درگیری لفظی مدیران استقلال با نماینده وزارت/ وزارت فکری را نگه داشت مثل آب خوردن!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم‌های فوتبال

 

 طلسم برگزاری جلسه هیات‌مدیره استقلال به‌صورت حضوری سرانجام شکسته شد و اعضا به‌همراه مدیرعامل و مشاوران باشگاه دور هم جمع شدند تا درخصوص مسائل مختلف مرتبط با این باشگاه ازجمله برطرف کردن مشکلات مالی، تصمیم‌گیری درخصوص برخی بازیکنان مانند میلیچ و تغییرات احتمالی کادر فنی با یکدیگر به شور پرداخته و موارد مختلف را ارزیابی و بررسی کنند.

 

در این جلسه اگرچه درنهایت مقرر شد تا محمود فکری به‌عنوان سرمربی استقلال همچنان به کار خود ادامه دهد، اما در این بین نکته اصلی آنجایی بود که باوجود تمایل بیشتر اعضا برای قطع همکاری با فکری، در کمال تعجب سرمربی استقلالی‌ها در سمت خود فعلا ماندگار شده و این درحالی است که در جلسه شب گذشته تصمیم بر آن شد تا طی دوهفته آینده و تا پایان سال به کادر استقلال برای تغییر و تحولات و بهبود روند تیم فرصت داده شود.

 

در این بین احمد مددی، مدیرعامل استقلال که به‌خاطر سکته قلبی مدتی در بیمارستان و خانه بستری بود، با تجدید قوا به محل استقرارش در باشگاه بازگشت و در اولین اقدامش به هر شکلی سعی کرد تا محمود فکری را در نقش سرمربی ابقا کند و این درحالی بود که در اصلی‌ترین جلسه هیات‌مدیره استقلال، تمام اعضا اعم‌از خلیل‌زاده، آصفی، نظری و عبدیان و حتی نامداری مشاور تاثیرگذار هیات‌مدیره برای برکناری فکری اتفاق‌نظر داشتند، اما بعد از ۳ ساعت بحث و در هنگام رای‌گیری نهایی برای عزل فکری، یکی از اعضا با مقامات وزارت ورزش و جوانان تماس گرفته و تلفن را روی بلندگو گذاشت تا همه اعضا صحبت‌های او را بشنوند که در ادامه این مقام عالی در وزارت خطاب به اعضای هیات‌مدیره اعلام کرد که به صلاح نیست فکری برکنار شود و البته این موضوع در ادامه مورد اعتراض اعضا واقع شده و یکی از اعضا به‌تندی عامل تماس را خطاب قرار داده و نسبت‌به این حرکت وی معترض شد. همچنین بعد از این صحبت‌ها بین یکی از اعضا با مقام وزارتی به‌صورت تلفنی بحثی درگرفته و به‌رغم اینکه وی و سایر اعضای هیات‌مدیره مخالفت صریح‌شان را با ابقای فکری اعلام کردند، حرف آخر را مقام وزارتی زده و اعلام کرد که فعلا باید فکری بر سر کارش باشد.

 

جانشین فکری که بود؟

اگرچه طی روزهای اخیر و با شایعه برکناری محمود فکری صحبت‌های زیادی درخصوص جایگزینی او مطرح شده و از اسامی‌ای مانند امیر قلعه‌نویی، فرهاد مجیدی، مهدی پاشازاده و حتی محمد تقوی نام برده شد، در جلسه شنبه‌شب بیشتر زمان به موضوع برکناری فکری اختصاص پیدا کرد و جالب اینکه قرار بود بعد از این اتفاق طرفین در جلسه دیگری که مقرر شده بود امروز و فردا برگزار شود، تکلیف جانشین فکری را مشخص کنند که البته همان‌طور که اشاره کردیم، این اتفاق با تصمیم مسئولان بلندپایه وزارت ورزش منتفی شد تا دیگر بحث جایگزینی نیز مطرح نباشد. در این بین شانس امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی از آنجایی بیشتر از سایر گزینه‌ها بود که فرهاد موردتوجه یکی از اعضا و امیر قلعه‌نویی نیز مدنظر دو عضو دیگر قرار داشت و حتی روزهای گذشته شنیده می‌شد که با این دو گزینه صحبت‌هایی هم انجام شده، با این‌حال فعلا فکری در سمت خود ابقا شد تا خبری از جایگزین جدید نباشد.

 

پرده‌برداری از پیش‌جلسه هیات‌مدیره

جلسه شنبه‌شب درحالی برگزار شد که شنیده می‌شود پیش از این جلسه، احمد مددی به‌همراه اسماعیل خلیل‌زاده به دیدار وزیر رفت تا هماهنگی‌هایی را انجام دهد و این درحالی است که جزئیات بیشتری از این جلسه درز پیدا نکرده، اما اینکه چرا در جلسه هیات‌مدیره و بعد از شنیدن صحبت‌های وزیر ورزش خلیل‌زاده نسبت‌به این اظهارات معترض می‌شود، جای سوال به‌وجود می‌آورد که در پیش‌جلسه هیات‌مدیره بین او و مدیرعامل استقلال با وزیر ورزش و جوانان چه گذشته است.

