جزئیاتی جدید از ماجرای بازیکن محروم پرسپولیس/ راستی‌آزمایی سخت در انتظار سرخ‌ها+ اسناد



فوتبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
یکی از بازیکنان تیم نونهالان پرسپولیس به دلیل مدارک ناقص و نادرست از سوی کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران محروم شده اما باشگاه پرسپولیس به این رای معترض است و از سوی دیگر برخی شواهد نشان می دهد که در این رده سرخ ها دچار تخلف شده اند. 

به گزارش فارس، باشگاه پارسیان جوان در سال 99 با شکایت از باشگاه پرسپولیس به کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران مدعی شد در دیدار بین تیم های نونهالان دو باشگاه تیم حریف از سه بازیکن غیرمجاز به نام های عبدالجلیل آزادی، پارسا ویسی و هادوی نوذری استفاده کرده است.

فوتبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران هم پس از بررسی مدارک موجود، ادعای باشگاه شاکی درباره ویسی و نوذری را به دلیل ارائه نشدن مدارک و اسناد متقن و محکمه پسند رد کرد اما درباره دیگر بازیکن مورد اعتراض در تیم نونهالان پرسپولیس یعنی عبدالجلیل آزادی پس از بررسی های صورت گرفته حکم محرومیت از حضور در کلیه فعالیت های مرتبط با فوتبال، کسر سه امتیاز از تیم نونهالان این باشگاه و سه بر صفر شدن نتیجه مسابقه این تیم با پارسیان صادر شد.   

 

البته مدارک مربوط به این بازیکن هم که از نظر کمیته انضباطی مجعول تشخیص داده شده است ضبط و در اختیار رئیس هیات فوتبال قرار گرفت تا اقدام‌های قانونی لازم صورت بگیرد. کمیته انضباطی برای صدور این رای به جعلی بودن سریال و مهر شناسنامه ارائه شده از سوی این بازیکن، تناقض گویی‌های آزادی، مسلط نبودنش به زبان فارسی،  نداشتن اطلاعاتی از هویت و شناسنامه و احراز نشدن هویت آزادی برای این کمیته استناد کرده است. 

 

فوتبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

صادر شدن این رای با اعتراض شدید پرسپولیس همراه و معاون حقوقی این باشگاه مدعی شد؛ در رای صادره ذکر شده بازیکن عضلانی است، پس صغر سن دارد! در واقع مشخص نیست که آیا کمیته انضباطی با اتکا به چشمان تیزبین خود این‌گونه استدلال کرده که سبب تعجب بسیار اینجانب است. واضح است که باید در تشخیص صغر سن، از پیشرفت‌های علمی و پزشکی استفاده کرد و متخصصین امر باید بر اساس بررسی‌های پاراکلینیکی و MRI یا استفاده از XRay نظری قاطع ارائه دهند و کمیته وضعیت بر اساس این بررسی‌ها، نظر خود را ارائه کند.

 

در بخش دیگری از رای مورد اعتراض، بازیکن به جعل شناسنامه متهم شده و روشن است که جعلیت یا اصالت شناسنامه با ارجاع موضوع به کارشناسان رسمی دادگستری امکان‌پذیر است. همچنین این موضوع منوط به استعلام از سازمان ثبت احوال است اما متاسفانه چنین اقداماتی رخ نداده و بدون بررسی دقیق، در رای بیان شده که شماره سریال شناسنامه جعلی است ولی برخلاف این رای، ثبت احوال سریال شناسنامه را تایید کرده است.

 

البته عباس تیموری، دبیر هیات فوتبال تهران هم در گفت و گو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به اعتراض باشگاه پرسپولیس یکی از مهم ترین دلایل محروم شدن عبدالجلیل آزادی را جعلی بودن گواهی اشتغال به تحصیل این بازیکن عنوان و اعلام کرد زمانی تست تراکم استخوان از بازیکن گرفته می‌شود که سایر مدارک و مستندات پرونده درست باشد و در این حالت شاکی برای پیگیری موضوع می‌تواند درخواست تست تراکم استخوانی و XRay بدهد.(اینجا بخوانید)

 

فارغ از مسائل مربوط به شناسنامه آزادی، ماجراهای مربوط به گواهی اشتغال به تحصیل این بازیکن یکی از مواردی بوده که سبب محرومیتش شده است.

 

مجتبی بادله، مدیر اجرایی پارسیان جوان که شکایت این باشگاه سبب محرومیت بازیکن پرسپولیس شده است در گفت و گو با خبرنگار فارس درباره  این موضوع اظهار داشت: در جریان بازی دو تیم متوجه شدیم سن این بازیکن به رده نونهالان نمی‌خورد. پس از درخواست دریافت مشخصات و مدارک این بازیکن هیات فوتبال گواهی اشتغال به تحصیل را ارائه کرد. طبق ماده ۶ بند ۲۳ ائین نامه بازیکنان رده سنی نونهالان باید در تهران تدریس کرده و برگه اشتغال به تحصیل را از مدارس تهران ارائه بدهند‌.

