مربی استقلال به تک تک انتقادات پاسخ داد/فکر نکنید ما پورشه تحویل گرفتیم و بلد نیستیم رانندگی کنیم!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
مربی استقلال در گفتگویی یک ساعته با خبرنگار ما به انتقاداتی که در پایان هفته پنجم از این تیم می‌شود پاسخ داد و مدعی شد این صحبت‌هایش بهانه‌ تلقی نشود. 

به گزارش ورزش سه ، با گذشت 5 هفته از لیگ برتر و در شرایطی که طبق آمار حداقل استقلال توانسته بهتر از فصول گذشته کار را آغاز کند، با این حال انتقاداتی نسبت به شرایط و نوع نتیجه‌گیری تیم متوجه کادرفنی شده است. آرش برهانی، مهاجم اسبق استقلال و عضو کنونی کادرفنی این تیم، در گفتگویی که با خبرنگار ما داشت به تشریح وضعیت آبی‌ها پرداخته است. 

 

استقلال صدرنشین جدول اشتباهات داوری است

شانس نداریم درست اما یک هیچ از حریف به طور مثال جلو هستیم اما وقتی داور پنالتی صد درصدی که انجام شده را نمی گیرد دیگر چه باید بکنیم؟ چه گناهی استقلال کرده که هر سال این مشکلات داوری علیه آن وجود دارد. تا به حال نشده که یک فصل را آمار بگیرید که استقلال در صدر تیمی که اشتباهات داوری علیه آن بوده قرار گرفته است. تیمی که بخواهد برای قهرمانی بجنگدد این مسائل مهم است. بازی اخیر ما و بازی قبل از آن را نگاه کنید ما روی مساله داوری به مشکل خوردیم. آقای فکری می گوید علیه داوری صحبت نکنید اما چقدر دیگر باید اشتباهات علیه ما باشد؟ بعد از این همه مدت که استقلال نتوانسته جام بیاورد، چرا درباره اشتباهات داوری حرف نزنیم؟ اگر همین بازی دو – هیچ می‌شد شرایط چقدر فرق می‌کرد اما انتظار داریم اشتباه صورت نگیرد و اینکه به سود ما باشد را به هیچ عنوان نمی‌خواهیم.  

 

استقلال هیچ بازی آسانی ندارد. در هفته اول مقابل مس رفسنجان که تازه به لیگ برتر آماده دیدید که چه نمایش باانگیزه‌ای مقابل ما داشتند. حالا بروید چهار بازی بعدی آنها را ببینید. تمام حریفان مقابل ما باانگیزه‌تر ظاهر می‌شوند. این را می‌دانیم که حریفان با چند برابر قدرت و انگیزه برابر ما حاضر می‌شوند. هواداران ما هم می‌دانند و واقعا همه آنها کارشناس هستند و فوتبال را به خوبی متوجه می‌شوند. وقتی در بازی با نفت به گل رسیدیم می‌توانستیم گل‌های بعدی را هم بزنیم اما هم بدشانسی آوردیم و هم اشتباه داوری اجازه نداد. اگر دقت کنید طی 9 سالی که من در استقلال بودم تا به امروز همیشه استقلال و دیگر تیم‌های مدعی نتوانسته‌اند امتیازات را به خوبی جمع کنند. 

 

