آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس | بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد

باشگاه پرسپولیس قصد دارد قرارداد اوسمار ویرا را برای فصل آینده تمدید کند که این موضوع با چراغ سبز این مربی برزیلی مواجه شده…

فصل انتقال گلزن‌ها



ستاره‌های فوتبال ایران ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
باتوجه به روندی که ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی دارند، صعود به این مسابقات چندان دور از دسترس نیست و از همین حالا ستاره‌های فوتبال ایران برنامه‌ریزی برای حضور در این تورنمنت مهم را آغاز کرده‌اند. 

 با نزدیک شدن به زمان برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر، برخی لژیونرهای فوتبال ایران به‌دنبال تغییر تیم‌های خود خواهند بود تا شرایط بهتری برای حضور احتمالی در این مسابقات داشته باشند.

 

باتوجه به روندی که ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی دارند، صعود به این مسابقات چندان دور از دسترس نیست و از همین حالا ستاره‌های فوتبال ایران برنامه‌ریزی برای حضور در این تورنمنت مهم را آغاز کرده‌اند. دو پنجره نقل‌وانتقالاتی پیش‌رو تا پیش از جام‌جهانی فرصت خوبی است تا بازیکنان مدعی حضور در فهرست نهایی تیم ایران بتوانند با انتخاب یک باشگاه بهتر شانس بیشتری برای رسیدن به ترکیب تیم ملی پیدا کنند. البته برخی از ستاره‌های تیم ملی نظیر سردار آزمون و مهدی طارمی هم می‌توانند با حضور در باشگاهی معتبرتر، در آستانه جام‌جهانی تجربه بهتری پیدا کرده و با شرایط مساعدتری برای بازی در ترکیب تیم ملی آماده شوند.

 

 آزمون در سریA؟

ترافیک بازیکن در خط حمله تیم ملی ایران سبب شده تا رقابت شدیدی در این منطقه از زمین بین بازیکنان شکل بگیرد و حضور در تیم ملی برای مهاجمان آماده این روزهای فوتبال ایران که تعدادشان کم هم نیست به کار دشواری بدل شود. اگرچه در شرایط عادی بدون شک باید منتظر حضور زوج آزمون-طارمی در خط حمله ایران باشیم، اما درصورت غیبت احتمالی آنها و البته حضور روی نیمکت تیم ملی نیز مدعیان رسیدن به فهرست نهایی کم نیستند.

 

خود آزمون یکی از نفراتی است که در این سال‌ها بحث جدایی‌اش از لیگ روسیه بارها مطرح شده، اما هربار درنهایت به حضور در این رقابت‌ها ادامه داده است. حالا اما باتوجه به اینکه قرارداد او در انتهای فصل به پایان می‌رسد، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره مقصد احتمالی او در پایان فصل مطرح شده است. حتی این احتمال وجود دارد که این مهاجم 26 ساله در زمستان زنیت را ترک کند تا از این انتقال پولی هم به این باشگاه روسی برسد.

 

او درحال حاضر مشتریان خوبی دارد و به احتمال زیاد راهی یکی از 5 لیگ معتبر اروپایی خواهد شد که این جابه‌جایی بی‌شک به سود تیم ملی نیز خواهد بود. سایت «KP» روسیه در گزارشی از نقل‌وانتقالات احتمالی لیگ این کشور می‌نویسد: «این احتمال وجود دارد که سردار آزمون در زمستان راهی آتالانتا شود. شایعات زیادی در این زمینه وجود دارد، درست همانند سال‌های اخیر که او همواره به تیم‌های مختلف اروپایی لینک می‌شد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد این‌بار ماجرا جدی‌تر باشد و گفته می‌شود این تیم شهر برگامو برای خرید او دست به‌کار خواهد شد. باتوجه به اینکه قرارداد آزمون در تابستان به پایان می‌رسد و فعلا خبری از تلاش برای تمدید آن نیست، احتمالا باید منتظر انتقال قریب‌الوقوع او به یک تیم معتبر اروپایی باشیم.

 

گفته می‌شود خود این بازیکن نیز برای انجام این کار بی‌میل نیست و ترجیح می‌دهد از فوتبال روسیه جدا شود. ازطرفی به‌تازگی نشریه اکیپ فرانسه هم از تمایل لیون برای به‌خدمت گرفتن او خبر داد. با این‌حال ظاهرا احتمال حضورش در آتالانتا جدی‌تر است و حتی اخباری مبنی‌بر حضور نمایندگان این باشگاه ایتالیایی در سن‌پترزبورگ برای تماشای عملکرد آزمون منتشر شده بود. البته شرایط این انتقال به عوامل بسیار بستگی دارد و هنوز هیچ‌چیز قطعی نشده است. نکته دیگری که در این میان وجود دارد این است که قرارداد آرتم زیوبا، دیگر مهاجم زنیت نیز تا پایان فصل اعتبار دارد و زوج آزمون هم ممکن است در فصل آینده در این باشگاه حضور نداشته باشد. درباره او هم گفته می‌شود شاید در زمستان به باشگاه دیگری فروخته شود، اما نکته مهم این است که زیوبا براساس بندی که در قراردادش وجود دارد، اگر در 70 درصد بازی‌های تیمش در این فصل به میدان برود، خودکار برای سال آینده این قرارداد تمدید می‌شود. او فعلا در 60 درصد مسابقات به میدان رفته و در این شرایط آینده او کاملا دست باشگاه خواهد بود.»

