نشانه‌ها می گوید علی دایی قصد دارد از ایران مهاجرت کند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , علی دایی

 

به‌نظر می‌رسد علی دایی، سرشناس‌ترین چهره فوتبالی ایرانی در دنیا، تصمیم خود را برای ادامه دوران حرفه‌ای‌اش گرفته و درحال سبک‌، سنگین‌کردن پیشنهادهای خارجی است که به دستش می‌رسد.

 

برترین گلزن تاریخ در بازی‌های ملی، چندوقت پیش با پیشنهاد همکاری باشگاه اورتون در انگلیس مواجه شد و نزدیکانش خبر دادند اگر مذاکرات بین طرفین خوب پیش برود، دایی بدش نمی‌آید به تیمی در انگلیس برود که مالکش فرهاد مشیری، تریلیاردر ایرانی است.

 

البته این اولین‌بار نیست که علی دایی پیشنهادی از کشورهای دیگر برای حضور در کادر فنی یا چارت مدیریتی باشگاه به دستش می‌رسد؛ او پیش‌تر از همین لیگ انگلیس ازسوی کریستال‌پالاس هم پیشنهادی داشت و مدتی هم شایعه شد که باشگاه نیوکاسل اگر بخشی از سهامش را به یک ایرانی بفروشد، آن‌وقت علی دایی در این باشگاه مشغول به فعالیت خواهد شد.

 

اینها منهای پیشنهادهایی است که تقریبا هرساله از کشورهای همسایه از جمله کویت و تیم‌های ترکیه‌ای به دست علی دایی می‌رسد.

 

با وجود چنین پیشنهادهایی اما او تا به الان ترجیح داده از ایران خارج نشود و همین‌جا، هم فعالیتش در فوتبال را پیگیری کند و هم به بیزینسش برسد. حالا اما نشانه‌هایی وجود دارد که علی دایی را به فکر خروج از ایران کشانده است؛ مهم‌ترین نشانه، چپ‌افتادن «عده‌ای خاص» با او در فوتبال ایران است که ممنوع‌الفعالیتش کرده است؛ علی دایی بعد از صحبت‌هایی که علیه مصطفی مدبر، مدیر وقت باشگاه سایپا داشت، از کار کنار گذاشته شده و بعد از آن با توصیه‌های عجیب‌وغریب، سفارش شده که باشگاهی در لیگ برتر به سراغ او برای سرمربیگری نرود.

 

این موضوع البته شامل تیم ملی هم می‌شود و خودش از این مورد تعجب کرده که چطور مهدی تاج که دوبار برای مربیگری تیم ملی با او مذاکره کرده و قرار نهایی گذاشته بود، یک‌باره غیبش زد و بعد خبر رسید که دایی جزء گزینه‌های تیم ملی ایران نیست! «ممنوع‌الفعالیتی» از یک‌سو و «نامهربانی‌ها» از سوی دیگر، دایی را به این فکر فرو برده که اگر قرار است به حرفه‌اش به‌عنوان سرمربی در فوتبال ادامه دهد باید چمدانش‌هایش را برای خروج از ایران ببندد.

نشانه‌های تازه‌تر برای خروج علی دایی از ایران را باید در مصاحبه روز گذشته‌اش با نشریه کیکر آلمان جست؛ او در گفت‌وگویی مفصل به این مورد به‌طور صریح اشاره کرده که در حال بررسی پیشنهاد اورتون است و در آینده برای چندوچونِ این کار مذاکره خواهد کرد. دایی گفته در فرصت‌های پیش‌رو و هنگام سفر به انگلیس حتما با مسئولان اورتون و به‌طور ویژه فرهاد مشیری مذاکره می‌کند تا ببیند در چه سطحی می‌تواند با این باشگاه همکاری کند. این برای اولین‌بار است که دایی به‌طور مشخص صحبت از پیشنهاد خارجی و البته فکرکردن درباره آن می‌کند. اینکه قرار باشد چه سمتی به علی دایی در باشگاه اورتون داده شود مشخص نیست ولی خودش می‌گوید به این مشهور است که تشنه یادگیری چیزهای جدید است و شانس انجام کاری تازه در لیگ برتر انگلیس می‌تواند برایش چالشی فوق‌العاده باشد.

 

نشانه سومی که مشخص می‌کند دایی از کار در فوتبال ایران خسته شده، به اظهارنظر دقیقش درباره روابط در فوتبال ایران برمی‌گردد؛ او می‌گوید فوتبال ایران سالم نیست و برپایه روابط می‌چرخد.

 

فارغ از اینکه علی دایی سال‌هاست در همین فوتبال ناسالم مشغول به کار است، به نظر می‌رسد او دیگر به‌طور یقین پی برده که ادامه مسیر با این شرایط برایش در ایران چندان مقدور و به‌دلخواه نیست. حالا با کنارهم‌چیدن همین نشانه‌ها، می‌شود راحت‌تر درباره آینده فوتبالی علی دایی نظر داد؛ او منتظر است تا شرایط به نفعش در ادامه مسیر تغییر کند و «عده‌ای خاص» که دایی پیش‌تر آنها را «آقازاده» خوانده بود، دست از سر فوتبال ایران بردارند تا نیازی به ترک کشور نداشته باشد ولی اگر این رویه تغییر نکند، او مشخصا به پیشنهادهای خارجی‌اش، جدی‌تر از هر زمان دیگری فکر می‌کند.

 

 شرق  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------