نکاتی باورنکردنی درباره ایجنت‌های مولتی‌میلیاردر فوتبال



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, مولتی‌میلیاردر فوتبال
مدیربرنامه های فعال در فوتبال اروپا درآمدهای کلانی را برای خود کسب می‌کنند. 

 فصل نقل و انتقالات فوتبال اروپا که همین چند روز پیش تمام شد، بیش از هر چیز دیگری تحت تاثیر شیوع کرونا بود. به دلیل مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس، خبری از قراردادهای پر سر و صدا یا انتقالات جنجالی نبود. نمونه‌اش رئال مادرید که در فصول گذشته کلی در این بازار فعال بود و امسال هیچ خرید مهمی نداشت. دیگر تیم‌های مطرح اروپایی نیز کم و بیش چنین وضعیتی داشتند. با تمام این اوصاف بازار یک گروه در این شرایط همچنان سکه بود. 

 

ایجنت‌ها یا همان مدیربرنامه‌های مطرح دنیای فوتبال اگرچه ستاره‌ای را در این تابستان جا به جا نکردند، اما با فروش بازیکنان نسبتا متوسط ثروت قابل توجهی به دست آوردند. دستمزد ایجنت‌ها بخش جدانشدنی هر قراردادی است اما هنوز میزان مشخص دریافتی هر ایجنت از فروش بازیکنانش مشخص نیست. فیفا برای اولین بار سال گذشته اعلام کرد که این افراد در طول یک سال درآمدی حدود 500 میلیون پوند داشته‌اند، اما باز هم میزان مشخص دریافتی هر فرد معلوم نشد. 

 

به عنوان مثال خورخه مندز که یکی از بزرگترین ایجنت‌های دنیای فوتبال است، چند هفته پیش از فروش فابیو سیلوا مهاجم پورتو را با رقم 35 میلیون پوند به وولورهپمتون و فروخت و طبق اعلام رسانه‌های پرتغالی 6.4 میلیون پوند دریافت کرد، یعنی حدود 18 درصد رقم کل انتقال. اما همین فرد از فروش فرانسیس ترینکائو از براگا به بارسلونا با رقم 26 میلیون بوند، 6.4 میلیون پوند به دست آورد و این یعنی 24 درصد از کل رقم انتقال. در ادامه اشاره‌ای خلاصه به سه ایجنتی می‌کنیم که در تابستان بیشترین درآمدزایی را از فروش بازیکنان به دست آورده‌اند. 

 

خورخه مندز

هر وقت این اینجنت در نقل و انتقالات دنیای فوتبال می‌آید، بدون شک باید پیش از همه به خورخه مندز پرتغالی اشاره کرد. او شرکت ورزشی خود به نام GestiFute را سال 1996 تاسیس کرد و اولین فعالیت رسمی‌اش در سال 1997 رقم خود که نونو اسپیریتو را با رقمی حدود 2 میلیون پوند از ویکتوریا گیمارش به دپورتیوو لاکرونیا برد. او در این سال‌ها به قدری قردتمند شد که گفته می‌شود 65 درصد از نقل و انتقالات بازیکنان پرتغالی زیر نظر او انجام می‌شود. 

 

او در این تابستان بیشترین درآمد را از فروش بازیکنان داشت که از مجموع فروش 12 بازیکن حدود 260 میلیون پوند را به دست آورد. انتقال روبن دیاس از بنفیکا به منچسترسیتی، دیگو ژوتا از وولوز به لیورپول و نلسون سمدو از بارسلونا به وولورهمپتون مهمترین جا به جایی‌های او در این تابستان بود. بنا به گزارش مجله فوربس در سال 2019، او سومین ایجنت قدرتمند در دنیای فوتبال بود. فعالیت او در این سال‌ها به این شرح است: 