 

وی ادامه داد: پارسا ویسی، هاوری نوذری و عبدالجلیل آزادی سه بازیکنی بودند که به هیات فوتبال گفتیم مدرک اشتغال به تحصیل آنها برای مدارس تهران نیست‌ و به همین دلیل غیرمجاز هستند. هیات فوتبال هم می‌گوید نقص مدارک تخلف است‌. در جلسه کمیته انضباطی به عبدالجلیل آزادی گفته اند  در کلاس چندم درس می‌خواند که پاسخ داده کلاس پنجم و  وقتی از وی پرسیده‌اند زمانی که در چابهار درس می‌خواندی کلاس چندم بودی گفته کلاس سوم. تعجب آور است که چگونه در مدتی کوتاه دو سال مقطع تحصیلی اش جهش یافته است؟

 

مدیر اجرایی باشگاه پارسیان اضافه کرد: این بازیکن در جلسه کمیته انضباطی اسم پدربزرگ و مادربزرگش را نمی دانست و حتی اسم برادرانش را پس و پیش می گفت. تنها چیزی که مثل بلبل بلد بود کد ملی بود. یعنی به وی یاد داده بودند که درباره کد ملی چه بگوید. حتی وقتی رئیس کمیته انضباطی هیات از وی خواست توضیحاتش را بنویسد گفت من سواد نوشتن ندارم.

 

بادله افزود: پس از اینکه ما گفتیم آزادی اشتغال به تحصیل ندارد، باشگاه پرسپولیس این بازیکن  را در مدرسه ای  ثبت نام کرد و گواهی اشتغال به تحصیل آورد. گواهی اشتغال به تحصیل ابتدایی وی برای مدارس تهران نبود و عکس آن هم با عکس این بازیکن یکسان نیست. طبق قوانین ثبت نام بازیکن در زمان برگزاری مسابقات تخلف است و وی باید اول فصل ثبت نام می کرد و همان زمان گواهی می داد. 

 

فوتبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

وی ادامه داد: وقتی گواهی اشتغال به تحصیل جدید را دریافت کردم از طریق اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران پیگیری کردم.  به مدرسه هیدخ رفته و گفتم چرا عکس دو گواهی اشتغال به تحصیل با هم متفاوت است‌. برای صدور این گواهی از عکس های کامپیوتری استفاده می شود و در گواهی اشتغال به تحصیل دوم عکس واقعی خود بازیکن را زدند.

 

فوتبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

مدیر اجرایی باشگاه پارسیان خاطرنشان کرد: استفاده نکردن از عکس کامپیوتری برای من علامت سوال ایجاد کرد و با پیگیری مجدد از مدرسه متوجه شدیم گواهی اشتغال به تحصیل دوم صوری است‌. پس از اعتراض من مدیر مدرسه هیدخ پاراف کرد دومین گواهی اشتغال به تحصیلی که صادر کردیم باید باطل شود. هیات فوتبال هم مرجعی بالاتر از این نمی خواست که خود مدرسه گواهی صادر شده را رد کند.

فوتبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

بادله با اشاره به  انتشار مصاحبه ای از پدر و برادر این بازیکن در برنامه فوتبال برتر گفت: در برنامه فوتبال برتر از پدر این بازیکن پرسیدند چند فرزند دارید که گفت هفت فرزند. در صورتی که در صفحه دوم شناسنامه نام هشت فرزند درج شده است. از طرفی یکی از براداران عبدالجلیل به نام نوید در این برنامه حاضر شد که مدعی بود فرزند این خانواده قبل از عبدالجلیل است اما پسر قبل از عبدالجلیل نوید نیست بلکه ولید است‌.

 

فوتبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

وی ادامه داد: این بازیکن در جلسه کمیته انضباطی نه می توانست فارسی صحبت کند، نه اطلاعات دقیق می داد و نه توانایی نوشتن داشت‌. این بازیکن متولد ۸۶ مدعی است در کلاس پنجم تحصیل می کند در شرایطی که فرد ۱۳-۱۴ ساله اکنون باید در کلاس نهم درس بخواند.  وی حتی یک برگه مدارک در مدرسه هیدخ ندارد و نمی‌دانم چگونه برایش  گواهی صادر کرده اند.

 

طبق اظهارات مدیر اجرایی باشگاه پارسیان باشگاه پرسپولیس در زمینه اخذ مدرک گواهی اشتغال به تحصیل آزادی مرتکب تخلفی بزرگ شده و همین موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل محکومیت بازیکن و 3 بر صفر شدن نتیجه دیدار دو تیم بوده است.

 

پس از این رای باشگاه پرسپولیس اعتراض خود را در کمیته استیناف هیات فوتبال تهران مطرح کرده و باید دید در نهایت آیا این تخلف قطعی خواهد شد یا اینکه مسئولان این باشگاه با ارائه مدارک جدید حکم تبرئه این بازیکن را دریافت می‌کنند. 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------