 

 طارمی همچنان در رادار میلان

مهدی طارمی دیگر مهاجم تیم ایران است که با حضور در پورتو توانست به‌سرعت نامش را در فوتبال اروپا مطرح کند و حالا به یکی از ستاره‌های لیگ پرتغال بدل شده است. او هم پس از اینکه با لباس پورتو درخشش قابل‌توجهی داشت، حالا در رادار تیم‌های مختلف قرار گرفته و شاید در پایان فصل شاهد انتقال او به باشگاهی معتبرتر باشیم. در تابستان از تیم‌هایی چون رم، موناکو و مارسی به‌عنوان مشتریان او نام برده می‌شد، اما به‌تازگی رسانه‌های پرتغالی از تلاش میلان برای به‌خدمت گرفتن او خبر می‌دهند و حضور او در سری A و بازی درکنار ستاره‌های خط حمله میلان ازجمله زلاتان ابراهیموویچ و اولیویه ژیرو می‌تواند تجربه‌ای ارزشمند برای این بازیکن گلزن ایرانی باشد.

 

 آینده نامشخص کریم و اللهیار

کریم انصاری‌فرد هم پس از حضور دوباره در لیگ یونان نمایش خوبی در این رقابت‌ها داشته و توانسته نظر مثبت هواداران آاک را جلب کند. قرارداد او هم در انتهای این فصل به پایان می‌رسد و هنوز مشخص نیست آیا این باشگاه تصمیمی برای تمدید آن دارد یا نه. سایت «اسپورت 24» یونان درباره شرایط این باشگاه و نقل‌وانتقالات احتمالی در زمستان و تابستان آینده نوشته است: «آاک آتن تا اینجای فصل نشان داده که برای ادامه مسابقات نیاز به تقویت دارد و مدیران باشگاه باید برای خرید بازیکنان جدید در ژانویه اقدام کنند. البته تیم در برخی پست‌ها شرایط خوبی دارد و نیاز به اضافه کردن نفرات جدید نیست. مثلا در خط حمله با حضور نفراتی چون کریم انصاری‌فرد و سرجیو آرائوخو نیاز به مهاجم جدید حس نمی‌شود.

 

البته در پایان فصل باید دید شرایط مهاجم ایرانی تیم چگونه خواهد بود. قرارداد انصاری‌فرد در تابستان به پایان می‌رسد، اما هنوز تلاش برای تمدید آن صورت نگرفته و مشخص نیست آیا باشگاه تمایلی به حفظ او دارد یا نه. البته باتوجه به عملکرد خوب این بازیکن احتمال حفظ او وجود دارد.» در چنین شرایطی ماندن در آاک می‌تواند گزینه بهتری برای او باشد؛ چراکه باتوجه به سن‌وسالش بعید است بتواند باشگاه بهتری برای ادامه فوتبالش پیدا کند و درصورت ترک این تیم شاید دوباره به لیگ‌های حاشیه خلیج‌فارس برگردد.

 

اللهیار صیادمنش، دیگر مهاجم تیم ملی ایران است که این‌روزها به‌شدت موردتوجه باشگاه‌های اروپایی قرار دارد و به‌نظر می‌رسد به‌زودی باید شاهد انتقالش به یکی از باشگاه‌های خوب اروپایی باشیم. درخشش او در ترکیب زوریا لوهانسک باعث شد تیم‌های مختلف برای به‌خدمت گرفتن این ستاره جوان و آینده‌دار به صف شوند. فنرباغچه نیز که مالکیت او را دارد، ظاهرا ترجیح می‌دهد به‌جای استفاده از او با فروشش پولی از این راه به‌دست آورد. از شاختار دونتسک اوکراین و اندرلخت بلژیک به‌عنوان مهم‌ترین مشتریان او نام برده می‌شود، اما هنوز مشخص نیست درنهایت کدام تیم در این میان می‌تواند خواسته‌های او و فنرباغچه را برآورده کرده و این ملی‌پوش جوان را به خدمت بگیرد.

 

قرارداد قرضی صیادمنش با زوریا تا ژانویه اعتبار دارد و پس از آن باید دوباره به فنرباغچه برگردد. با این‌حال این احتمال وجود دارد که تیم ترکیه‌ای با درخواست زوریا برای تمدید این قرارداد تا انتهای فصل موافقت کند تا در آن زمان در شرایط بهتری پیشنهادات را بررسی کند. رسانه‌های ترکیه‌ای می‌گویند آیندهوون، تورینو، مون‌پلیه و بوردو شرایط او را زیر نظر دارند و شاید برای به‌خدمت گرفتنش متقاعد شوند. حضور در هریک از این باشگاه‌ها می‌تواند شرایط او را به‌مراتب از زوریا بهتر کند و در آستانه جام‌جهانی شانس بیشتری برای قرارگرفتن در فهرست نهایی تیم ملی داشته باشد.

 

 کاوه به‌دنبال احیا شدن

دیگر مهاجم تیم ملی که شاید در تابستان راهی باشگاه دیگری شود، کاوه رضایی است که در تیم جدیدش در لیگ بلژیک شرایط خوبی ندارد و به‌نظر نمی‌رسد در ابتدای این فصل انتخاب مناسبی کرده باشد. رضایی در اود هورلی که هم‌اکنون در رده دوازدهم جدول قرار دارد، تنها در نیمی از بازی‌ها به میدان رفته و البته در این 6 مسابقه 310 دقیقه در میدان حضور داشته است. حاصل این حضور تنها یک پاس گل بوده و با ادامه این روند بعید است فصل بعد هم در این باشگاه بماند.

 

فرهیختگان 

سیامک خاجی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------