فکر نکنید ما پورشه تحویل گرفتیم و بلد نیستیم رانندگی کنیم

فصل گذشته در هفته چهارم در تلویزیون به عنوان کارشناس حاضر بودم. از تیم استراماچونی علیرغم همه انتقاداتی که علیه ایشان وجود داشت حمایت کردم و خواهان فرصت دادن به او شدم. هواداران صبر کردند و یک استقلال هجومی و فوق العاده را دیدند. در آن هفته که از استراماچونی حمایت کردم کلی هجمه علیه من شکل گرفت که چرا به دفاع از او پرداخته است. من اما مطمئن بودم که این تیم قادر خواهد بود به نتایج خوبی برسد. این موضوع برای آقای وینفرد شفر هم وجود داشت و فکر کنم در هفته‌های ابتدایی از نظر کسب نتیجه اصلا خوب بود اما در ادامه عملکرد خوبی را دنبال کردند. ما یک فصل در رده سیزدهم بودیم اما در ادامه توانستیم به قهرمانی برسیم و بگذارید شکل برعکس آنها را هم بگویم که یک فصل با تیم دوم 12 امتیاز اختلاف داشتیم و 24 هفته در صدر جدول بودیم اما فصل را با حضور در رده چهارم به پایان رساندیم. هواداران اکنون شرایط تیم و لیگ را درک می‌کنند و حمایت می‌کنند. برخی هم نگران هستند و به آنها هم حق می‌دهیم. خودمان هم دوست داریم استقلال هجومی و تیمی روان را شاهد باشیم.

 

باید به آنها بگویم نگران نباشند و اجازه بدهند تیم هماهنگ شوند و نیاز به زمان دارد. این حرف‌های بهانه نیست اما اگر اتفاقات داوری به ضرر ما نبود می‌توانستیم حتی صدر جدول هم باشیم حتی با همین فوتبالی که انتقاد می‌کنند. هواداران فکر می‌کنند ما پورشه تحویل گرفتیم و بلد نیستیم که با آن رانندگی کنیم اما باید بگویم که تیمی را تحویل گرفتیم که نیاز به ترمیم داشت. حتی در خیلی بخش‌های فوتبالی نیاز به ترمیم داشت. ما وقتی تیم را تحویل گرفتیم که فرصت چندانی برای بدنسازی نداشتیم و به همین منظور از کار تاکتیکی عقب ماندیم.

 

اتفاقات عجیبی هم می‌افتد مثلا بابک مرادی دراین بازی فیکس ما بود اما در فاصله دقایقی به بازی گفتند نمی‌توانید از او استفاده کنید. تمرکز کادرفنی برهم خورده بود که آیا رشید مظاهری می تواند بازی کند یا نه و باید دید چه دلایلی دارد که قبل از بازی این اتفاقات برای ما می افتد. هواداران حمایت می کنند و یک عده هم که نگران هستند بروند مشکلات استقلال را کنار هم بگذارد و بعد انتظار این را داشته باشد که در هفته پنجم فوتبالی روان و مورد انتظار را به نمایش بگذارد. این مسائل نیاز به زمان دارد. امیدوارم هواداران این حرف‌هایم را بهانه قلمداد نکند. اگر بیرون گود بودم خیلی بیشتر نگران تیم بودم اما باید بگویم که خیلی مشکلات تیم را حل کردیم و مطمئنا در ادامه شرایط خیلی بهتر نیز خواهد شد. جای نگرانی نیست و مطمئنم استقلال هفته به هفته بهتر می‌شود. 

 

جوان بازی دادیم اما باز هم بهانه نمی‌آوریم

ما یک خانواده 30 میلیونی هستیم و باید از هم حمایت کنیم. به آنها حق می‌دهم بابت دوست داشتن تیم نگران باشند. اما به این تیم خوش بین باشید و با کمی وقت شرایط خوب خواهد شد. در سال‌های قبل تیم 3-0 جلو بود و یک جوان را در دقیقه 88 بازی می‌دادند و کلی آن را در بوق و کرنا می‌کردند اما ما در این بازی‌های چند جوان را بازی دادیم و اصلا به این موضوع توجه نشد. شاید بگویند در این شرایط حساس چرا باید به جوان اعتماد کنند و بهانه بیاورند. اما چه زمانی باید سرمایه باشگاه را پرورش داد؟ مهمترین شخص و اولین نفری که باید پاسخگو باشد سرمربی تیم است که در این شرایط به جوانان تیم اعتماد دارد و برای سال‌های بعد این تیم برنامه دارد. بعضی هواداران این جنبه را می‌بینند اما برخی نیمه خالی لیوان را نگاه می‌کنند. 

