمان خود با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و در فاصله دو هفته به پایان رقابت‌ها از عنوان قهرمانی فصل گذشته‌اش دفاع کرد.

 

کریستیانو رونالدو در آخرین دقیقه نیمه اول (هفتمین دقیقه وقت‌های تلف‌شده) و فدریکو برناردسکی در دقیقه 67 گل‌های یوونتوس را به ثمر رساندند تا بانوی پیر ضمن کسب قهرمانی این فصل برای سی‌و‌ششمین بار فاتح لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا شود.

 

رونالدو با گلی که در این بازی زد 31 گله شد و فاصله خود را با چیرو ایموبیله صدرنشین جدول برترین گلزنان این فصل سری A به سه گل کاهش داد. رونالدو در دقیقه 89 بازی این فرصت را داشت که از روی نقطه پنالتی دومین گل خود را به ثمر برساند، اما تیرک افقی دروازه مانع از گلزنی او شد.

 

دیگر اتفاقات مهم این بازی مصدومیت دانیلو دفاع راست یوونتوس و هم‌تیمی او در خط حمله پائولو دیبالا در نیمه اول بود که باعث خروج آنها از میدان شد. همچنین سامپدوریا از دقیقه 77 با اخراج موریتن تورسبی 10 نفره به بازی ادامه داد.

 

یوونتوس با مسجل کردن قهرمانی‌اش، دو بازی آخر خود را تشریفاتی کرد تا با فشار کمتری برای بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا و جبران شکست یک بر صفرش مقابل لیون در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها آماده شود.

 

این نخستین قهرمانی یوونتوس با هدایت مائوریتزیو ساری در سری A، اولین قهرمانی این مربی ایتالیایی در لیگ و در مجموع دومین قهرمانی مهم دوران مربیگری او پس از فتح لیگ اروپا به همراه چلسی در سال گذشته است.

 

ساری مسن‌ترین سرمربی فاتح سری A‌ شد/ رکوردی جدید برای کیه‌لینی 

قهرمانی یوونتوس در فصل ۲۰-۲۰۱۹ سری A با ثبت رکوردهایی برای سرمربی و کاپیتان کهنه‌کار این تیم هم همراه بود. 

 

به گزارش تسنیم، نهمین قهرمانی متوالی تیم فوتبال یوونتوس در سری A با پیروزی 2 بر صفر بامداد امروز (دوشنبه) این تیم مقابل سامپدوریا در ورزشگاه آلیانتس تورین قطعی شد.

 

این پیروزی اولین قهرمانی یوونتوس با هدایت مائوریتزیو ساری بود و که این مرد ایتالیایی را با 61 سال و 6 ماه سن، به مسن‌ترین سرمربی فاتح سری A تبدیل کرد. پیش از این نیلز لیدهلم سرمربی سابق رم با فتح سری A در سال 1983 در حالی که 60 سال و 7 ماه سن داشت، پیرترین سرمربی برنده اسکودتو بود.

 

در همین حال جورجو کیه‌لینی کاپیتان تیم فوتبال یوونتوس به تنها بازیکن در تاریخ این باشگاه و در کل سری A تبدیل شد که با یک تیم 9 سال پیاپی قهرمان لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا می‌شود. او از فصل 12-2011 که قهرمانی‌های پی در پی یووه با هدایت آنتونیو کونته آغاز و با هدایت آلگری و اکنون ساری ادامه پیدا کرد، تنها بازیکن بانوی پیر بوده که در هر فصل حداقل یک بازی برای این تیم انجام داده است.

 

او که اخیراً قراردادش با یوونتوس را تا پایان فصل آینده تمدید کرد ماه آتی 36 ساله می‌شود. کیه‌لینی با پیراهن یوونتوس 510 بازی در تمامی رقابت‌ها انجام داده و در آنها 36 گل زده و 22 پاس گل داده است. ویترین افتخارات مدافع میانی بیانکونری شامل 9 اسکودتو، 4 قهرمانی جام حذفی ایتالیا، 4 قهرمانی سوپرجام ایتالیا و دو نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------