آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

بازار داغ فردوسی‌پور و دست خالی فروغی



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,فردوسی‌پور

 

 یکی از اتفاقاتی که در کشورمان به رویه‌ای دایمی و‌ جاری تبدیل شده و انگار قرار نیست حدی بر آن گذاشته شود، حذف افراد توانمند و سالم از عرصه عمومی به هر شکلی است؛ افرادی که در کار خود خلاق و توانا هستند قاعدتا سفارش‌‌های بیرونی و کم‌مایه را نمی‌پذیرند و سعی دارند کارخود را با بهترین کیفیت انجام دهند.

 

با کنار گذاشتن این استعدادها در هر موقعیتی، طبیعتا از یک طرف مردم و جامعه از امکانات و توانایی بیشتر محروم می‌شوند و از طرف دیگر کیفیت خود به خود پایین می‌آید و کم‌کم میان‌مایگی به رویه‌ای عادی بدل می‌شود. حالا اگر این کار در جایی صورت گیرد که طیف مخاطب بیشتر و متنوع‌تری داشته باشد، بی‌شک خسارت و تبعات بیشتری دارد.‌

 

صداوسیما از آن جاهایی است که با شدتی عجیب در این سالیان طولانی سعی در کنار زدن چهره‌‌های مطرح و خلاق و توانا داشته و با این کار مخاطبان زیادی را از دست داده است. بی‌شک برای یک رسانه، مخاطب از اهمیت فراوانی برخوردار است و رسانه‌‌ها با انواع تبلیغات و ترفندها سعی در بالا بردن کیفیت کار خویش و جذب مخاطب دارند، اما در کشور ما به خصوص در صداوسیما جریان کاملا بر عکس رقم می‌خورد؛ اینجا به شکلی عجیب تلاش می‌کنند هر برنامه جذاب و پر بیننده‌ای را از آنتن پایین بیاورند و هر فرد محبوب و خلاقی را بی‌انگیزه و نومید کنند. عادل فردوسی‌پور از چهره‌‌هایی است که در تلویزیون و با برنامه نود مطرح شد و هر چه جلوتر آمد کارش را به شکل پخته‌تر و حرفه‌ای‌تری انجام داد. گزارش‌‌های خلاقانه و پرهیجان فوتبال او در کنار اجرای بی‌نقص برنامه نود، فردی را به جامعه معرفی کرد که می‌شد سال‌‌های متمادی از حضورش استفاده کرد و پای گزارش‌‌ها و برنامه‌‌هایش نشست.

 

اطلاعات جذاب و کامل به همراه هنر روایت و لحن شیرین، از او مجری‌ای منحصر به فرد ساخته بود که جای خالی‌اش بعد از این همه بی‌مهری به شدت احساس می‌شود. حتی با متنوع شدن برنامه‌‌های فوتبالی شبکه‌‌های مختلف تلویزیونی و پخش مرتب و زیاد فوتبال و حواشی‌اش، باز هم‌ هیچ‌کس به پای عادل نمی‌رسد؛ این را همه می‌دانند؛ چه دست‌اندرکاران و چه مردم و خود مجریان و‌ گزارشگران هم. اما به‌ مصداق این بیت مشهور «پری‌رو تاب مستوری ندارد/در ار بندی سر از روزن برآرد» فردوسی‌پور هر بار از جایی سر برمی‌آورد و زخم تلویزیون را نمایان می‌کند. استعداد و توانایی‌اش به هر شکلی خودش را نشان ‌می‌دهد و پشت تنگ‌نظری‌‌ها و حصار رسانه‌ای نمی‌ماند. او‌ که توانایی و شهرتش از کشور ما فراتر رفته است، درست در جایی دعوت به کار می‌شود که باید و درموقعیتی دیده می‌شود که نشان از برتری‌اش دارد.

 

در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا و در موقعی که صداوسیمای ما از پخش بازی فینال محروم است و به گزارشگرانش اجازه گزارش بازی داده نمی‌شود،‌ ای‌اف‌سی برای این‌که دیدار فینال، که یک طرف آن ایرانی است به زبان فارسی هم گزارش شود، از او دعوت می‌کند این کار را انجام دهد و این درست نقطه‌ای است که باید بر آن انگشت گذاشت و گفت ما با خود چه می‌کنیم. با پخش این خبر در رسانه‌‌های داخلی، عادل فردوسی‌پور گزارشگر فوتبال و تهیه‌کننده تلویزیون درباره سفرش به قطر گفت: «به دعوت ای‌اف‌سی و برای گزارش بازی فینال می‌روم که از اینستاگرام رسمی ای‌اف‌سی به صورت زنده پخش خواهد شد و از این بابت خوشحالم که می‌توانم این مسابقه را برای مردم گزارش کنم.»

 

وی در ادامه در واکنش به برخی شایعاتی که در برخی کانال‌های تلگرامی درباره مذاکره این مجری و برنامه‌ساز مطرح تلویزیون با شبکه فارسی‌زبان مطرح شده بود، گفت:«با هیچ شبکه فارسی‌زبان خارج از کشور قصد مذاکره ندارم و قبلا هم گفتم که در شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور قصد فعالیت ندارم.» عادل فردوسی‌پور در پایان گفت:«دوستان مغرض چون گذشته جوسازی و شایعه‌پراکنی نکنند.» دیدار پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی روز شنبه ۲۹ آذر (امروز)ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

 

در صورت برنده شدن پرسپولیس در این دیدار حساس، این اولین قهرمانی یک تیم ایرانی در شکل جدید مسابقات است. در ماجرای دوگانه فروغی و فردوسی‌پور اینک ماجرا به آنجا رسیده که فروغی و شبکه تحت نظرش دست‌شان برای ملت ایران خالی است و علاقه‌مندان ایرانی به فوتبال باید به لطایف‌الحیلی دست به دامن شبکه‌‌های خارجی و فضای مجازی شوند تا شاید بتوانند مهم‌ترین بازی بین‌المللی تیم محبوب‌شان را تماشا کنند و تیمی که البته در این کارزار سفیر فوتبال ایران است، از آن طرف عادل فردوسی‌پور بازار داغی دارد.

 

از یک‌سو هواداران فوتبال در حسرت گزارش این بازی با صدای او آن را به مطالبه‌ای ورزشی و رسانه‌ای تبدیل کرده‌اند و از آن‌سو مهم‌ترین سازمان فوتبالی آسیا برای به دست آوردن دل میلیون‌‌ها هوادار ایرانی فوتبال دست به دامان فردوسی‌پور می‌شود تا در صفحه این نهاد مهم بین‌المللی مخاطب فارسی‌زبان به تماشای این مسابقه مهم بنشیند.

 

این همان عادلی است که علی فروغی مدیر شبکه سه با پشتوانه‌ای غیرورزشی و غیررسانه‌ای و با مقداری چاشنی حسادت، او را از مهم‌ترین جایگاه رسانه‌ای - که خودش طی بیش از دو دهه برای خودش ساخته بود- برکنار می‌کند. و این یعنی هجوم میلیونی مخاطبان رسانه ملی به یک صفحه اینستاگرامی غیرایرانی، براثر بی‌تدبیری سیاسی. به طوری که تا ظهر روز گذشته صفحه اینستاگرام ای‌اف‌سی فارسی پس از اعلام گزارشگری عادل فردوسی‌پور برای فینال جام باشگاه‌های آسیا از ۱۸۰هزار عضو به بیش از 600 هزار عضو در کمتر از چند ساعت رسید.

 

 همدلی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------