پاسخ سازمان سنجش درباره ماجرای تحمیل ١٣٠٠ دانشجو به دانشگاه تهران:



اخبار,اخبار دانشگاه,سازمان سنجش

روز گذشته ایسنا خبری مبنی بر تحمیل ١٣٠٠ دانشجوی جدید به دانشگاه تهران منتشر کرد. در این خبر به نقل از معاون دانشجویی دانشگاه تهران، دکتر حسین به‌نژاد، اعلام شده بود که این جریان «بدون اطلاع قبلی و تقاضای دانشگاه تهران» شکل گرفته  است. جریان به این دلیل ابعاد وسیع‌تری پیدا می‌کند که دانشجویان امسال به جهت مشکلی که معاون دانشجویی عنوان کرده، با مشکل خوابگاه مواجه شده‌اند. البته حسین‌ به‌نژاد در گفت‌وگوی خود تأکید کرده که  صددرصد دانشجویان دوره روزانه دانشگاه تهران در خوابگاه اسکان پیدا کرده‌اند؛ اما به برخی دانشجویان نوبت شبانه خوابگاه تعلق نگرفته است.

 

سهمیه‌ها چگونه وارد شده‌اند؟

به‌نژاد در گفت‌وگوی خود تصریح کرده که برخی از دانشجویان تحمیلی با کمک سهمیه ایثارگران پذیرفته شده‌اند و به سفارش تعدادی از سازمان‌های حمایتی بوده‌اند. به‌نژاد در ادامه به افتتاح خوابگاه جدید با کمک خیرین و سیستم‌های بانکی اشاره کرده اما طبیعتا چنین پروژه‌هایی قادر نخواهد بود که به‌سرعت اسکان دانشجویان بی‌خوابگاه را برطرف کند. معاون دانشجویی همچنین در انتقادی صریح به سازمان سنجش عنوان کرده: «متاسفانه امسال به دلیل افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در دقیقه ۹۰ اتفاق افتاد در حوزه خدمات دانشجویی با مشکلاتی مواجه شدیم و در نتیجه نتوانستیم به همه تقاضاها پاسخ مثبت بدهیم.»

 

از آنجا که جمعیت دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران ١٢ هزار نفر برآورد شده و اینچنین مشکلی قاعدتا به جهت ناهماهنگی نهادهای مختلف ایجاد شده است، خبرنگار «شهروند» با روابط عمومی سازمان سنجش کشور تماس گرفت که آنها خواستار زمانی برای بررسی خبر مربوطه شدند. همچنین آنها در پاسخ به «شهروند» اعلام کردند که تا فردا نسبت به اعلام این خبر که از سوی معاونت دانشجویی دانشگاه تهران عنوان شده، واکنش نشان خواهند داد.

 

روابط عمومی سازمان سنجش همچنین تأکید کرد که واکنش خود را به‌زودی در قالب جوابیه‌ای رسمی و به شکل عمومی منتشر خواهد کرد.

 

روزنامه شهروند

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------