ردپای کودتای فوتبالی اروپا در آسیا/ سعودی‌ها پیشگام تجزیه AFC شدند



 فیفا,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
عربستان در بهم ریختن فوتبال اروپا به دنبال تجزیه کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

به گزارش فارس، فوتبال اروپا از روز گذشته با استقلال طلبی 12 باشگاه اروپایی از یوفا برای برگزاری لیگی جدید به نام «سوپر لیگ اروپا» دچار شوک بزرگی شده و به نوعی تمام محافل فوتبالی را درگیر خود کرده است.

 

12 باشگاه بزرگ فوتبال اروپا با زمام داری فلورنتینو پرس، رئیس رئال مادرید روز گذشته بدون اجازه و در مخالفت با یوفا از تاسیس سوپر لیگ اروپا خبر دادند. این بمب خبری واکنش های تندی را از سوی یوفا و فیفا به همراه داشت و محرومیت از تمام رقابت ها برای این 12 باشگاه کودتاگر درنظر گرفته شد.

 

تهدید فیفا و یوفا امروز با مصاحبه های تند جانی اینفانتیو رئیس فدراسیون جهانی و چفرین رئیس اتحادیه اروپا جدی شد و برای این 12 باشگاه قانون شکن خط و نشان کشیدند.

 

در این میان ردپای کودتای فوتبالی پرس در قاره آسیا نیز دیده می شود. سعودی ها اقدامات خود را برای تجزیه کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز کردند  و به اعتراف یکی از کارشناسان فوتبال سعودی در پخش زنده تلویزیونی عربستان پیشگام این پروژه بزرگ شده است.

 

عبدالعزیز الغیامه، کارشناس عربستانی در برنامه «الدیوانیه» در شبکه ورزش سعودی از این کودتای فوتبالی پرده برداشت و گفت: الان در شرایطی که فوتبال اروپا به این وضعیت رسیده ما نیاز باید فوتبال آسیا را برای همیشه به دو قسمت شرق و غرب تبدیل کنیم. الان بهترین زمان برای جدایی فوتبال غرب و شرق و تشکیل «کنفدراسیون غرب آسیا» است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------