حمله به کروش این بار توسط دستیار قلعه نویی



اخبار,اخبارورزشی,دستیار امیر قلعه نویی

محمود فکری دستیار امیر قلعه نویی در تیم استقلال معتقد است کارلوس کروش با دعوت کردن بازیکنان مصدوم این تیم باعث تضعیف استقلال شده است. او می گوید بازیکنان با انگیزه این تیم دعوت نمی شوند اما مصدوم ها...!

محمود فکری جدیدترین دستیار امیر قلعه نویی است که لب به اعتراض گشوده. او که سابقه بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی و سال ها کاپیتانی استقلال را در کارنامه دارد ، می گوید کارلوس کروش گاهی رفتارهایش طوری است که به این تیم لطمه می زند.او به نوعی بازیکنان استقلال را دعوت می کند که انگیزه گروهی کم می شود و گروهی هم بی دلیل در اردو هستند.

فکری و گروه فنی استقلال این روزها از این شاکی هستند که چرا کارلوس کروش احسان حاج صفی را از اتریش به تهران برگردانده اما بازیکنی مثل خسرو حیدری به رغم آسیب دیدگی در اردو مانده است. فکری در این باره می گوید:« کجای دنیا بازیکن مصدوم به تیم ملی دعوت می شود؟خسرو حیدری در بازی دوستانه با صبای قم مصدوم شد ولی به تیم ملی دعوت شد . حالا می گوییم در ابتدا کادرفنی نمی دانستند او مصدوم است اما وقتی به اتریش رسیدند و تستش کردند ، می توانستند او را هم مثل حاج صفی به تهران برگردانند. این منطقی نیست که بازیکن را 10 روز از تیمش محروم می کنند. او اگر تهران مانده بود حتی اگر به بازی فولاد نمی رسید ما اطمینان داشتیم که به بازی های بعدی مان می رسد.»

او خیلی جدی بر حرفهایش تاکید دارد درحالی که این تصمیمی است که خود خسرو گرفته بوده . با این وجود فکری می گوید:«این حق باشگاه است که بازیکنش را در اختیار داشته باشد. بار اول هم نبود که این اتفاقات می افتاد. در نیم فصل اول هم هاشم بیک زاده مصدوم بود و در بازی با تراکتورسازی به او بازی ندادیم ولی به تیم ملی دعوت شد. او رفت در تیم و بدون اینکه بازی کند در اردو بود درحالی که باید با تیم ما تمرین می کرد. من معنی این کار ها را نمی فهمم.به نظر من این نوع رفتار مغرضانه است و به تیم ما ضربه می زند.»

فکری درحالی این رفتار کروش را مغرضانه می داند که آنها مدام اعتراض دارند به کم بودن ملی پوشان شان. اینکه مثلا چرا بازیکنانی مثل شهباززاده یا یعقوب کریمی در اردو نیستند. او در این باره می گوید:« معلوم است که این اعتراض را داریم. ما می گوییم بازیکن آماده مان را دعوت کنید. سجاد گلزن دوم لیگ است اما دعوت نمی شود. امید یکی از بهترین های لیگ است اما کم فرصت بازی پیدا می کند ولی مثلا بازیکن مصدوم ما در اردو است. بازیکنی مثل خسرو حیدری یا هاشم بیک زاده در دوره هایی که مصدوم بوده است را می گویم. من نمی گویم این ها بازیکنان بدی هستند اما می گویم بازیکنی را دعوت کنند که آماده باشد.»

اما این پارادوکس در حرف های فکری باقی می ماند که اگر کروش با زیاد دعوت کردن از استقلالی ها این تیم را به چالش می کشد ، چرا آنها اصرار دارند بازیکنان دیگری دعوت شوند. فکری می گوید:«به هر حال ما در این تمرینات مثل خیلی وقت های دیگر در این چند سال با کمبود بازیکن روبرو بودیم. این قدری بازیکن نداشتیم که یک تمرین درست و حسابی برگزار کنیم.»

آنها در این مدت فقط 4 ملی پوش داشتند ، 2 بازیکن در تیم امید و البته کرارمحروم بوده و مگویان هم در اردوی تیم ملی ارمنستان بوده است. آیا این هم تقصیر کارلوس کروش بوده؟ او می گوید:«پیشتر در مقطعی کروش همین کار را با ژوزه می کرد. او 9 بازیکن از پرسپولیس بحران زده دعوت می کرد اما حالا چرا دعوت نمی کند؟ بازیکن ها که همان ها هستند! او دارد همان بلا را سر استقلال قلعه نویی می آورد.»

او این اعتقاد را دارد اما علاقه ای ندارد که به یک سئوال دیگر جواب دهد که چرا وقتی 8 بازیکن از تیم 25 نفره استقلال کم می شود این تیم با کمبود بازیکن مواجه می شود؟ درحالی که 15 میلیارد تومان برای این تیم هزینه شده استتا این بازیکنان را بخرند یعنی رقم متوسط 700 میلیون تومانی که باید بازیکنان خوبی باشند. فکری در این باره می گوید:«مانمی توانیم بازیکنان میلیاردی مان را بگذاریم بیرون و روی جوان ها حساب کنیم. استقلال مثل تیم های نفت و سپاهان یا فولاد نیست که از بازیکن جوان استفاده کند. ما باید روی ملی پوشانی مثل هاشم بیک زاده که این همه برای شان پول دادیم حساب کنیم. به هر حال این ها بازیکنان زیر 23 سال ما هستند.»

او این بحث را خیلی دوست ندارد و نمی خواهد در این باره حرف بزند که چرا استقلال خیلی نتوانسته از 7 بازیکن رده سنی امیدش استفاده بهینه کند و می گوید:«آنها را نمی توانیم به کار بگیریم. اینجا استقلال است. نمی توانیم ریسک کنیم. ما این همه پول داده ایم که از بازیکنان بزرگسال مان استفاده کنیم.»

او همچنین درباره عملکرد کروش به خبرآنلاین گفت: « در این 4 سال شما به عملکرد این آقا نگاه کنید،چه نکته مثبتی در عملکرد او و تیم ملی می بینید.ما مقابل آرژانتین 90 دقیقه فقط دفاع کردیم.در جام جهانی تیم آخر شدیم.

 

در مسابقات جام ملت های آسیا مقابل عراق شکست خوردیم.من نمی دانم شکست مقابل عراق حماسه ملی به حساب می آید؟ما در این چند سال مقابل تیم های بحرین و قطر که همواره در تقابل با آنها پیروز بودیم 90 دقیقه فقط دفاع می کنیم.مالکیت توپ و موقعیت گل های این تیم ها در مقابل ما بیشتر است و ما فقط در ضد حمله گل می زنیم.به نظر من نتایجی که کروش با تیم ملی گرفت یک مربی متوسط داخلی هم همین نتایج را می گرفت.»

 اخبار ورزشی  -  خبر  آنلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------