مهدی و مرتضی فنونی‌زاده: محمود فکری اشتباه کرد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , مهدی و مرتضی فنونی‌زاده
برادران فنونی‌زاده، بازیکنان پیشین استقلال و پرسپولیس هردو اعتقاد دارند در دربی اشتباه محمود فکری باعث بازگشت سرخ‌پوشان به بازی شده است. 

مرتضی و مهدی فنونی‌زاده ساعتی پس از دربی به روزنامه خبرورزشی آمدند و در حالی که هر دو از تساوی به دست آمده خوشحال بودند درباره مصاف ۲-۲ بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس حرف زدند. نکته جالب توجه آنجا بود که مرتضی فنونی‌زاده نکات فنی زیادی درباره تیم استقلال و ایرادهایی به ارنج و تعویض‌های محمود فکری داشت حتی بیشتر از مهدی فنونی‌زاده که خودش استقلالی است. 

 

مرتضی: استقلال بازی مالکانه را داد و دفاع کرد

استقلال برخلاف جریان بازی به گل رسید و ارسلان گل زیبایی هم زد و طبیعی است که اگر ما هم جلوی استقلال گل می‌زدیم سه دقیقه نمی‌شود که اتوماتیک‌وار می‌رفتیم عقب. استقلال هم اتوماتیک‌وار رفت عقب و همین‌طور هم شد تا دقیقه ۲۵ یا ۳۵ که بازی تقریباً متعادل شد. ولی انصافاً بازی مالکانه در نیمه اول از دست استقلال خارج شد و فکری بازی را داد به پرسپولیس که بهتر دفاع کند. البته پرسپولیس هم خطر زیادی روی دروازه استقلال ایجاد نکرد. 

 

مرتضی: استقلال دربی‌باز نداشت

اگر مهدی فنونی‌زاده آمد و اولین دربی‌اش را بازی کرد، قبلش دو گل به الدعایه (دروازه‌بان اسبق تیم ملی عربستان) زده بود و تجربه کافی را داشت و آمد جلوی ما در دربی بازی کرد. دربی را باید یک دربی‌باز به میدان برود. اینها همه‌اش به مسائل روحی روانی برمی‌گردد. 

 

مهدی: پنالتی را می‌گرفت بازی برمی‌گشت

اگر توپی که محمد نادری زد و به دست محمدحسین کنعانی‌زادگان خورد را داور پنالتی می‌گرفت، بازی برمی‌گشت ولی داور نگرفت. نمی‌شود در کار داوری دخالت کرد ولی فکر می‌کنم پنالتی بود. 

 

مرتضی: داور پنالتی استقلال را نگرفت

من انصافاً می‌گویم که آن توپ پنالتی بود و داور باید پنالتی می‌گرفت. البته من پرسپولیسی هستم و نباید بگویم ولی حق را باید گفت. 

 

مهدی: بچه دوساله هم می‌توانست حفظ توپ کند ولی استقلال نکرد

داوری یک اشتباه بزرگ داشت. وقتی بازی ۱-۰ بود اگر این اشتباه را نمی‌کرد و بازی ۲-۰ می‌شد، روند مسابقه عوض می‌شد. بعد از آن تیم ما رفت عقب و در لاک دفاعی فرو رفت. البته دفاع ما مقصر نبود بلکه هافبک‌های ما مقصر بودند که رفتند و به دفاع‌ها چسبیدند و مرکز زمین را به پرسپولیس دادند و هافبک‌های پرسپولیس بهتر از هافبک‌های ما بودند و تعداد پاس‌های اشتباه ما رفت بالا. کنترل و حفظ توپ نداشتیم. اصلاً حفظ توپ که کاری ندارد بچه دو ساله هم می‌تواند درون زمین خودی حفظ توپ کند ولی این اتفاق نیفتاد. با یکی دو پاس روی کاغذ همه می‌گفتند استقلال بازی را می‌برد ولی پرسپولیس بهتر بازی کرد. 

 

مرتضی: جای فکری بودم وریا را دفاع راست می‌گذاشتم

من جای فکری بودم هیچ زمانی آن بچه را دفاع راست نمی‌گذاشتم و خود وریا را می‌گذاشتم چون برای هافبک راست گزینه‌های زیادی داشت و می‌توانست فرشید اسماعیلی را در آن جناح جلوی وریا به میدان بفرستد. ولی یکی، دو تا تعویض را می‌توانست انجام بدهد و اصلاً باید دانشگر را از اول به جای مرادمند می‌آورد. مرادمند بازیکن بدی نیست ولی به درد این بازی نمی‌خورد. 

 

مرتضی: نادری باعث شد غلامی اشتباه کند

من معتقدم عارف غلامی باید فیکس در تیم ملی بازی کند. فقط زمانی که مهدی عبدی گل اول را زد توپ افتاد بین نادری و غلامی و اگر نادری اضافه نمی‌شد چه بسا غلامی توپ را می‌گرفت و به رشید مظاهری می‌داد و گل هم نمی‌خوردند. 