 

صبر هوادار بعد از پنج سال تمام شده اما یک مقدار فرصت بدهید

ما الان هفته پنجم هستیم و چشم! قول می‌دهیم همان تیمی تبدیل شویم که هواداران انتظار دارند. یک مقدار به این بچه‌ها فرصت و اعتمادبنفس بدهید. می‌گویید هوادار بعد از پنج سال دیگر صبر ندارد، درست است. اما استقلال حداقل به شش هفته زمان برای بدنسازی فرصت نیاز داشت ولی این فرصت را نداشت و مجبور شد همزمان کارهای تاکتیکی را هم دنبال کند. اما بدنسازی وقتی تکمیل نشده، نمی‌توان کارهای تاکتیکی مدنظر را هم از بازیکن خواست. فوتبال یک علم است و نباید احساسی با مساله برخورد کرد.

  

الان کدام تیم زیبا بازی کرده که استقلال بد بوده؟

مدیریت وقت در تلاش بود تا در سریع‌ترین شکل ممکن بهترین انتخاب را داشته باشد. هواداران ما قضیه این موضوع هستند که فرصت چندانی وجود نداشت برای آماده سازی تیم. نباید احساسی برخورد کرد. می‌گویند استقلال زیبا بازی نمی‌کند که اگر حداقل نتیجه نگرفته دل‌مان به بازی زیبای تیم خوش باشد ولی بگذارید اهداف و فلسفه کادرفنی و مخصوصا محمود فکری بگذارید جا بیفتد و بعد اگر نشد، بگویید. الان در این شرایط که انتقادات زیاد است هم می‌بینید که با صدر جدول تنها دو امتیاز اختلاف داریم. اگر کمی خوش شانس بودیم در همین شرایطی که هواداران ناراضی هستند هم می‌توانستیم در صدر باشیم. اما الان کدام تیم زیبا بازی می‌کند و تمام تفکرات سرمربیان در تیم خودشان اجرا شده است؟

  

پرسپولیس خوب بوده چرا که در آسیا آماده شد

اگر می‌گویید پرسپولیس بهتر بوده باید این موضوع را در نظر بگیرید که نفرات جدید این تیم در لیگ قهرمانان آسیا با تیم همراه بودند و فرصت زیادتری برای هماهنگی داشتند تا در فصل جدید به میدان بروند. کادرفنی این تیم تغییر نکرد و تغییرات در ترکیب هم زیاد نبوده و فرصت هماهنگی بیشتری هم داشتند. چند بازیکن ما مصدوم و محروم شدند، کدام تیم این شرایط را داشته است. الان در لیگ خودمان هم تیم‌هایی هستند که از ما بیشتر هزینه کرده‌اند و فرصت آماده سازی هم داشته اما از نظر عملکرد از همین استقلالی که می‌گویید بد بازی می‌کند بدتر بوده است. 

 

