قلعه نویی: از روی کینه در مورد قراردادم صحبت می‌کنند/جای برخی از اعضای هیات مدیره استقلال مدیریت در این باشگاه است؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,قلعه نویی
سرمربی تیم فوتبال گل گهر گفت: وقتی قرارداد مربیان خارجی مثل ویلموتس 100 میلیارد می‌شود، ارزش مربیان داخلی هم همین است، اما ما خیلی کمتر از اینها می‌گیریم. 

به گزارش فارس، امیر قلعه‌نویی در خصوص شیوع کرونا در ایران اظهار داشت: دولتمردان باید یک فکر اساسی کنند. شرایط بسیار سخت است، اگر صلاح می‌دانند مملکت را تعطیل کنند. البته ما مردم هم باید رعایت کنیم. فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، از ماسک استفاده نمی‌کنیم.

 

قلعه‌نویی ادامه داد: با این حال علاوه بر ما مردم، دولتمردان هم باید فکر اساسی کنند، حالا حالاها درگیر کرونا هستیم، به نظر من کشور ایران آنقدر ثروتمند است که می‌توانند خرج قشر ضعیف جامعه را بدهند. خود ما مردم هم باید رعایت کنیم، اما در این کار ضعیف هستیم.

 

سرمربی گل گهر در خصوص این که آیا برنامه ریزی او به گونه‌ای است که این تیم جزو مدعیان لیگ بیستم باشد، گفت: در ابتدا باید از مجید جلالی استاد خودم نهایت تشکر را بکنم، او در بدترین شرایط نتایج خوبی گرفت و تیم را در لیگ برتر نگه داشت، نشستی که با مدیران گل گهر جمشید ملارحمان، محمود زیدآبادی و محمد جواهری داشتم، برای دو تن از آنها آرزوی سلامتی می‌کنم که کرونا گرفتند. امیدوارم هرچه زودتر سلامتی‌شان را به دست بیاورند.

 

وی تصریح کرد: فوتبال این طور نیست که قول بدهید. برنامه ریزی و چشم انداز می‌خواهد که بتوانید به اهدافتان برسید. بقیه تیم‌ها هم هزینه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. ما جزو تیم‌هایی هستیم که هزینه معمولی و خوبی را انجام دادیم، ولی فکرهای بزرگی هم داریم. بیشتر دنبال این هستیم که تیم باثباتی را درست کنیم. فکر می‌کنم بتوانیم این کار را انجام بدهیم. بچه‌های ما هم با انگیزه کار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. متأسفانه چند کرونایی هم داریم و باید ببینیم خدا چه می‌خواهد.

 

قلعه‌نویی در مورد این که گفته می‌شود برای حضور در گل گهر حدود 50 میلیارد تومان دریافت کرده، گفت: این سؤال دو جواب دارد، یکی این که می‌توانید به سازمان لیگ مراجعه کنید و قرارداد چند سال گذشته امیر قلعه‌نویی را ببینید. این که گفته می‌شود 50-40 میلیارد شاید ارزشمان واقعا همین است ولی خیلی کمتر می‌گیریم.

 

وی در گفت و گو با رادیو تهران ورزشی افزود: وقتی قرارداد مربیان خارجی مثل ویلموتس 100 میلیارد می‌شود، ارزش مربیان داخلی هم همین است، اما ما خیلی کمتر از اینها می‌گیریم. شاید کل بودجه باشگاه گل گهر در همین حد باشد و شاید کل بودجه باشگاه را گفته‌اند. دوستان یا از روی کینه و دشمنی این صحبت‌ها را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، یا رقم مربیان داخلی واقعا همین است اما آنها ایثار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و کمتر می‌گیرند.

 

سرمربی گل گهر در ادامه گفت: باید امروز را که روز تاج‌گذاری امام زمان(عج) است تبریک بگویم، فراموش کرده بودم، آنقدر دغدغه کرونا داریم که فکرمان مشغول است.

 

قلعه‌نویی در مورد اظهارنظر حجت نظری عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال که گفته بود برای لیگ قهرمانان آسیا با امیر قلعه‌نویی اصلاً صحبتی نکرده بودیم عنوان کرد: این افرادی که به استقلال می‌آیند باید به نیت رحمت بیایند. او اصلاً مصاحبه من را نخوانده، چیزی به دستش داده‌اند و گفته‌اند برو این را بگو! به من گفتند چرا در مورد استقلال صحبت نمی‌کنی، گفتم در مورد لیگ قهرمانان آسیا حتی از من نظر هم نخواستند. این بنده خدا شاید بدون مطالعه یک حرفی را زده، من گفتم وقتی من را جزو پیشکسوتان نمی‌دانند و وقتی مسؤولیت نداشتم حتی از من نظر هم نخواستند.

 

وی افزود: من تنها مربی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا هستم که چه ایرانی و چه خارجی با 4 تیم به مرحله بعد صعود کردم. با ذوب‌آهن، سپاهان، تراکتور و استقلال، حتی مربی خارجی هم نداریم. این بنده خدا اصلاً فکر کنم مطالعه نکرده، مگر من گفتم کاندیدا بودم. گفتم اگر من را پیشکسوت می‌دانستید یک مشاوره از من می‌گرفتید.