 

مهدی: سیستم بازی استقلال ایراد داشت

طبیعتاً پس از گلی که تیم می‌زند باید سه، چهار دقیقه مدارا کند. اینکه چرا دیاباته وارد زمین شد را من نمی‌دانم. شاید در تمرینات خیلی آماده بوده است. شما وقتی در تمرین می‌بینید که بازیکن‌تان آماده است او را به میدان می‌فرستید. الان مردم می‌گویند چرا فکری، فرشید اسماعیلی را زودتر به میدان نبرد ولی شاید او در تمرینات آماده نبوده است. ما که نمی‌دانیم. شاید زمانش آن وقت بوده است. اصلاً کاری به تعویض نداریم. ولی وقتی تیمی بازیکنان چند میلیاردی دارد نباید بین نفرات روی نیمکت و درون زمینش فاصله زیادی باشد نه اینکه یکی ۹۰ باشد دیگری ۴۰ باشد. ما روی سیستم بازی بحث داریم که یک مقدار ایراد داشت. 

 

مهدی: مظلومی باید به فکری کمک می‌کرد

مظلومی سرپرست است و می‌گویند در کار فنی دخالت نمی‌کند اما من معتقدم فکری باید از تجربیات او استفاده می‌کرد. مرتضی هم معتقد است باید فکری از تجربیات مظلومی استفاده می‌کرد. 

 

مرتضی: فکری، رونالدو را هم داشت نباید وارد بازی می‌کرد

من به تیم خودم کار دارم ولی استقلال هم در ارنجش اشتباه کرد و یک مقدار هم غرور داشت. وقتی تیم من جلو است چرا باید دیاباته را بیاورد. فکری دو تا طرز فکر داشت. یکی اینکه با وارد کردن دیاباته کاری کند که سیدجلال و کنعانی‌زادگان زیاد جلو نیایند و در ضربات ایستگاهی کمک نکنند. در حالی که این دو از دقیقه ۲۰ دائم جلو می‌آمدند. این یک تفکرش بود. من جای او بودم دیاباته که هیچ اصلاً کریس رونالدو بود هم نمی‌آوردم. ولی اگر گل دوم را می‌خوردم آن وقت دیاباته را می‌آوردم تا پرسپولیس را به عقب ببرم. 

 

مرتضی: استقلال اتاق فکر نداشت

اینها همه به اتاق فکر مربوط می‌شود که ظاهراً استقلال نداشت. ولی یحیی گل‌محمدی در بازی قبلی روبه‌روی سپاهان سه تا هافبک دفاعی گذاشت و به سپاهان گفت ما فقط یک امتیاز بیشتر نمی‌خواهیم. هواداران در این چند روز پدر ما را درآورده بودند. حتی درباره دربی پیش‌بینی می‌کردم بازی را ۱-۳ می‌بریم که اگر نوراللهی کمی با دقت‌تر ضربه می‌زد چه بسا همین نتیجه هم رقم می‌خورد. 

 

مهدی: قایدی همیشه بوی گل می‌دهد

ما یک فورواردی داشتیم به نام کریم باوی که هیچکس به او توپ نمی‌داد چون بازی با پا نداشت. ما باید توپ را به کناره‌ها می‌بردیم و ارسال می‌کردیم ولی او مهاجمی بود که برای هر تیمی نعمت بود چون سرزن قهاری بود ولی بازی با پا نداشت. کاری ندارم این تیپ بازیکنان همیشه بوی گل می‌دهند. 

 

مهدی: خوب نیست دفاع تیم ملی قایدی را تهدید کند

قایدی ضعیف و ریزه میزه است. در تقابل با کنعانی‌زادگان کم می‌آورد. حتی کری هم خوانده بودند که او را مصدومش می‌کنیم و این خوب نیست. بازیکن تیم ملی نباید این حرف را بزند. می‌خواهی بزنی بیا درون بازی بزن ولی این حرف در ‌شأن دفاع وسط تیم ملی نیست. مهدی قایدی در نیمه اول خوب نبود. حالا یا او را بسته بودند یا توپ به او نمی‌رسید. چون هافبک‌های ما آمدند و چسبیدند به دفاع‌ها. 

 

مهدی: این تساوی برای هر دو تیم آبروداری بود!

ولی با وارد کردن داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی وضعیت فرق کرد و قایدی کمی توپ گرفت. خدا خواست که این بازی مساوی شود چون پرسپولیس ۴ بازی بود که مساوی می‌کرد و این خوب نبود برای این تیم و البته با اینکه دربی هم مساوی شد نوعی آبروداری شد و اینکه پرسپولیس نباخت برایش خوب شد. 

 

مهدی: آقای وزیر! نگاهت به سرخابی‌ها یکسان باشد

من می‌گویم آقای وزیر اگر داری بر دو تیم نظارت می‌کنی به هر دو تیم نظارت یکسان داشته باش.

 

خبرورزشی/ محمدرضا مدنی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------