رقم کل قراردادهای بسته شده توسط او در سال‌های اخیر: 900 میلیون پوند 

تعداد بازیکنان تحت پوشش او: 122 بازیکن 

بازیکنانی با ارزشی بیش از یک میلیون پوند: 54 بازیکن 

بزرگترین قرارداد در تابستان: روبن دیاس از بنفیکا به منچسترسیتی با 64 میلیون پوند

ارزشمندترین بازیکن: برناردو سیلوا، هافبک 26 ساله من‌سیتی با 72 میلیون پوند

بازیکنان معروف: کریستیانو رونالدو، برناردو سیلوا، ژائو کانسلو، خامس رودریگرز

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, مولتی‌میلیاردر فوتبال

جاناتان بارنت

این ایجنت 70 ساله که مدیرعامل و موسس شرکت stellar Group است، اولین فعالیت خود در این بازار را نه در دنیای فوتبال بلکه در کریکت انجام داد و اولین بازیکنش هم برایان لارا، بازیکن اسطوره‌ای کریکت انگلستان بود. او بعدها با تاسیس این شرکت وارد فعالیت در دنیای فوتبال شد و بنا به اعلام مجله معتبر فوربس در سال 2019، بارنت قدرتمندترین ایجنت در دنیای ورزش به حساب می‌آید.

 

این ایجنت انگلیسی در تابستانی که گذشت، 18 بازیکن را بین باشگاه‌های اروپایی رد و بدل کرد که در مجموع رقم این قراردادها به 134 میلیون پوند رسید و از این لحاظ در رده دوم قرار دارد. انتقال بن چیلول از لسترسیتی به چلسی، انتقال گرت بیل از رئال مادرید به تاتنهام و انتقال سرجینیو دِست از آژاکس به بارسلونا، مهمترین انتقالات او در تابستان بودند. خلاصه فعالیت بارنت را می‌توان اینطور بیان کرد: 

 

رقم کل قراردادهای بسته شده توسط او در سال‌های اخیر: یک میلیارد پوند

تعداد بازیکنان تحت پوشش او: 213 بازیکن 

بازیکنانی با ارزشی بیش از یک میلیون پوند: 124 بازیکن

بزرگترین قرارداد در تابستان: بن چیلول از لستر به چلسی با 50 میلیون پوند

ارزشمندترین بازیکن: سائول نیگوئز، هافبک 25 ساله اتلتیکو مادرید با 65 میلیون پوند

بازیکنان معروف: گرت بیل، سائول نیگوئز، مکسی لوپز و جوردن پیکفورد

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, مولتی‌میلیاردر فوتبال

مینو رایولا

نام این اینجنت 53 ساله ایتالیایی طی سال‌های اخیر همیشه با حاشیه و جنجال همراه بوده است. بازیکنان زیر نظر او هم بازیکنانی هستند که حاشیه و جنجال زیادی به همراه دارند، بازیکنانی همچون زلاتان ابراهیموویچ، پل پوگبا و ماریو بالوتلی. اولین کار رسمی او در سال 1996 انجام شد که پاول ندود را از اسپارتا پراگ به لاتزیو برد. مجله فورس سال گذشته در لیست اینجنت‌های قدرتمند فوتبال، او را در رده پنجم قرار داد. 

 

او در این تابستان، چندان فعال نبود و در مجموع بازیکنانی که زیر نظرش بودند با 18 میلیون پوند به تیم‌های دیگر رفتند. خلاصه‌ای از وضعیت او در این سال‌ها به این صورت است:

 

رقم کل قراردادهای بسته شده توسط او در سال‌های اخیر: 550 میلیون پوند

تعداد بازیکنان تحت پوشش او: 72 بازیکن 

بازیکنانی با ارزشی بیش از یک میلیون پوند: 40 بازیکن

بزرگترین قرارداد در تابستان: آندره‌آ پینامونتی از جنوا به اینتر با 7.2 میلیون پوند

ارزشمندترین بازیکن: ارلینگ هالند، هافبک 29 ساله دورتموند با 72 میلیون پوند

بازیکنان معروف: پل پوگبا، مارکو وراتی، لورنزو اینسینیه، جیان لوئیجی دوناروما

 

 جام جم 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------