آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شکست سنگین الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را واگذار کرد و رکورد شکست ناپذیری اش شکسته شد! به گزارش دیلی فوتبال؛ تیم های…

نگاه غلطی که استقلال را رنج می‌دهد | پنج میخ و یک استوک و شکست آبی‌ها در آسیا



  استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
با شروع مسابقه و گزارش بازی استقلال و الهلال و تکیه گزارشگر به تفاوت دستمزدها و ارقام دو تیم سناریوی بعد از شکست کاملا قابل تصور بود. 

به گزارش ورزش سه،از هر جهت به بازی استقلال و الهلال نگاه کنیم به ردی از خودزنی می‌رسیم. در واقع الهلال استقلال را نبرد بلکه این استقلال بود که به الهلال باخت.

 

جدال استقلال و الهلال اگرچه با باختی که از قبل بسیاری از استقلالی‌ها به استقبال آن رفتند پایان یافت اما جریان بازی نشان داد که آبی‌ها زمان زیادی از بازی را به خاطر نداشتن جسارت و آمادگی روانی لازم برای رویارویی با الهلال از دست دادند.

 

استقلال مشخصا با اتفاقاتی که در جریان نقل و انتقالات این فصل افتاد بازنده پا به زمین گذاشت و در نهایت بازی را به یکی دو بازیکن این تیم باخت نه همه تیم الهلال.ساختن غول از الهلال باعث شد تا بازیکنان معمولی و بومی این تیم که چه بسا ضعیف‌تر از همین بازیکنان استقلال بودند، کم اشتباه ظاهر شوند و در مقابل بازیکنان استقلال که سابقه دعوت شدن به تیم ملی را دارند ، بودند که با اشتباه خود برد را به الهلال هدیه دادند.مشکلات مدیریتی استقلال در سال‌های اخیر عیان‌تر از آن بوده که بتوان آن را کتمان کرد. اما گلایه از این مشکلات در نهایت چه نتیجه‌ای به بار آورده؟ عیان‌ترین نتیجه آن همین ترس و عدم اعتماد به نفس بازیکنانی بود که دیشب بازی را بیشتر از نظر روانی به الهلال واگذار کردند تا فنی.

 

  استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

جالب اینکه در کارشناسی شتابزده پایان مسابقه هم باز صحبت از بازیکنانی مثل قایدی و ریگی و اسماعیلی و ... بود که با وجود ارزشی که دارند موفقیت راضی‌کننده‌ای با استقلال به‌دست نیاورده‌اند که بخواهیم جدایی شان را عامل اصلی باخت در مسابقه‌ای بدانیم که با کمی خوش شانسی تیم ارزانتر می‌توانست برنده‌اش باشد.

 

وقتی گلایه‌ها دائمی شود و تبدیل به مهمترین دلیل برای نتیجه نگرفتن، ناخودآگاه هوادار و مربی و بازیکن استقلال خودزنی می‌کند بی‌آنکه خود متوجه آن باشد. وقتی مسئول اول تاکتیکی تیم چندبار عدم رضایت خود از کیفیت نقل و انتقالات را اعلام می‌کند حواسش نیست که اعتماد به نفس را از روان همین بازیکنانی که دارد می‌گیرد.

 

اگر امروز بازیکن و مربی استقلال همپای مدیران این باشگاه بابت باخت به الهلال بی‌رحمانه نقد نشوند، دوباره همین آش است و همین کاسه. اگر از بازیکن نخواهید که به اندازه چند میلیارد پولی که می‌گیرد تلاش کند و از مربی نخواهید که پای انتخاب‌هایش بایستد و بابت تصمیمات تاکتیکی‌اش توضیح دهد، آن جسارت، انگیزه و حتی فشار روانی که برای قهرمانی لازم است در روح و ساق بازیکن تزریق نمی‌شود.

 

  استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

استقلال در بازی دیشب نشان داد که با کمی درایت تاکتیکی بیشتر و از آن مهم‌تر با کمی تمرکز ذهنی و جسارت بیشتر راحت الهلال را می‌توانست حذف کند. اما نام دو ستاره خارجی آن قدر در نزد آبی‌ها بزرگ جلوه داده شد که فراموش کردند بازیکن عربستانی الهلال هم در زمین است و می‌شود به اشتباه وادارش کرد. اما همه‌ی آن گلایه‌ها و بودن بهانه‌ای چون مدیریت کار خودش را درست جایی کرد که نباید! جایی که این ناخودآگاه بازیکن استقلال بود که موجب باخت به الهلال شد. ناخودآگاهی که در چند هفته اخیر پر شده بود از بهانه برای عدم موفقیت!

 

استقلال برای پیدا کردن شخصیت قهرمانی نیاز به بازپروری روحی دارد. نیاز به احیای اعتماد به نفس. وقتی دائم از این گفته شود که بازیکنان مناسب جذب نشده‌اند،‌ در واقع روح جنگندگی بازیکن را از او می‌گیری. داری اعتماد به نفس همین هایی که داری را له می‌کنی. 

