حذف دروس عمومی از کنکور صحت ندارد



حذف دروس عمومی از کنکور،اخبار کنکور،خبرهای کنکور
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه دروس عمومی از آزمون سراسری حذف نشده بلکه سهم آن بیشتر هم شده‌ است، گفت: سهم دروس عمومی در آزمون سراسری قبلا بین 17 تا 22 درصد بود اما در حال حاضر 26 درصد از 40 درصد سابقه تحصیلی، مربوط به دروس عمومی است.

به گزارش فارس، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو، اظهار کرد: مصوبه جدید کنکور در آزمون سراسری امسال جاری است و آزمون سراسری در نوبت دی و تیرماه برگزار می‌شود. 

 

وی با تذکر این نکته که آزمون سراسری دو مرحله‌ای نیست و بلکه در دو نوبت است، گفت: دانش‌آموزان و داوطلبان اختیار دارند که در یک نوبت یا هر دو نوبت شرکت کنند تا تراز و نمره بالاتری که اخذ می‌کنند برای آنها محاسبه شود.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش به دانش‌آموزان در حال تحصیل توصیه کرد: دانش‌آموزان نوبت دی را به عنوان نوبت آزمایشی درنظر بگیرند و برنامه‌ریزی را برای نوبت اصلی در تیرماه قرار دهند و برای اینکه آسیبی به سابقه تحصیلی آن‌ها وارد نشود تمرکز اصلی خود را بر برنامه درسی و امتحانات خودشان بگذارند.

 

زارعی ادامه داد: طبق مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای سابقه تحصیلی در آزمون سراسری یک سهمی در نظر گرفته شده که برای پایه دوازدهم 40 درصد است ضمن اینکه سهم دروس عمومی نیز در سابقه تحصیلی چیده شده و در آزمون سراسری شاهد برگزاری آزمون دروس عمومی نیستیم و صرفاً در سابقه تحصیلی آنهاست.

 

وی با تأکید بر اینکه دروس عمومی از آزمون سراسری حذف نشده و بلکه سهم آن بیشتر هم شده است، گفت: سهم دروس عمومی در آزمون سراسری قبلاً بین 17 تا 22 درصد بود اما در حال حاضر 26 درصد از 40 درصد سابقه تحصیلی، مربوط به دروس عمومی است با این تفاوت که این سهم بر اساس کتابی است که دانش آموزان می‌خوانند و امتحان می‌دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------