 

سرمربی گل گهر ادامه داد: آدم تاسف می‌خورد که این آدم‌ها چطور سر از فوتبال درمی‌آورند؟ آقای نظری! آیا جایگاه شما و امثال شما مدیریت در ورزش و باشگاه بزرگ استقلال است؟ چرا باید این آدم‌ها را به ورزش بیاورند؟ او اگر عضو شورای شهر تهران است، چرا به وضع ناهنجار شهر تهران که هزاران مشکل دارد رسیدگی نمی‌کند؟ در حوزه و رشته خودتان کار کنید. نمی‌خواهم کسی را زیر سؤال ببرم، اما 40 سال است در مملکت ما آدم‌ها سر جایشان نیستند. امثال دادکان و مصطفوی باید خانه نشین باشند، اما این دوستان باید سر کار بیایند، البته آدم‌های خوبی هستند اما کجای فوتبالند که بیایند به فوتبال و باشگاه استقلال کمک کنند؟

 

قلعه‌نویی خطاب به عضو هیأت مدیره استقلال گفت: آقای نظری! اول ببین من راجع به استقلال چه گفتم، ضمن این که اگر قرار باشد کسی در مورد استقلال حرف بزند، من و امثال من باید حرف کنیم. من جوانی‌ام را در استقلال گذاشتم، 12 بار جراحی کردم، دسته سه، نهمی و سیزدهمی تیم برای من بوده، کمپ استقلال را ساختیم، شما چه کار کردید؟ حدود یک میلیارد و اندی دلار خرج کردیم، حالا ما نباید راجع به استقلال صحبت کنیم؟

 

وی ادامه داد: آقای سلطانی‌فر! به چه متر و معیاری این آدم‌ها را راس کار می‌آورید؟ چرا وزیر ورزش که به ورزش اشراف داشت، باید این طور باشد. ما حق نداریم راجع به استقلال صحبت کنیم؟ من، جواد زرینچه، عباس سرخاب،‌ صادق ورمزیار و حمید بابازاده جزئی از استقلال هستیم. چون در دسته سه ایثار کردیم. از 10 کیلومتری باشگاه استقلال کسی رد نمی‌شد که کمک کند. خدا پدر علی جباری را بیامرزد که آن موقع کمک کرد. من هم به عنوان کاپیتان تیم یک گوشه کار را گرفتم.

 

سرمربی گل گهر اظهار داشت: حرفم با حجت نظری این است که آقایان! شما باید در جایگاه خودتان خدمت کنید، آدم‌های بسیار خوبی هم هستند و همه آنهایی که به ورزش آمدند به نیت خدمت آمدند، اما می‌گویم یک مدیر صنعتی باید به رشته خودش برود. او تحصیلات آکادمیک در رشته خودش داشته، باید مثلاً کارخانه سایپا یا کارخانه‌ای که راندمان خوبی دارد را به دست من بدهند. البته همه کارخانه‌ها الان مشکل دارند، یک کارخانه‌ای که بازدهی‌اش خوب است را به من بدهند و بگویند قلعه‌نویی اینجا کار کن. اینجا مدیریت کن، خب این می‌شود.

 

قلعه‌نویی اضافه کرد: نظری مصاحبه من را نخوانده، گفتم من را حتی پیشکسوت استقلال هم نمی‌دانند که مشاوره بگیرند، اما او می‌گوید من کاندید نبودم. خدا را شکر قبلش قرارداد بسته بودم، برادران شفیع‌زاده هستند، روزی من استقلال اهواز بودم، استقلال تهران به دنبال من آمد، استقلال اهواز هم داشت سقوط می‌کرد اما من نرفتم. روزی سپاهان بودم، به اصفهان آمدند، صحبت کردند اما من نسبت به تعهدم ایستادم. آقایان اگر می‌خواهند صحبت کنند با مطالعه صحبت کنند.

 

وی در مورد این که قرار بود لیگ برتر در تاریخ 10 آبان شروع شود، گفت: خوشبختانه در این کشور چیزی به نام برنامه وجود ندارد. تیم‌هایی مانند ما بر اساس 6 هفته بدنسازی کارشان را شروع کردند و قرار بوده 10 آبان هم مسابقات شروع شود. چرا نباید این اتفاق بیفتد.

 

سرمربی گل گهر تصریح کرد: روزی بازی استقلال و سپاهان را به خاطر آلودگی هوا سه ماه عقب انداختند، اما تراکتور و پیکان در همان روز بازی کردند. مدیران تابع مدیران بالادستی هستند و برای حفظ میز و جایگاه خودشان باید بله قربان‌گو باشند. برنامه، دغدغه‌های اقتصادی مردم و جان انسان‌ها معنی ندارد. بعد امثال آقایان که تصمیم‌گیرنده هستند از بالا دستور می‌گیرند که آن کار بکنید و آن کار را نکنید.

 

قلعه‌نویی افزود: ما هم بیهوده شروع می‌کنیم. در حق تیم های شهرستانی واقعا اجحاف و ظلم می‌شود. آنها مظلوم هستند، اما عیب ندارد. ما بر اساس برنامه‌ای که اعلام کند کار می‌کنیم. چند تیم بوده‌اند که 6 هفته است شروع کرده‌اند و حالا به نمودار آمادگی رسیده‌اند. اگر نظر من را می‌خواهید می‌گویم اصلاً مملکت را دو هفته تعطیل کنید. از همه چیز مهم‌تر بحث کرونا و دغدغه‌های اقتصادی مردم است. بعد از آن می‌توان فوتبال را انجام داد و اینها مهم‌تر از فوتبال هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: خدمت نظری و دیگر دوستان ارادت دارم، باز هم نظرم این است که آنها به نیت خدمت آمدند اما هر کس باید در جایگاه خودش به مملکت خدمت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------