با چوب جادویی نمی‌توان فلسفه تاکتیکی را در تیم جا انداخت

فوتبال حساب کتاب دارد و نمی‌توانیم یک چوب جادو دست بگیرید و به تیم بگوییم بروید و در زمین به این شکل بازی کنید. باید کار شود و در تمرینات به آن حد آمادگی تاکتیکی و فنی و بدنی برسند. شما اگر بهترین بازیکنان دنیا را هم که داشته باشید، اگر زمان آماده سازی و پیاده کردن تاکتیک نداشته باشید، مطمئنا به نتیجه نخواهید رسید. هیچ تیمی تنها بر تکیه بر اسم بازیکنان به نتیجه برسد و تنها فلسفه کاری و تاکتیکی شرایط را برای نتیجه گیری فراهم می‌کند. ما سه گل خوردیم اما همگی آنها روی ضربات ایستگاهی بوده. ما باید در تمام کارهای دفاعی، شرایط تهاجمی و برنامه ریزی برای زمانی که گل زدیم و گل خوردیم کار کنیم و هر کدام حداقل دو هفته زمان می‌خواهد. شاید تیمی تا 10 بازی هم نتوانسته تاکتیک خود را اجرا کند و تیمی در هفته ششم به نتیجه برسد. من نمی‌توانم بگویم دقیقا استقلال چه زمانی آن تیمی خواهد شد که هواداران انتظار دارند. ما الان 5 مصدوم داریم و مشخص نیست در آینده چه شود. نمی‌شود در کوران مسابقات به بدن بازیکنان فشار آورد. باید بازی به بازی و هفته به هفته بهتر شد و این قول را می‌دهم که خیلی زود به اهداف‌مان نزدیک خواهیم شد. به خاطر یکی دو بازی کل فوتبال استقلال را زیر سوال نبرید. بعضی‌ها مغرضانه این فشار را وارد می‌کنند تا تیم دچار بحران شوند. 

 

درگیری وریا و فکری؟ 

یک زمان بحث درگیری وریا و محمود فکری را راه انداختند. کاملا مشخص بود که این تنها یک اهرم برای فشار به کادرفنی و حاشیه ساختن برای تیم است. چرا درست در زمانی که بحث مشکل مدیریت وقت پرسپولیس با بازیکنان شکل گرفته بود و آن ویدئوها و ... بیرون آمد، ناگهان بحث درگیری وریا و فکری را به راه انداختند؟ خب مشخص است می‌خواهند تیم را وارد حاشیه کنند.

  

ماجرای کادرفنی شلوغ استقلال

شما نساجی و سپاهان و پرسپولیس و ... را ببینید. اصلا به تیم‌های دیگر کار نداریم. شما مطمئن باشید که نگاه کارشناسی برای انتخاب اعضای کادرفنی شده. تیم‌های دیگر خیلی بیشتر از ما هستند. این صحبت استقلالی‌ها نیست و از همان بحث‌های در راستای درگیری وریا و فکری است که برای به حاشیه راندن تیم است. می‌گویید کار می‌رسد به همه اعضای کادرفنی؟ شما بیایید آقای مرفاوی و حنیف و بقیه را ببینید که چطور کار می‌کنند و بعد از تمرین شاید به اندازه خود بازیکنان خسته باشند. اگر کار نباشد و کاری انجام ندهند که کسی خسته نمی‌شود. ما تاکنون در جریان بازی گل نخوردیم و از ضربات ایستگاهی گل خوردیم. ما کار کردیم که تیم در جریان بازی گل نخورده اما قبول دارم که اینکه در ضربات ایستگاهی گل خوردیم هم یک ضعف باشد. اما دفاع تیمی‌مان شرایط خوبی داشته است. ما تنها برابر پیکان در این فصل گل نزدیم و در تمامی بازی‌های دیگر گل زدیم. پس در فاز تهاجمی و دفاعی شرایط خوبی داریم. باز هم می‌‎گویم هفته‌های اول است و بازیکنان به فرصت و اعتمادبنفس بیشتر نیاز دارند. مطمئن باشید به هفته‌هایی خواهیم رسید که تیم کیفیت موقعیت‌سازی بالایی داشته باشد و البته این نیست که بدون زمان به این هدف برسیم. باید با تمرین، تمرین و تمرین بیشتر به این هدف برسیم. 

 

درخواست متفاوت مرفاوی و حنیف روی نیمکت

بگذارید این قضیه را توضیح بدهیم. حاج محمود به حنیف گفت که به مرادمند بگوید برود جلو. چون پیکان 11 نفره دفاع می‌کرد. حنیف لب خط آمد و این دستور را بدهد، همان موقع توپ روی خط دفاعی ما بود و آقا صمد به حنیف گفت الان که وقتش نیست. منظورش این بود که الان که توپ روی خط دفاعی ماست وقت حضور مرادمند روی دروازه حریف نبود. حنیف پیغام آقای فکری را باید به مرادمند می‌رساند و آمد فقط همان را گفت. 

