المپیک توکیو و یک پناهجوی ایرانی دیگر/ ملایی به نیمه نهایی المپیک صعود کرد



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
سعید ملایی جودوکای سابق ایران که عضویت مغولستان را دارد به نیمه نهایی المپیک صعود کرد.

به گزارش فرارو؛ بازی‌های وزن منهای ۸۱ کیلوگرم جودو از بامداد به وقت ایران شروع شده و سعید ملایی، جودوکای سابق ایران به مصاف رقبایش رفته است. ایران که به واسطه صحبت‌های همین سعید ملایی از حضور در رقابت‌های بین المللی محروم شده در این بازی‌ها نماینده‌ای ندارد.

 

به گزارش فرارو، سعید ملایی، اما بعد از مهاجرت از ایران به آلمان مهاجرت کرد و سپس به عضویت کشور مغولستان درآمد. او در بازی‌های المپیک موفق شد با عبور از سد سه جودوکا به نیمه نهایی برسد و حالا فقط به یک برد دیگر نیاز دارد تا مدال المپیکش قطعی شود.

 

ملایی که در اعتراض به سیاست‌های ایران مبنی بر مسابقه ندادن با ورزشکاران اسرائیلی پناهنده شده است، باید در این مرحله به مصاف رقیبی برود که ساگی موکی، ورزشکار مطرح اسرائیلی را در همان یک شانزدهم نهایی شکست داده است! بورچاشویلی اتریشی در نیمه نهایی رقیب سعید ملایی است. اگر سعید از سد این رقیب عبور کند آن وقت به فینال می‌رسد و رقیب اسرائیلی اش که به خاطر همگروهی با او از ایران مهاجرت کرد از جدول حذف می‌شود، ولی اگر ملایی به این رقیب ببازد، ساگی موکی به جدول شانس مجدد می‌رود و در صورت رسیدن به بازی رده بندی رقیب سعید ملایی می‌شود.

 

اگر ملایی برنده این بازی حساس با رقیب اتریشی شود، مدال نقره اش قطعی می‌شود و اولین مدال المپیکی اش را به دست می‌آورد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------