 

استعفای واقعی یا صوری؟

بلافاصله بعد از پایان جلسه شنبه‌شب که البته با بامداد یکشنبه تلاقی پیدا کرد، در «فرهیختگان» نوشتیم که باتوجه به این اتفاقات برخی اعضای هیات‌مدیره استقلال نسبت‌به بهبود روند باشگاه برای آینده تقریبا ناامید شده‌اند، تا جایی‌که خبر استعفای دسته‌جمعی این اعضا در صورت ادامه این روند به گوش می‌رسد. بعد از پایان این جلسه اعضای هیات‌مدیره استقلال نسبت‌به روند جلسه گلایه‌های خود را مطرح کردند. روز گذشته در خبری غیررسمی اعلام شد اسماعیل خلیل‌زاده استعفای خود را تقدیم وزیر کرده و قرار است به‌زودی این خبر رسانه‌ای و اعلام شود، اما این اتفاق تا لحظه تنظیم این گزارش محقق نشد تا این‌طور به‌نظر برسد که استفاده ابزاری از رسانه‌ها به‌منظور تهدید برای استعفا طبق روال چندماه اخیر ادامه داشته و حالا که شایعه استعفای خلیل‌زاده دوباره منتشر شده است، چه‌بسا این موضوع هم یک بازی رسانه‌ای جدید برای تحت‌فشار قرار دادن وزارت ورزش یا ارکان دیگر باشد.

 

مسائل مالی در اولویت بعدی

بعد از بحث و بررسی درخصوص تغییرات در بدنه کادرفنی و منتفی شدن این موضوع اعضا دقایقی را درمورد مسائل مالی به صحبت پرداختند، این درحالی است که باشگاه استقلال این روزها ازلحاظ اقتصادی روزهای تاریکی را سپری می‌کند و باوجود آنکه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد تعهدات های‌وب به‌عنوان کارگزار انجام شده، تقریبا به‌طور میانگین ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان به آنها پرداخت شده که همین موضوع و اختلاف حساب به‌وجودآمده مطمئنا تبعات سنگینی را برای این باشگاه در آینده نزدیک به‌همراه خواهد داشت. با این‌حال در این جلسه مدیرعامل استقلال به نقل از کارگزار اعلام کرده که ‌های‌وبی‌ها مشکلی برای پرداختی‌های بعدی نداشته و آنها همچنان برای پوشش مالی استقلال پای‌کار هستند. البته همان‌طور که نوشتیم، گویا قرار است با دستور‌ های‌وب مطالبات بودوروف، مدافع بلغارستانی فصل گذشته این تیم پرداخت شود تا پنجره‌های استقلال نیز باز شده و درصورت جذب بازیکن استقلالی‌ها بتوانند از هفته شانزدهم از تمام دارایی خود در رفسنجان مقابل این شهرستان استفاده کنند.

 

۵۰ هزار دلار، ریال شد!

چندی‌پیش و زمانی که احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال قصد داشت تهران را به مقصد قطر برای همراهی آبی‌پوشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ترک کند، با بی‌تدبیری صورت‌گرفته مبلغ زیادی ارز از سعادتمند و همراهانش که در آن زمان گفته شد برای پرداخت به وینفرد شفر به‌همراه داشتند گرفته شده و این مبلغ به ارزش ۵۰ هزار دلار توسط پلیس فرودگاه توقیف شد. بر همین اساس استقلالی‌ها در این مدت تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند تا با رفع توقیف این مقدار ارز برخی از مشکلات مالی خود را سروسامان بخشیده و چاله‌های خود را پر کنند. با این‌حال نکته قابل‌توجه اینکه در جلسه شنبه‌شب مدیرعامل این باشگاه اعلام شد که این مبلغ رفع توقیف شده و با تبدیل آن به ریال طی مدت اخیر برخی بدهی‌ها تسویه‌حساب و بقیه آن نیز صرف مطالبات و مخارج باشگاه شده است که البته این موضوع نیز مورد گلایه اعضای هیات‌مدیره قرار گرفت که چرا بدون هماهنگی این امر صورت گرفته و مددی با آنها در این خصوص صحبتی انجام نداده است.

 

پول میلیچ جور شد

نکته دیگر اینکه در دقایقی صحبت از بازیکن کروات این تیم در این جلسه به میان آمده و اعضا اعلام کردند که تقریبا صبر میلیچ به پایان رسیده و چه‌بسا او اتفاقاتی را رقم بزند که درنهایت تبعات آن دامنگیر باشگاه استقلال شود، بنابراین یکی از اعضای هیات‌مدیره آمادگی خود را برای پرداخت مطالبات هروویه میلیچ به وی اعلام کرد تا این بازیکن هرچه سریع‌تر به تهران بازگشته و به تمرینات استقلال اضافه شود. بنابراین قرار است تا پایان این هفته این اقدام انجام شود و درنهایت بازیکن کروات به ایران برگردد.

 

اعتصاب در پیش است؟

از تمرینات استقلال خبر می‌رسد که بازیکنان این تیم همچنان نسبت‌به روند پرداختی‌های باشگاه و عمل به تعهدات درقبال قراردادهایشان شاکی بوده و طبق اعلام یکی از نزدیکان باشگاه به خبرنگار «فرهیختگان» این احتمال وجود دارد که بازیکنان استقلال امروز یا فردا دست به اعتصاب زده و در تمرینات حاضر نشوند. البته چه‌بسا با افشای این موضوع کادر فنی ورق را برگردانده و با تعطیلی تمرینات برای مدیرعامل جهت تامین منابع مالی زمان بخرد،‌ اما هرچه که هست، بازیکنان از بدعهدی باشگاه به‌شدت ناراحت و نگران هستند و اگر این روند ادامه داشته باشد، اعتصاب آنها دیر و زود دارد، اما سوخت‌وسوز نخواهد داشت.

 

نکته دیگر اینکه چندی پیش نوشتیم که بند فسخ بسیاری از بازیکنان فعال شده و مددی اعلام کرده آنهایی که معرفت دارند، در استقلال خواهند ماند. با این‌حال درصورت عدم پرداختی جدید باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا واقعا بازیکنان به حرف مدیرعامل این باشگاه گوش کرده و بدون دریافت مبلغی از قرارداد خود و براساس علاقه و تعصب در این باشگاه خواهند ماند یا خیر.

 

*محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------