وریا غفوری: با حفظ بازیکنان قهرمان می‌شویم/ امیدوارم مسیر بازگشت استراماچونی هموار شود / خیلی راحت جام را از دست دادیم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران ابراز امیدواری می‌کند مسیر بازگشت آندره آ استراماچونی به تهران هموار شود تا این باشگاه از لحاظ فنی و مالی ضرر نکند. 

به گزارش ایلنا، وریا غفوری بعد از داریوش شجاعیان به دومین بازیکن استقلال تهران در نقل و انتقالات تابستانی تبدیل شد که پس از گفتگو با احمد سعادتمند قراردادش را برای دو فصل دیگر تمدید کرده است. کاپیتان آبی پوشان که روزهای سختی را در ترکیب این تیم تحمل کرده است می‌گوید با وجود اینکه هنوز مطالباتش به صورت کامل پرداخت نشده است در صورتیکه بازیکنان این تیم برخلاف تابستان‌های گذشته حفظ شوند، این تیم می‌تواند برای قهرمانی در لیگ تلاش کند.

 

مشروح گفتگوی غفوری با ایلنا که در آن به استعفای فرهاد مجیدی، بازی با تراکتور در فینال جام حذفی و همینطور بازگشت آندره آ استراماچونی اشاره شده است را در ادامه می‌خوانید: 

 

قراردادتان را دوساله تمدید کردید.

دوست داشتم قراردادم تمدید شود که خداراشکر این اتفاق افتاد و برای دو فصل دیگر هم در خدمت تیم خوب و هواداران استقلال هستم. البته از دست خوبم خسرو حیدری تشکر می کنم چون تا وقتی فهمید مشکلاتی برایم به وجود امده سریع پادرمیانی کرد ومسیر تمدید قراردادم را هموار کرد.

 

بعد از فینال جام حذفی خیلی ناراحت بودید؟

بله دقیقا همینطور است. بالاخره یک مقدار ناراحتی و دلخوری بود به خصوص بعد از این بازی که نتوانستیم بازی را ببریم و جام را از دست دادیم. 

 

قصد داشتی استقلال را ترک کنی؟

بالاخره یکسری مسائل پیش آمده بود که زیاد احساسی شده بودم. به دلیل حواشی و مشکلاتی که بود تحت فشار بودم که خداراشکر بعد از چند روز شرایطم خیلی بهتر شدم و حالا این اتفاق خوب افتاده است که همچنان در خدمت استقلال باشم.

 

مدتی هم به کرونا مبتلا شدید اما بعد از آن در تمام مسابقات حضور داشتید.

من فکر می‌کنم بعد از کرونا تنها نتوانستم در دو بازی حضور داشته باشم. متاسفانه به خاطر کرونا یک بازی را از دست دادم و به محض اینکه تستم منفی شد با وجود اینکه بدنم ضعف داشت و تحلیل رفته بود، دوست داشتم که بازی کنم و ریسک را پذیرفتم. به همین دلیل بود بعد از دومین بازی بعد از این بیماری مچ پایم پیچید و به هر حال برای چند هفته با مشکل بازی می‌کردم. 

 

گفته بودید در پرواز استقلال به خوزستان به کرونا مبتلا شدید.

بله، همینطور است چون تنها جایی که احتمالش وجود داشت ما کرونا گرفته باشیم و فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده بود، در همان پرواز بود. خیلی فاصله‌ها نزدیک بود و بعد از آن پرواز، تمام پروازهای ما چارتر شد. با ابتلا به کرونا ما و بازیکنان اذیت شدیم.

 

عکس شما پشت شیشه‌ها و ملاقات با دخترت خیلی مورد توجه قرار گرفت.

متاسفانه در آن زمان تولد فرزندانم بود و نمی‌توانستم آنها را در آغوش بگیرم. بالاخره آن روزها گذشت اما سخت و عذاب آور بود. 

 

آمار خوبی هم داشتید: ۸ گل و ۹ پاس گل. درست است؟

فصل خوبی داشتم و بالاخره این وظیفه من است که بهترین عملکرد را برای تیمم انجام بدهم. دوست دارم همیشه بهترین بازی را در استقلال انجام بدهم چون این تیم و هوادارانش لیاقت بهترین‌ها را دارند. من امسال پنج توپ هم به تیر دروازه زدم که اگر به گل تبدیل می‌شد آمار گلزنی‌ام بهتر هم بود، به هر حال هر چه که بود امیدوارم مورد پسند طرفداران استقلال قرار گرفته باشد و بتوانم نهایت تلاشم را در این لباس انجام بدهم.

