آخرین اخبار کنکور و دانشگاه

آزمون های مهم 1404،اخبار کنکور،خبرهای کنکور

اعلام زمان ثبت‌نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی حرفه‌ای…

رشته های پرطرفدار در دانشگاه امیرکبیر/ جذب حدود ۲۰۰ دانشجوی خارجی



اخبار,اخبار دانشگاه,دانشگاه امیرکبیر
رئیس دانشگاه امیرکبیر با اعلام رشته های پرطرفدار در این دانشگاه، از جذب ۱۵۰ تا ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه خبر داد.

سید احمد معتمدی در گفتگو با مهر درباره رشته های پرطرفدار این دانشگاه در سال تحصیلی جدید، گفت: رشته های کامپیوتر، برق و مکانیک از جمله رشته های پرمتقاضی ما بودند که البته این بدان معنا نیست که سایر رشته ها با اقبال کم روبرو بوده است.

 

وی ادامه داد: مبنای ما برای بیان اینکه رشته های مورد اشاره بیشترین متقاضی را داشته، درواقع ملاک قرار دادن ورودی های کنکور سراسری است. این معیار برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی؛ یعنی ارشد و دکتری بی معناست، چراکه طبیعتا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی نمی توانند تغییر رشته بدهند و مثلا یک فارغ التحصیل کارشناسی رشته برق، بالطبع در مقاطع بالاتر هم همان رشته را دنبال می کند.

 

رئیس دانشگاه امیرکبیر، تعداد ورودی های جدید این دانشگاه را حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر برشمرد و افزود: ما امسال حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر در مقطع کارشناسی، تقریبا همین تعداد در کارشناسی ارشد و نزدیک به ۲۸۰ نفر در مقطع دکتری، ورودی داشتیم که در مقایسه با سال قبل، تفاوت چندانی دیده نمی شود.

 

معتمدی درخصوص پذیرش دانشجوی خارجی اظهار داشت: ما در این حوزه هم، تقریبا بدون تغییر نسبت به قبل، در طول سال بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دانشجوی خارجی داریم که در مقاطع مختلف توزیع می شوند که البته بیشتر آنها در تحصیلات تکمیلی هستند.

 

وی افزود: در مقطع کارشناسی اما غالبا دانشجویانی داریم که برای ۲ – ۳ ماه و بمنظور گذراندن دوره های کارآموزی و تابستانی در دانشگاه حضور پیدا می کنند که با این وجود، طبق تعاریف جزو دانشجویان ما محسوب می شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------