نورشرق: دستورالعمل جذب بازیکن خارجی بدون تبعیض اجرا می‌شود/ هیچ باشگاهی ضمانت‌نامه بانکی نداده است



 نورشرق,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: دستورالعمل جذب بازیکن خارجی برای تمام باشگاه‌ها و بدون تبعیض اجرا می‌شود. 

به گزارش فارس، جمشید نورشرق درباره اینکه کدام باشگاه‌های لیگ برتری می‌توانند با توجه به دستورالعمل جدید سازمان لیگ بازیکن خارجی جذب کنند، اظهار داشت: دستورالعمل ابلاغی سازمان لیگ کاملا مشخص است و بدون هر گونه ابهام نسبت به تمام باشگاه‌ها اجرا می‌شود. صرف نظر از معیارهای فنی بازیکن مورد درخواست که در این دستورالعمل به تفصیل بیان شده، باشگاهی می‌تواند بازیکن خارجی را به استخدام درآورد که پرونده منجر به صدور رأی در مرجع بین‌المللی نداشته باشد.

 

وی افزود: اگر باشگاهی چنین پرونده‌ای داشته باشد، تا زمانی که مختومه شدن آن پرونده به تأیید کمیته وضعیت بازیکنان و دپارتمان بین ‌الملل فدراسیون نرسد، امکان جذب بازیکن خارجی نخواهد داشت. شرط دوم این است باشگاه برای ایجاد اطمینان از تعهدات مالی اش باید به نسبت مبلغ قراردادی که با بازیکن خارجی می‌بندد، ضمانتنامه بانکی در اختیار سازمان لیگ قرار بدهد.

 

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در حقیقت این ضمانت‌نامه یک عکس العمل نسبت به رفتار مشکل‌آفرینی است که در سالهای اخیر در فوتبال کشور ما وجود داشته و طبق آن با مسائل مختلفی در زمینه جذب بازیکن خارجی مثل بی‌کیفیت بودن بازیکن و بدون تناسب بودن خدمت ارائه شده از وی به باشگاه بودیم. از طرفی باشگاه‌ها بدون توجه به مدت قرارداد ناگهان با تغییر مدیریت خود تصمیم گرفتند قرارداد را فسخ کنند و این موضوع تبعات سنگینی به وجود می‌آورد. از طرفی به دلیل بحث تحریم‌های اقتصادی اجرای تعهدات ارزی برای بخش‌های مختلف کشور نه فقط فوتبال دچار مشکل شده است. 

 

نورشرق در خصوص اینکه در بین 16 تیم لیگ برتر چند تیم می‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند پاسخ داد: ترجیح می‌دهم به این دلیل که در فصل نقل و انتقالات هستیم اسمی نبرم. اما تمام باشگاههایی که بدهی منجر به صدور رأی دارند حتی در صورت اینکه پرونده‌شان در دادگاه بین‌المللی ورزشی مطرح باشد تا زمانی که آن پرونده تعیین تکلیف نهایی نشده، مختومه بودن آن به تأیید مرجع مورد نظر نرسد و ضمانتنامه بانکی هم ارائه نکنند، از جذب بازیکن و مربی خارجی ممنوع هستند.

 

وی تصریح کرد: درباره باشگاه‌های بدهکاری که اکنون در رسانه‌ها نامشان به عنوان متقاضی جذب بازیکن یا مربی خارجی مطرح است، اگر بخواهیم حرکت مدیران‌شان را حمل بر صحت کنیم باید بگوییم شاید آنها امکان حل و فصل پرونده‌ها را در آینده نزدیک در خود می‌بینند که به شکل موازی با بازیکن یا مربی خارجی مذاکره می‌کنند.

 

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس می‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند گفت: درباره قاعده صحبت کردم. فقط یکبار این موضوع را تأکید کنم شرط ارائه ضمانتنامه بانکی به اندازه حل و فصل پرونده‌های منجر به صدور رأی اهمیت دارد. 

 

وی درباره اینکه آیا باشگاهی تاکنون این ضمانت نامه بانکی را ارائه کرده است، گفت: خیر.

 

نورشرق درباره اینکه آیا قرار نیست مانند سالهای قبل با برخی فشارها این قوانین نادیده گرفته شود، پاسخ داد: کمیته وضعیت در حد خودش صحبت می‌کند. سیاستگذار و تصمیم‌گیر موضوع هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستند اما مطمئن باشید تصمیم گرفته بدون تبعیض به شکل کامل نسبت به تمام باشگاه‌ها اجرا خواهد شد. جامعه فوتبال کشور هم جز این انتظار ندارد که اگر تصمیمی اتخاذ می‌شود به شکل کامل اجرا شود. اگر قرار باشد نسبت به باشگاهی انعطاف قائل شده و  برای دیگری بخواهیم قانون را اعمال کنیم، آن تصمیم به شکل کامل از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

 

نورشرق در ادامه گفت‌وگو با برنامه ورزشی رادیو تهران تصریح کرد: قاعده مدیریت این است که یک قانون را برای همه باشگاه‌ها اعمال کنیم در غیر این صورت اگر کار به شکلی باشد که برای بخشی ایجاد نارضایتی و برای دیگری ایجاد خشنودی شود، کار خوبی نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------