سرمربی تیم‌ملی آمریکا : حداقل برای ما بازی با ایران یک فوتبال زیباست و غیرسیاسی



 گرگ بلهارتر,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
گرگ بلهاتر در مورد سیاسی بودن رویارویی با ایران و تفاوت این بازی با بازی سال ۱۹۹۸ گفت: «جام جهانی همین ویژگی را منحصر به فرد می کند. در این جام با تیم هایی بازی خواهی کرد که در حالت عادی امکان رویارویی با آن ها را نخواهی داشت و همان طور که اشاره کردم ارادت ویژه ای به ایران و شایستگی که به دست آورده اند داریم. »

گرگ بلهارتر مربی تیم آمریکا در گفت و گو با خبرآنلاین از هم گروهی هایش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صحبت کرد.

 

او از این گفت که در گروه سختی هستند اما قرار است که به یک بازی غیر سیاسی و فوتبالی زیبا فکر کنند. 

 

او البته ابتدا از انگلیس سرگروه شروع کرد و گفت:«انگلیس چشمگیرترین تیم ملی در تمام جهان است. این تیم معروف ترین بازیکنان سراسر جهان را دارد و بنابراین بازی های فوق العاده ای خواهند داشت. با نگاهی به بازیکنان با استعداد این تیم میبینیم که ۹ بازیکن آنها در باشگاه های مطرح و بزرگی مثل بارسلونا، چلسی، منچستر سیتی و.... بازی می کنند. ما نیز بازیکنانی از باشگاه های بزرگ دنیا داریم که به این سبک بازی ها عادت دارند. به عنوان یک ملت این را ثابت کرده ایم و جام جهانی فرصت بسیار خوبی برای نمایش آن است. از نظر من بهترین روش نشان دادن دوستی انجام رقابتی سخت اما سالم در برابر یکدیگر است.»

 

او در مورد سیاسی بودن رویارویی با ایران و تفاوت این بازی با بازی سال ۱۹۹۸ گفت: «جام جهانی همین ویژگی را منحصر به فرد می کند. در این جام با تیم هایی بازی خواهی کرد که در حالت عادی امکان رویارویی با آن ها را نخواهی داشت و همان طور که اشاره کردم ارادت ویژه ای به ایران و شایستگی که به دست آورده اند داریم. »

 

او ادامه داد بازی سال ۲۰۲۲ برابر ایران یک بازی جدید با ویژگی هایی کاملا متفاوت از بازی قبلی است. او که بازی سال ۱۹۹۸ را از نزدیک ندیده در توصیف تفاوت های دو بازی پ سایه سیاست بر آن بازی و احتمالا روی این مسابقه می گوید:«این نسلی جدید از بازیکنان و مردم است. به نظر من هر دو تیم زحمات زیادی کشیده اند و به این رقابت فقط به عنوان یک بازی فوتبال نگاه می کنیم. فوتبال تنها چیزی هست که به آن اهمیت می دهیم و قرار است که ما مقابل رقیبی سر سخت بازی کنیم. فکر نمی کنم مسائل سیاسی موضوع چندان مهمی باشد البته از طرف دیگر ماجرا اطلاعی ندارم. تنها چیزی که می دانم این است که هر دو کشور جایگاهی متفاوتی نسبت به گذشته و سال ۱۹۹۸ دارند. بنابراین حداقل از این قضیه مطمئنم که تیم ما تمام تمرکزش روی فوتبال است. »

 

در همه سال‌های گذشته در رشته های گوناگون از جمله کشتی ، تقابل های جذابی میان ایران و آمریکا شکل گرفته . یا مثلا در والیبال رفت و آمدهای بسیاری بین دو کشور بوده که بازی ها به دور از سیاست میان ورزشکاران جریان داشته . آیا این بار فوتبال می تواند عاملی باشد بر برقراری دیپلماسی عمومی و کاهش تنش ها میان دو کشور؟ سرمربی آمریکا در این باره می گوید:«از نظر من فوتبال قابلیت این را دارد که خیلی چیزها را تغییر دهد. وقتی به این رویداد و حضور همگی مان در این مکان فکر می کنم همه ما از ۳۲ کشور اینجا هستیم و جشن می گیریم. این ویژگی فوتبال است. از نظر من این چیزی است که نه فقط برای ایران بلکه برای سایر کشورهای مربوطه نیز اتفاق می افتد.»

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------