  

بحثی درباره فرصت به کادرفنی استقلال نشده است

اینکه فرصت کمی برای نتیجه گیری در استقلال داریم و از سوی مدیریت تحت فشار هستیم را برای اولین بار است که می‌شنوم و چنین چیزی صحت ندارد. زمان شفر که 2 امتیاز گرفته بود و یا استراماچونی مگر چنین صحبت‌هایی بود؟ هواداران ما باهوش هستند و بعضی شایعات از سمتی می‌آید که طراحی شده است. ما در استقلال جوانمردانه کار می‌کنیم. مجموعه استقلال به دنبال این داستان نیستند و سالم کار می‌کنیم. این شایعات هم مثل همان ماجرای درگیری وریا و فکری است و تنها برای برهم زدن آرامش تیم است. 

 

  ناگهان بابک مرادی را محروم کردند

بابک مرادی در بازی با نفت آبادان فیکس بود ولی ناگهان ساعاتی مانده به بازی حکم آمد و او را محروم کردند. چطور با گذشت این همه مدت ناگهان او را در فاصله ساعاتی به بازی محروم کردند. همیشه یک سری جریان علیه استقلال است. هوادار متوجه این قضایا هست. مثلا همین ماجرای درگیری وریا و آقای فکری بحثی نبود که هوادار اصلا بتواند باور کند. اما همان قضیه باعث شد تا تمرکز استقلال معطوف به این شد تا به دنبال تکذیب و مسائل خارج از مسائل فنی باشد. همه وریا را به عنوان بازیکن بااخلاق می‌شناسند. تا به حال پیش آمده بازیکنی مربی را بزند؟ آن هم چه کسی را، حاج محمود فکری که 14 سال در این تیم بوده و چند سال مربی استقلال بوده است. این بحث را می‌سازند و حالا شما باید به خاطر این شایعه تمرکزتان را معطوف به تکذیب آن کنید و مشخص است که خط دهی و برای برهم زدن تمرکز تیم است.

  

از استرا دفاع کردم و فحش شنیدم

تا 20 روز دیگر و زمان دربی مطمئنا شرایط بهتر و بهتر خواهد شد. فکر کنم تا دربی تیم ما به شرایط آرمانی برسد. من تمام این صحبت‌هایی که کردم بهانه نبوده. دوباره نمی‌خواهم حرف‌هایم را تکرار کنم. ذات فوتبال همین است. باید کار و تلاش کرد تا به نتیجه رسید و این مساله نیازمند زمان است. ما خودمان هم می‌دانیم که استقلال باید تیمی باشد که سراسر حمله باشد و همه از آن بترسند. ولی برای اینکه به این شرایط برسیم نیاز به زمان، تمرین بیشتر و جا افتادن تاکتیک داریم. شیر همیشه شیر است و نگران نباشید خیلی زود به همان تیمی تبدیل خواهیم شد که هوادار و کارشناسان انتظار دارند. مطمئنا تیم به زودی روی دور خواهد افتاد و روند خوب خود را دنبال خواهد کرد. همانطور که گفتم فصل گذشته و در هفته چهارم از عملکرد آقای استراماچونی دفاع کردم و کلی فحش شنیدم که چرا فکر می‌کنم این تیم حداقل دو هفته دیگر به شرایط خوبی خواهد رسید. بهانه نیاوردم و حقایق شرایط ما و فوتبال است. هوادار می‌داند تیم را چه زمانی تحویل گرفتیم و چه مشکلاتی برای مصدومیت، جا افتادن بازیکنان جدید و دیگر مسائل داریم. ما دنبال بهانه نیستیم و نخواهیم بود و برای رسیدن به استقلال مدنظر هواداران تلاش خواهیم کرد. 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------