دلیل مهم نیمکت‌نشینی بازیکن مورد علاقه یحیی /پهلوان به تیم کویتی «بله» گفته بود



 پرسپولیس,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

احسان پهلوان هافبک تکنیکی و بجنوردی پرسپولیس که در ذوب‌آهن و تراکتور زیر نظر یحیی گل‌محمدی کار کرده بود در تابستان 1399 سرخپوش شد تا برای سومین بار شاگرد گل‌محمدی شود.

 

پهلوان از همان بازی آسیایی اول مقابل التعاون در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت و فیکس ماند. هر چند او به خاطر اخراج در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل النصر، فینال آسیا را از دست داد و دست یحیی را بیشتر در پوست گردو گذاشت اما در لیگ برتر بیستم یک مهره اصلی در تیم یحیی به حساب می‌آمد.

 

پهلوان در لیگ بیستم یک آمار جالب دارد چرا که در هر 30 بازی فصل حضور داشت. او در 17 تا از این 30 مسابقه هم به‌صورت کامل در میدان بود و در مجموع 2217 دقیقه در این فصل بازی کرد که یک گل زد و یک پاس گل هم داد. پهلوان فصل گذشته را به‌عنوان هفتمین بازیکن پرسپولیس از حیث دقایق حضور در میدان تمام کرد آن هم در حالی که چون در فینال آسیا محروم بود یحیی او را در بازی‌های قبل از فینال میدان نمی‌داد تا ترکیب فینال را تست کند.

 اما لیگ بیست و یکم برای او هرگز شبیه فصل قبل نشد. پهلوان که در بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2021 در گوا هند هم جزو بازیکنان اصلی یحیی به حساب می‌آمد در بازی یک هشتم نهایی مقابل استقلال تاجیکستان هرگز به میدان نرفت و در ریاض از شروع نیمه دوم به کار گرفته شد که دردی را دوا نکرد.

 

پهلوان در بازی هفته اول مقابل فولاد در اهواز فیکس بود و دقیقه 65 بیرون رفت اما در بازی دوم مقابل نساجی نیمکت‌نشین شد و دقیقه 89 به میدان رفت. در بازی هفته سوم در اراک او فیکس بود و مثل بقیه همبازیانش نمایش ضعیفی داشت تا دقیقه 69 تعویض شود. اینطور شد که او در مصاف با گل‌گهر دوباره کار را از روی نیمکت شروع کرد و دقیقه 65 به بازی رفت.

با وجود حضور یک خط در میان طی چهار هفته نخست او در بازی مس رفسنجان اصلاً بازی نکرد و دوباره در بازی با حضور تماشاگران مقابل صنعت نفت فیکس شد که بدشانسی آورد و مصدوم شد تا دقیقه 26 همان بازی از میدان بیرون برود. این مصدومیت باعث شد تا او بازی‌های مقابل نفت مسجد سلیمان، استقلال، هوادار و پیکان را از دست داد اما سه هفته بعد از مصدومیتش به تمرین گروهی برگشت، در بازی مقابل ویستاتوربین در جام حذفی فیکس شد و پاس گل هم داد.

 

پهلوان در بازی هفته یازدهم مقابل ذوب‌آهن از دقیقه 57 وارد میدان شد اما در سه دیدار متوالی مقابل سپاهان، تراکتور و پدیده اصلاً بازی نکرد. این بازی نکردن پهلوان حتی برای دقایقی کوتاه کمی عجیب بود بخصوص وقتی از علاقه یحیی به پهلوان خبر داشتیم و به نوعی او را به‌عنوان پسر گل‌محمدی می‌شناختیم. ماجرا از این قرار بود که در این مقطع یک تیم کویتی به پهلوان پیشنهاد خوبی داده و هافبک کناری پرسپولیس هم شرایط را پذیرفته و انتقالش قطعی شده بود. پهلوان در آن مقطع کادر فنی پرسپولیس و در رأس آن یحیی گل‌محمدی را در جریان انتقالش گذاشت و یحیی هم مخالفتی نکرد اما او را از ترکیب کلاً بیرون گذاشت.

 

در آستانه بازی هفته پانزدهم مقابل فجر اما پهلوان از منتفی شدن حضورش در فوتبال کویت گفت و با تغییر شرایط، او در دقیقه 66 آن مسابقه به میدان رفت و نمایش خوبی هم ارائه داد.

 

 این نمایش مثبت باعث شد او در فولاد شهر و بازی با تیم سابقش در جام حذفی فیکس شود و حتی با ارائه نمایش دلپذیر یک پاس گل هم بدهد. پهلوان در بازی اخیر مقابل فولاد هم فیکس بود و با اینکه دقیقه 66 تعویض شد تا تیم سازماندهی دفاعی بهتری پیدا کند اما به نظر می‌رسد دوباره به اندیشه‌های یحیی برگشته و می‌تواند به کار کادر فنی تیمش بیاید. 

 

ایران 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------