آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

AFC آب پاکی را روی دست فدراسیون ریخت | نامه نگران کننده در خصوص میزبانی ایران



 ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
در مسابقات مقدماتی جام جهانی که قرار است از شهریور ماه آغاز بشود، ورزشگاه آزادی کماکان فاقد کمک داور ویدیویی خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین در شرایطی که در یکی دو ماه گذشته و با آغاز به کار کارگروه وی ای آر، امیدواری‌ها بر این بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا ورزشگاه آزادی را به کمک داور ویدیویی تجهیز کند اما امروز نامه‌ای به فدراسیون فوتبال رسیده که ای اف سی از ارسال وسایل و تجهیزات مربوط به وی ای آر اعلام انصراف کرده است.

 

ورزش ۳ در این خصوص نوشت: ای اف سی دلایل مختلفی را برای این موضوع برشمرده که مهمترین مسئله موضوع تحریم و نکات مربوط به گمرک در فرودگاه مقصد است.

 

با این وصف در مسابقات مقدماتی جام جهانی که قرار است از شهریور ماه آغاز بشود، ورزشگاه آزادی کماکان فاقد کمک داور ویدیویی خواهد بود. البته در قوانین مسابقات مقدماتی جام جهانی الزام قطعی مبنی بر استفاده کشورهای میزبان از این تکنولوژی وجود ندارد اما استفاده از آن توصیه شده است.

 

کته اینجاست که ممکن است این مسئله، مقدمه‌ای بر سایر ممنوعیت‌ها در فاصله کمتر از یک ماه تا رقابت‌های جام جهانی باشد و حتی میزبانی ایران را به چالش بکشد. البته در این مورد هنوز بنا بر این است که ایران میزبان مسابقات خود خواهد بود.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد داشت به صورت موقت و تنها برای بازی‌های ملی ایران ورزشگاه آزادی را به کمک داور ویدیویی تجهیز کند و این امکانات در بازیهای ملی ایران در آزادی قرار می‌گرفت و سپس به کشور مبدا برمی‌گشت.

 

نکته اینکه بحث تجهیز ورزشگاه‌های ایران به VAR یک موضوع چهار ساله و قدیمی است که به دلایل مختلف قدمی در مسیر آن برداشته نشده. اگر چه امکانات اجرایی آن از طریق یک شرکت ایرانی به عنوان خریدار تکنولوژی از شرکت های مورد تایید فیفا کاملا فراهم بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------