طارمی به مهاجم برزیلی پورتو نزدیک شد/ هر ۱۰۸ دقیقه یک گل



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,طارمی
مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتغال آمار شگفت انگیزی از خود در این تیم بر جای گذاشته است و با بزرگان فوتبال پرتغال رقابت می‌کند. 

به گزارش مهر، روزنامه «ojogo» پرتغال در گزارشی به بررسی عملکرد مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو و تاثیر او بر نتایج این تیم پرداخته است.

 

«طارمی در ترکیب، طارمی روی نیمکت: تفاوت و آمارهای تیم پورتو» عنوان این گزارش است که در دل آن به روند رو به رشد پورتو از زمانی که مهاجم ایرانی را به صورت ثابت بازی داده، اشاره شده است.

 

در بخشی از این گزارش آمده است: «طارمی بازیکنی است که کمترین زمان را برای گلزنی دارد و در رقابت با وی، فقط پدرو گونکالوس (اسپورتینگ لیسبون) و سِفروویچ (بنفیکا) بهتر عمل کرده‌اند. سرجیو اولیویرا او را به عنوان هم تیمی او را تعقیب می‌کند. حدود یک ماه شده است که طارمی به صورت منظم در ۱۱ مسابقه بازی می‌کند. مهاجم ایرانی پیش از این هم در ترکیب اصلی قرار داشت اما این اتفاق فقط در ماه دسامبر رخ داد.

 

پورتو در ۹ بازی که طارمی را در ترکیب اصلی داشت به پیروزی رسید، گل‌های بیشتری زد و گل‌های کمتری دریافت کرد. حقیقت این است که، به صورت اتفاقی یا غیراتفاقی، پورتو از آن زمان همیشه برنده بوده است. اطلاعات و داده‌های بالا بسیار واضح است: علاوه بر صد درصد پیروزی، پورتو با حضور طارمی در ترکیب اصلی، گل‌های بیشتری به ثمر رسانده است.»

 

در ادامه گزارش روزنامه پرتغالی آمده است: «آمار طارمی به سوارس نزدیک و نزدیکتر می‌شود؛ گلزن دهه گذشته که در بدو ورودش به پورتو بیشترین تاثیر را داشت. این بازیکن برزیلی در پایان بازی هفتم در ترکیب اصلی توانست هشت گل به ثمر برساند. طارمی این کار را در نهمین موقعیت انجام داد؛ حتی بهتر از جکسون مارتینز که به ۱۰ بازی برای رسیدن به این آمار نیاز داشت.

 

اگر به آمار این فصل نگاه کنیم، ۸ گل در ۸۶۵ دقیقه به این معناست که مهاجم به ۱۰۸ دقیقه برای هر گل نیاز دارد. هیچ بازیکنی در تیم پورتو به این سرعت گل نزده است. در تیم اسپورتینگ، فقط پدرو گونکالوس با ۱۰۰ دقیقه بهتر بوده است. در بنفیکا، سفروویچ این کار را با ۱۰۳ دقیقه انجام داده است.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------