 

فرهاد مجیدی را برای جام حذفی برگرداندید اما بعد از جام حذفی به صورت رسمی استعفا کرد.

بله متاسفانه یکسری مشکلات پیش آمد که نتوانستیم با آقا فرهاد ادامه بدهیم امیدوارم که ایشان در ادامه مسیرشان موفق باشند. واقعا به ایشان تبریک می‌گویم که در مربیگری یک جهش و پیشرفت بزرگ داشته است. طی این چند ماهی که کنار ایشان حضور داشتیم اتفاقات زیادی رخ داد و امیدوارم که در ادامه مسیرش موفق باشد. 

 

اتفاقات قبل از بازی با تراکتور جام را از استقلال گرفت؟

این اتفاق متاسفانه افتاد و نمی‌خواهم خیلی بازش کنم ولی کاش این مشکلات پیش نمی‌آمد و اتفاقات رقم نمی‌خورد چون در شرایط عادی ما قطعا این جام را می‌گرفتیم. قطعا حسرت دارد که تا فینال پیش بروید و جام را به دست نیاورید. یک تیم برای یک فصل تلاش می‌کند تا جام بگیرد اما متاسفانه ما خیلی ساده بودیم که این جام را به راحتی از دست دادیم. 

 

کنایه شجاع خلیل زاده بعد از باخت مقابل تراکتور؛ در این باره چه نظری دارید؟

راجع به شجاع حرفی ندارم و همه پرسپولیسی‌ها برای من قابل احترام است. لازم است بگویم که تیم پرسپولیس به واسطه هواداران میلیونی‌اش لایق بیشترین احترام است؛ همانطور که استقلال قایل احترام است. از نظر من در حق این دو تیم در فوتبال ایران اجحاف می‌شود. شجاع یک چیزی گفت و من دوست ندارم که وارد حواشی شوم و تمام فوتبالیست‌ها برای من قابل احترام هستند.

 

اخبار بازگشت آندره آ استراماچونی مطرح شده است؟

این بحث خیلی مهم است و امیدوارم آنهایی که تصمیم گیرنده هستند یک نگاه ویژه به این مسأله داشته باشند چرا که باشگاه استقلال در صورت عدم بازگشت استراماچونی واقعا ضرر می‌کند و این حق هواداران است که ضایع می‌شود. اگر استراماچونی بیاید شرایط فرق می‌کند و امیدوارم که مسیر بازگشت او به تهران هموار شود تا هواداران استقلال بتوانند از وجود ایشان بهره ببرند. این بازگشت هم از نظر فنی و هم از نظر مالی به سود استقلال خواهد بود.

 

مجید نامجومطلق سرمربی موقت استقلال در آسیا خواهد بود؟

جا دارد که از ایشان و همینطور غلامپور و مصطفوی تشکر کنم که قبول مسوولیت کرده‌اند و خوشحالیم که حداقل از کادرقبلی این عزیزان را داریم که در این برهه حساس برای شرکت در مسابقات آسیایی روی بازیکنان شناخت دارند.

 

گفته بودید اگر استقلال همین بازیکنان را حفظ کند می‌تواند به قهرمانی لیگ برسد.

بله گفته بودم که می‌توانیم با حفظ بازیکنان به قهرمانی لیگ برسیم و برای قهرمانی آسیا اما نیاز به امکانات بیشتری است. اگر این تیم را حفظ کنیم قطعا می‌توانیم برای قهرمانی لیگ تلاش کنیم.

 

مطالبات معوقه شما پرداخت نشده است؟

نه هنوز همانطور باقی مانده است و مدیران می‌آیند و می‌روند اما هنوز طلب من باقی مانده است. باشگاه یکسری تعهدات داده و من هم نخواستم کهی خیلی به آنها فشار بیاورم اما امیدوارم که در ادامه برطرف شود. این مسأله فقط درباره من نیست و دوست دارم که به غیر از من تمام بازیکنان هم بتوانند معوقات مالی خود را دریافت کنند.

 

می‌توانید علی کریمی را استقلال حفظ کنید؟

تمام تلاشم را می‌کنم که اگر تصمیم این نباشد خارج از ایران بازی کند به هر شکلی که شده در استقلال بماند و کنار ما برای فصل بعدی حضور داشته باشد.

 

 حسن بابازاده

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------