رقیب جدید مجیدی روی نیمکت الهلال را بشناسید/ ژاردیم برنده دوئل با گواردیولا و کاشف ام باپه+عکس



 تیم فوتبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
سرمربی جدید الهلال عربستان با کارنامه درخشان به ریاض آمده تا با استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رقابت کند. 

به گزارش فارس، تیم فوتبال الهلال عربستان رقیب استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 امروز(چهارشنبه) از سرمربی جدیدش رونمایی کرد.

 

* آغاز مربیگری در لیگ دسته اول و قهرمانی در سوپر لیگ یونان 

لئوناردو ژاردیم سرمربی پرتغالی کار مربیگری را از کشورش در 35 سالگی آغاز کرد. او موفق شد در سال 2010 تیم بیرامار را به لیگ برتر پرتغال برساند. بعد از این دستاورد بزرگ، ژاردیم هدایت تیم مشهور براگا را برعهده گرفت. او بعد از آن تصمیم گرفت تا به خارج از لیگ کشورش برود و راهی سوپر لیگ یونان شد و هدایت المپیاکوس پرافتخارترین تیم این کشور را برعهده گرفت.

 

دوران حضور این مربی ماجراجویی در یونان طولانی نبود و بعد از یک سال طلایی و کسب قهرمانی در سوپر لیگ یونان و جام حذفی، دوباره به لیگ پرتغال برگشت و کارش را با تیم مطرح اسپورتینگ آغاز کرد. بعد یک دوره مربیگری در کشورش و یونان در نهایت در سال 2014 تصمیم گرفت تا راهی لوشامپیونه شود و هدایت تیم موناکو را برعهده گرفت.

 

 * دوران طلایی ژاردیم با موناکو 

دوران طلایی ژاردیم سرمربی جدید تیم رقیب استقلال را می توان در موناکو خلاصه کرد. او برخلاف تجربه های مربیگری سابقش که بیش از 2 سال در یک تیم نمانده بود، در تیم فرانسوی برای 4 سال ماندگار شد. این مربی جوان و توانمند با استفاده از مدرسه فوتبال پرتغال موفق شد یک تیم قدرتمند در لوشامپیونه بسازد تا با پاری سن ژرمن قدرتمند رقابت کند.

 

 تیم فوتبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

ژاردیم در فصل 2016-2017 لیگ فرانسه موفق شد با کنار زدن پاری سن ژرمن، موناکو را قهرمان لیگ کند. این مربی توانمند پرتغالی در همین فصل موفق شد موناکو را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برساند و به نوعی شگفتی ساز باشد. موناکو با هدایت ژاردیم برای رسیدن به نیمه نهایی، در مراحل حذفی تیم های قدرتمند منچسترسیتی و دورتموند را کنار زده بود. ژاردیم در یک چهارم نهایی مچ پپ گواردیولا را خواباند ولی در نیمه نهایی مقابل یوونتوس آلگری 4 بر یک مغلوب شد.

 

* کاشف بهترین استعداد فوتبالی یک دهه گذشته فوتبال فرانسه 

از دیگر دستاوردهای بزرگ ژاردیم می توان کشف کیلیان ام باپه پدیده فرانسه نام برد. وی در سال 2016 به این پدیده نوظهور اعتماد کرد و در تمام بازی ها به عنوان مهره اصلی تیم بازی داد تا بتواند توانایی هایش را نشان دهد. می توان ژاردیم را کاشف ام باپه نامید که این روزها جزو 5 بازیکن برتر جهان به شمار می آید.

 

 تیم فوتبال ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

سرمربی پرتغالی بعد از جدایی از موناکو، در سال 2018 به ریاض آمد تا با النصر رقیب سنتی الهلال قرارداد امضا کند ولی در نهایت در مسائل مالی به توافق نرسید و ریاض را ترک کرد. اکنون این مربی فرانسوی بعد از گذشت 3 سال، دوباره به ریاض آمده ولی این بار با الهلال به توافق رسید و قرارداد امضا کرد تا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل شاگردان مجیدی قرار بگیرد.

 

* افتخارات لئوناردو ژاردیم در دوران مربیگری به شرح زیر است:

 

- قهرمانی در لیگ دسته اول پرتغال به همراه تیم پیرا مار در فصل 2009-2010

 

- قهرمانی در سوپر لیگ یونان به همراه المپیاکوس در فصل 2012-2013 همچنین قهرمانی در جام حذفی یونان

 

- قهرمانی در لوشامپیونه با موناکو در فصل 2016-2017/کسب جایزه بهترین مربی سال 2017 لیگ فرانسه

 

- کسب جایزه بهترین مربی سال 2018 پرتغال

 

اکنون ژاردیم بعد از نزدیک به 3 سال دوری از دنیای مربیگری با الهلال عربستان قرارداد امضا کرده و می خواهد شانس خود را با ایم تیم سعودی برای درخشش دوباره در مستطیل سبز امتحان کند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------