  

آنچه مهم است اینکه باید بهانه را از کادر فنی و بازیکن گرفت. وگرنه مدیریت هست و هنوز هم کارایی مناسب ندارد. می‌توان همه چیز را به گردن آنها انداخت و دوباره بازیکن چند میلیاردی را معمولی خطاب کرد و سقف آرزوهای‌شان را کوتاه!

  استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

پنج میخ و یک استوک و شکست آبی‌ها در آسیا

در مصاف استقلال – الهلال همه چیز برای آبی ها خوب پیش می رفت و با توجه به موقعیت های ایجاد شده تا پیش از گل گومیس انتظار می رفت استقلال برنده میدان باشد اما ...

 

به گزارش  ورزش سه ، اما یک اتفاق همه چیز را خراب کرد. پاس توی عمق بازیکن الهلال برای گومیس به راحتی می توانست توسط محمد رضا مرادمند دفاع شود اما او در لحظه آخر سر خورد تا توپ به بهترین شکل ممکن برای گومیس جفت و جور شود و این بازیکن با یک ضربه فنی و راحت سید حسین حسینی را که برای تصاجب توپ جلو آمد بود مغلوب کند و در نهایت گل نخست تیم الهلال را به ثمر برساند. این گل آب سردی بود بر پیکره تیم استقلال و حتی آبی ها را از جبران نتیجه بازی نا امید کرد. به این خاطر که آبی ها پیش از این گل تیم برتر میدان بودند و به مراتب بهتر از پر افتخارترین تیم باشگاهی آسیا موقعیت ایجاد کردند اما این الهلال بود که به گل رسید و در ادامه به بازی حرفه ای خود ادامه داد و یک گل دیگر به ثمر رساند و بعد از گل دوم با ایجاد تجمع در منقطه یک سوم دفاعی به خوبی بازی را اداره و از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به سلامت عبور کرد. 

 

نکته جالب اینکه گزارشگر بازی به سر بودن زمین به خاطر آب دادن به آن پیش از شروع بازی و هم چنین در بین دو نیمه اشاره کرد در حالی که این در فوتبال حرفه ای مرسوم است. حتی در مسابقات بین المللی دیگر هم این کار را انجام می دهند. این کار در استادیوم آزادی پیش از بازی های تیم ملی هم انجام می شود. حتی در جام جهانی. پیش از شروع بازی کمی به زمین آب می دهند تا زمین بازی نرم و توپ با سرعت بیشتری به گردش در بیاید. این حتی توصیه کادر پزشکی فیفا نیز هست چرا که بر این عقیده اند بازی در زمین خشک به زانو و کمر بازیکن فشار می آورد و ممکن است موجب مصدومیت بازیکنان شود. در چنین زمین هایی بازیکنان کفش میکس می پوشند. تا پیش ازاین دو نوع کفش فوتبال داشتیم.

 

 کفشی که مخصوص بازی در زمین های خشک بود و کفشی که به درد بازی در زمین های خیس و بارانی می خورد. اما اکنون کفش میکس طراحی شده که حاصل تلفیق این دو نوع کفش است . با استوک های مخصوص که مانع می شود در زمین های خشک که پیش از شروع بازی و بین دو نیمه به آن آب می دهند بازیکن سر بخورد. تشخیص اینکه بازی با کدام کفش راحت تر است با بازیکن است و بازیکن هنگام گرم کردن متوجه می شود با کفش 13 استوک بپوشد یا کفش میکس. کفش میکس میخ های کمتری دارد و موجب چسبندگی پای بازیکن به زمین می شود و کمتر بازیکن در زمین های خیس سر می خورد. ظاهرا هنگام گرم کردن به محمد حسین مرادمند گفته بودند کفش میکس بپوشد که این کار را نکرد و نتیجه آن شد که در دقیقه 39 بازی به دلیل سر خوردن نتوانست پاس منجر به گل از سوی گومیس را قطع کند. البته او در نیمه دوم به این توصیه گوش و کفشش را عوض کرد اما دیگر کار از کار گذشته بود؛ نوشدارو بعد از مرگ سهراب. 

 

  استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

درحالیکه به نظر توپ در کنترل مرادمند بود او روی زمین لیز خورد تا موقعیت را به گومیس بدهد 

 

  استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

گومیس اینچنین مطمئن و سریع دروازه حسینی را با یک چیپ گشود 

 

  استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

مرادمند بین دو نیمه استوکهایش را عوض کرد تا دوباره آن اتفاق برایش رخ ندهد

نکته جالب اینکه در برخی از بازی های لیگ برتر همانند بازی هایی که در استادیوم آزادی برگزار می شود یا بازی هایی که در استادیوم نقش جهان پیش از شروع بازی و بین دو نیمه به زمین آب می دهند و معمولا بازیکنان در این زمین ها با کفش میکس بازی می کنند. در اروپا هم این چنین است و کمتر بازیکنی است که دیگر با کفش 13 استوک بازی کند. به هر صورت در فوتبال گاهی عدم توجه از سوی یک بازیکن به جزییات ممکن است منجر به شکست تیمی شود و این اتفاق به ظاهر ساده در بازی شب گذشته زمینه ساز پیروزی الهلال شد. در مسابقه ای که پیش از گل گومیس استقلال تیم برتر میدان بود و این تصور را به وجود آورد که برنده از میدان خارج خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------