استقلال و پرسپولیس در خواب خرگوشی بودند/فدراسیون قانون‌شکنی میکند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات فدراسیون فوتبال «کج دهنی» به قانون است، گفت: در استقلال و پرسپولیس پشت پرده‌هایی وجود دارد که تا شفاف نشود، مشکلاتشان حل نخواهد شد. 

به گزارش مهر، محمدمهدی فروردین درباره جلسه مجلس با پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس در روزهای گذشته که منجر به پرداخت بخشی از مطالبات برانکو و وینفرد شفر شد، به برنامه «تهران ورزشی»، گفت: بر اساس رسالتی که روی دوش ما در پی مشکلات هفته‌های اخیر بود و مطالبه ملی محسوب می‌شد به این پرونده‌ها ورود کردیم که می‌تواند تبعات مثبت اجتماعی داشته باشد و یا حتی تهدید محسوب شود. جلسات خوبی داشتیم. به نوعی اعلام حمایت کردیم تا دو باشگاه بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه بدهند. یکسری مشکلاتی را آنها مطرح کردند که نمایندگان مجلس راهکار قانونی را پیش پایشان قرار دادند. یک بخشی از تعهد را کارگزاران دو باشگاه داشتند که به آن عمل کردند و قسمتی از مشکلات حل شد ولی کامل رفع نشده است.

 

رئیس فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: این جلسات تاثیرگذار بود. شاید در خواب خرگوشی بودند و نیاز بود تکانی داده شوند! خدا را شکر احساس می‌کنیم تا حدودی مشکلات رفع می‌شود ولی این یک مُسکن است. نباید بگذارند کار به اینجا بکشد. اگر مدیریت، مدیریت برنامه محور باشد و منابع مالی را از قبل پیش بینی کنند، کار به اینجا نمی‌رسد که هوادار جلوی مجلس اعتصاب کند. جایگاه هوادار باید بالاتر از این باشد.

 

فروردین در پاسخ به این سئوال که مشکل از کجا است؟ تصریح کرد: کار کارشناسی زیادی انجام دادیم. شما نگاه کنید در این یکی دو سال چقدر تغییر در هیات مدیره و مدیرعاملی استقلال صورت گرفته است؟ چند مربی تغییر پیدا کرده است؟ این نشان می‌دهد برنامه خاصی برای دو باشگاه نداشته‌اند. بی ثباتی می‌تواند عامل فساد و این مشکلات باشد.

 

وی با اشاره به مشکلات خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس یادآور شد: خصوصی سازی بحثی نیست که به سادگی بر زبان بیاوریم و نیاز به اراده‌ای از سمت دولت دارد که باید اقدامات اولیه را انجام بدهد. مجلس آماده حمایت است. باید اول نظام جامع باشگاه‌داری را پیاده کنیم. دو باشگاه از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پتانسیل بزرگی هستند. باید اهلیت افرادی که می‌خواهند امتیاز یا سهام باشگاه را خریداری کنند، دیده شود.

 

رئیس فراکسیون ورزش با انتقاد از وزیر و معاونان وزیر ورزش به دلیل عدم حضور در جلسه روز گذشته، گفت: این یک نوع بی احترامی به مجلس و مردم بود که قطعاً باید پاسخگو باشند. امروز هر یک از مسئولان وظیفه داریم کار مردم را انجام بدهیم ولی نه وزیر و نه معاونان نیامدند و امیدوارم پاسخ قانع کننده‌ای برای سئوال نمایندگان داشته باشند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، فروردین در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص سیگنال داخلی‌ها به فیفا برای عدم ارسال اساسنامه به جهت دخالت‌های بیرون از فدراسیون گفت: در بحث دو باشگاه (استقلال و پرسپولیس) هم یکسری مسائل پشت پرده هست که تا شفاف نشود مشکلاتشان حل نمی‌شود. مکانیسم انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل شفاف و فنی نیست. اینها علامت سئوالی است که با آن مواجه هستیم. چرا نباید این انتخاب‌ها شفاف باشد؟ چرا باید رفاقتی انتخاب شوند که به پشت پرده‌ها دسترسی نداشته باشیم؟

 

وی افزود: اساسنامه هم همین مشکل را دارد. افرادی سالیان سال از کنار این فوتبال منافعشان را حاکم کرده‌اند. برای اینکه منافعشان به خطر نیافتد امروز و فردا می‌کنند و می‌گویند مجلس دخالت می‌کند. ما نقش نظارتی داریم و این وظیفه قانونی ما است. چهار ماه است اساسنامه اصلاح شده و جوابی نیامده؛ فیفا نهادی نیست که این همه در ارسال اساسنامه تاخیر داشته باشد. مسئولان فدراسیون خودشان هم دچار یک چندگانگی شده‌اند و نمی‌دانند چه کار می‌کنند. یک سال است فدراسیون رئیس ندارد. مگر می‌شود چنین نهادی را بدون رئیس اداره کرد؟ باید شفاف به مردم جواب بدهند.

 

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در پایان گفت: اینها یک نوع تخلف و قانون شکنی است. چند روز پیش شنیدیم رئیس کمیته داوران را معرفی کردند که این خودش قانون شکنی است چون قانون منع به کارگیری بازنشستگان در تمام فدراسیون‌ها به جز فوتبال انجام می‌شود. این «کج دهنی» به مجلس و قانون است. افرادی که راحت قانون را زیر پا می‌گذارند باید جوابگو باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------